Artikelkommentarer
Rabbithole: Självklart tycker jag att man ska säga upp sin lägenhet om man inte tänker bo där. Kanske hade varit bättre att få bonusköpoäng till kön vid uppsägning av kontraktet? För som det ser ut i Göteborg bör man ha ca5 år kötid för att få tag på en halvsunkig lägenhet
Redaktionen: Kammarrätten nekar Energimarknadsinspektionen prövningstillstånd gällande Förvaltningsrättens beslut om elnätsföretagens intäktsramar 2016-2019. Du kan läsa artikeln här: Energimarknadsinspektionen nekas prövningstillstånd för elnätsavgifterna
Frågan: Förstår inte riktigt vitsen med det stora badrummet med dusch på övervåningen. Där inga sovrum finns. Feltänkt i min värld. Men det kanske är för tillgänglighetskrav. Gillar altanen.
Smartskalle: [citat] Om man är orolig för koldioxidutsläppet så kan man ju sluta andas... En maskin släpper inte ut i närheten av vad en människa gör. Nog inget större problem
Redaktionen: Det byggs en hel del i landet, både småhus och lägenheter. Du kan läsa artikeln här: Lika många vill bygga hus i år som i fjol
Mikael_L: Ekerö ... 57.000:- Hmm, en hundkoja med läckande tak kanske då ... :D
Broken arrow: Undrar om dom fick betala överpris? Dom som buda över sig själva. Hört om det i forumet, att mäklare kan dra sånna fullingar(t.ex låta vänner till mäklaren buda). Men hur vanligt det är praktiken är svårt att säga.
Redaktionen: Det visade sig att huset hade otillräcklig dränering och pumpanläggning. Du kan läsa artikeln här: Mängder av dolda fel i miljardärens hus
Appendix: [citat] Jag tror det är det här så många missar. Det blir en inlåsningseffekt. Både av att folkt inte har råd köpa och åka på amorteringen. Dels att priserna går ner och förlustaversionen gör att folk kommer sitta kvar. Jag ser bara nackdelar med ett boprisfall. Visst är det galna priser men det är bättre för ekonomin att priserna ligger kvar på +-0 i ett tag istället.
surfarn: [citat] Det tycker inte jag heller. Jag menar dock faktorer som ränte- och konjukturförändringar eller liknande omvärldsförändringar
SoleboErik: Jättefint!! Ett verkligt drömhus precis i min smak.
Redaktionen: Allt fler tror på fallande bostadspriser framöver. Du kan läsa artikeln här: Hushållen oroliga över bostadspriserna
Robert-san01: Planera tekniken noga! Att ex inte ha vatten, avlopp och vent strategiskt och rakt ovanför varandra ökar kostnaden mycket.
elpaco: [citat] Jag förstår inte att man bara förtärandes det man brukar skall vidga sina vyer så mycket ..
Shiraz: Min länk jag skulle posta...
surfarn: De kommer såklart att dämpas också, om bostadsrätterna går ner slår det till slut över på villorna. För att inte tala om fritidshusen. Jag tycker mig dessutom se att många villor nu prissänks på hemnet.
Redaktionen: Det är lika många som väljer rörlig ränta i oktober som det var i september. Du kan läsa artikeln här: Rörlig ränta stabil i sin popularitet
Redaktionen: Boverket analyserar bostadsmarknaden och bedömer att det fortfarande finns behov av fler bostäder. Du kan läsa artikeln här: Bostadsbyggandet har fortsatt att öka snabbt
Andy k andy: [citat] Hej! Du tar helt fel Klas. Huset ligger i Holm!! Paret (Andreas och Beat) flyttade till Lycke efter branden 1895.
Redaktionen: Tips för dig som letar ritningar till byggprojekt. Du kan läsa artikeln här: Svenskt Trä uppdaterar sin ritningssajt
Redaktionen: Här berättar vi vad en husmodell är, vilka olika husmodeller det finns och vad priset på olika husmodeller är. Du kan läsa artikeln här: Husmodeller
useless: Jag drar alltid ur sladden ur dammsugaren, så den lär dom inte kunna hacka iallafall.
Redaktionen: Här är en guide för dig som vill veta mer om värmepumpar – hur de fungerar, vilka som passar i olika hus, vilka som uppnått goda testresultat och vad du ska tänka på vid köp och installation. Du kan läsa artikeln här: Vilken värmepump passar bäst till mitt hus? Välkommen att kommentera den här guiden! Ange nummer på den del av guiden du kommenterar, för det är en enda
HasseTeknik: [citat] Kan ju vara sant, för hus köpta av dessa 65+, gjordes ofta när de var i 30-årsåldern och lånen skulle ju vara slutbetalda på 30 år. Rak amortering ger ju 3,3% , så 1% amortering är väl inte så orimligt. Kan ju också vara så att 65+ nöjde sig med en lite mindre boyta (=billigare) än dagens köpare. 120-130 m2 var ju vanligt då mot dagens 160-220.
twoody: Detta är ett riktigt bra förslag, vi behöver verkligen en spark i rätt riktning i byggbranschen. Vi kan och ska bygga mycket mer energisnåla hus. Bra där Linköping
memike: [citat] Jo så är det nog i hela landet. Jag är inte ett fan av funkis. Tycker det ser gammalt, tråkigt och ledsamt ut. Men alla är vi olika och tur är väl det. :)
iMikael Lundgren: En ledande fråga ;) Tejp löser allt! Månlandaren bestod tex till 3% av tejp i olika sorter. Kulisserna också ;)
Jocke Best: [citat] Jodå Huawei p10 enligt Telias web https://www.telia.se/privat/telefoni/wifi-samtal
Mats Ahlgren: Finansvärlden med bankerna har världens genom tidernas bästa affärsidé, genom att man fått monopol på att tillverka pengar och obegränsad kreditgivning så har dessa parasiter skuldsatt hela det svenska folket och gjort oss till deras slavar för en mycket lång tid framöver. Det är den moderna historiens största förflyttning av kapital från oss staten till den finansiella världen