Artikelkommentarer
Najrom: [citat] Spiken i kistan som finns i Lövestad https://www.spikenikistan.com/
twoody: Systembolaget, SF och i mataffärer är det dålig konkurrens.
TheGame: Tror inte detta kommer drabba normalt funtade människor. Det kommer.förhoppningsvis sätta stopp på dom som lånar till allt dom ska ta för.sig inkl nöjesresor och leksaker bla. Konstigt i detta land när låna pengar primeras medans spara pengar är hemskt.
Daniel 109: Slopa även alla bidrag och skattesubventioner.
Redaktionen: Väggpaneler är högsta mode. Hur de utformas beror på byggnaden de sitter i, för väggpaneler har man inrett med sedan 1700-talet och de har med tiden ändrat karaktär. Du kan läsa artikeln här: Bröstpanel, väggpanel, boasering – förr och nu
Redaktionen: Försäljningsökningen för byggvaror i januari landade på tvåsiffrigt. Du kan läsa artikeln här: Många köpte byggvaror i januari
surfarn: Många sågningar så jag får väl skriva nått positivt då :) Jag tycker att det är fint att titta på, är själv svag på järnvitriolade hus och gärna modernt formgivna. Omgivningarna med alla träden är fantastiskt fin, och jag kan till och med tro att takaltanen kommer bli använd då de har sjöutsikt därifrån. Inne så gillar jag att de inte fegat, utan verkligen anpassat huset
Fario: Vackert hus med skönt kök. Jag har dock svårt för dessa glasväggar som går ända ned till golvet. Får mig att känna mig obekväm, jag vill ha en tydlig avgränsning mellan interiör och exteriör. Undrar också över bäcken som nämns flera gånger. Jag är orolig för att man gjort ingrepp som försämrar dess naturliga funktion. Det är tyvärr frestande för många att "städa" och
Redaktionen: Inteckningsbeloppet ökar återigen och ökningen motsvarar cirka 1 miljard kronor per dag. Du kan läsa artikeln här: Miljardökning för inteckningsbelopp varje dag
Redaktionen: 2017 blev ett bra år för bygghandeln på nätet. Totalt landade omsättningen på 4,3 miljarder kronor, och e-handeln utgör nu 10 procent av den totala handeln av byggvaror. Du kan läsa artikeln här: Starkt år för bygghandeln på nätet
Redaktionen: Den mäklare som fått en varning efter en värdering har inte gjort något fel enligt kammarrätten. Du kan läsa artikeln här: Mäklares varning upphävs av kammarrätten
Erik_X: Varje bygge genrerar 500 000 i moms det är det som staten får så bara bygg.
tobbbias: Är väl inget konstigt i sig själv. Det omvände gäller ju även vid prisuppgång... De små lägenheterna både ökar och minskar procentuellt mer än de stora...
Anonymiserad 170696: [citat] Jag "trollar" inte, bort med onödiga bidrag, om radonet anses vara ett problem så ska hus byggda innan man kom på problemet givetvis ha ekonomisk hjälp för bra åtgärder.
jsiei97: [citat] Det är dock inte hastighetsägarens ansvar att lösa Sveriges trasiga hyresmarknad, hans ansvar är att driva sitt hyreshus på lönsamt sätt och hålla sina gäster nöjda. Men han kan bara hyra ut lägenheter som finns, har en lägenhet brunnit, då får han inte lov att hyra ut den innan den är återställd.
heimlaga: Jag känner till orter i Sverige där det överhuvudtaget inte går att få varken telefon- eller internetanslutning efter att Telia fick tillåtelse att skrota det fasta telefonnätet. De har ingen mobilmast i närheten. En viss bekants bekant som jag hörde talas om måste klättra upp på taket och sätta sig på skorstenen när han vill ringa ett samtal. Andra måste gå några kilometer upp
chevan: [citat] Funkar säkert men skulle vilja hitta en väg att bygga något som kan möjliggöra ett luft ”utsläpp” från golvet, det blir diskretare etc... vet inte om det finns sådana lösningar någonstans
Redaktionen: Huspriserna sjunker men med stora regionala skillnader. Du kan läsa artikeln här: Mäklarstatistik: Huspriserna sjunker men trenden kan vara på väg att vända
arneri68: Hus 1, 3 och 6 är snygga, men jag tycker inte att köken är speciella. Jämfört med andra lösningar i husen saknar köken finess. Krävs lite mer än bra färgkombinationer och några exklusiva detaljer för att skapa ett "superkök"
c_olsson: [citat] Om det inte redan finns friggebod på tomten så går carporten under friggebodsreglerna så länge den är under 15 m2 stor och har man grannens tillstånd får den placeras närmare tomtgräns än 4.5 meter. Problemet är att grannen ändrat sig efteråt och att man inte ordnat med skriftligt tillstånd (vilket alltid rekommenderas).
Redaktionen: Reporäntan blir kvar på -0,5 procent, men ledamöterna var inte helt eniga om beslutet. Du kan läsa artikeln här: Ingen förändring av reporäntan
fia_mstd: Självklart kan vem som helst dö när som helst, men ingen kan väl ha missat att risken för att dö ökar i takt med stigande ålder. Är det en mänsklig rättighet att få låna pengar? Varför inte bara gå till en annan bank? Har svårt att tro att alla banker säger nej till att låna ut pengar till fullt arbetsför 60-åring med ett hus som säkerhet. Banker som lånar ut pengar till
KnockOnWood: Vad hjälper en utredning? Regeringen har massor med utredningar, som ofta hamnar i det runda arkivet. Och när sedan polisen skall utreda, så blir det ofta nedlagt. Och de fall som kommer upp i domstol och får en fällande dom får låga straff. För det finns antingen förmildrande omständigheter, eller så sätter man ändå straffet vid minimigränsen. PS Skulle inte Bygga Hus hålla sig
Redaktionen: De som tror på fallande huspriser är fortfarande i majoritet, men för första gången på flera månader minskar den gruppen. Du kan läsa artikeln här: Antalet hushåll som tror på fallande priser bromsar in
karlmb: [citat] Ingen folie! Tätskikt under kakel eller plastmatta.
Redaktionen: Det går både upp och ner för huspriserna, här hittar du vinnarna och förlorarna senaste tre månaderna. Du kan läsa artikeln här: Prisuppgång för hus i majoritet av Sveriges län
datadavid: [citat] Jaha vadå, så ifall man som jag är rörläggare, betyder det att jag ska kunna alla andra fack också? Ser mig högst som lekman i alla andra discipliner, men du ser kanske rörläggare som inte kan mura och dra el som värdelösa? snickare har jag iofs jobbat som några år också men knappast tillräckligt för att kalla mig mer än snäppet över amatör..
jonmo: [citat] Poängen är att denna typ av bidrag är genuint slöseri med våra pengar. Folk får väl installera vilka laddningsfaciliteter de vill. Som med många andra teknikskiften är det rimligt att förutsätta att den första tekniken inte nödvändigtvis är den som vi i slutänden kommer konvergera mot.
ToRy: [citat] Det är klart att det är myndighetsmissbruk. Man lovar något man inte har mandat att lova och skiter sen dessutom i sitt löfte om ersättning. Hur vill du beskriva det? Länsstyrelsen beviljar mig veterligen inte bygglov, så där har de inte mandat att fatta beslut eller dela ut löften. Det är väl kommunen som beviljar bygglov. (Om jag inte är helt ute och cyklar...) Dina sista
Redaktionen: Byggloven för stiftelsen Silviahemmets två hus ska ha pressats fram från högre uppsatta anställda i Ekerö kommun. Nu ogiltigförklaras de i domstol. Du kan läsa artikeln här: Stressade fram bygglov - ogiltigförklaras i domstol