M
Mikedigitize: Appropå spabad; en bild på vårt kallkar.. [bild]
1 svar · 4,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Just nu är det bara norrmän som är köpsugna när det kommer till fritidshus i Sverige. Du kan läsa artikeln här: Bara norska ägandet av fritidshus som ökar i Sverige
0 svar · 969 läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Från ett vetenskapligt perspektiv är det helt ointressant vad en amerikansk domstol dömer även om det ger ekonomiska och juridiska konsekvenser. Glyfosat, det aktiva ämnet i produkterna med Roundup i namnet, är från det vetenskapliga perspektivet inte något som orsakar cancer.
13 svar · 3,0k läst
Fotografen
Fotografen: Det unika med denna lus är även att den debiterar jourtaxa.:geek::rolleyes::seenoevil:
12 svar · 3,8k läst
A
A.G: I vårat fall låg uttag å belysning i skåpet på samma fas. Drog fram en till fas och koppla om i skåpet.
7 svar · 2,5k läst
Redaktionen
Redaktionen: Funderar du på att bygga hus med en hustillverkare och vet inte vad det är för skillnad mellan de olika företagens byggsatser, arbetsmetoder och erbjudande? Då ska du använda dig av vår jämförelse. I den här artikeln förklarar vi vad du bör titta på när du jämför hustillverkarna och hur du tolkar uppgifterna i jämförelsen. Du kan läsa artikeln här: Jämförelse hustillverkare
0 svar · 1,4k läst
lopec
lopec: Man skulle behöva en tidslinje. Först bott med mamman, sen bott själv, sen med sin make, lite bidrag, allt bidrag, mindre bidrag. Blir ju yr för mindre. Sen är det ju intressant hur det blir godkänt och accepterat genom åren innan nån (media) reagerar..
9 svar · 1,5k läst
Jake123
Jake123: [citat] Det huset är helt ombyggt till BRF nu. https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-varby-gard-huddinge-kommun-varby-alle-31-13814597
110 svar · 42,1k läst
·
Appendix
Appendix: Bankerna kräver som regel att få titta på föreningens ekonomi innan de betalar ut lån. Lånelöftet kanske helt enkelt inte gäller när det är dags att betala. På grund av sämre ekonomi i föreningen. Det enda som det här kommer leda till är att ännu färre kommer vilja köpa nyproducerat. Synd bara om de som köpt de senaste åren och nu ser priserna sjunka kraftigt (25% i sthlm,
3 svar · 2,4k läst
M
MagHam: Jaha, då blir premierna dyrare :cry: även för mig som håller koll på tempen via nätet/sms och är beredd att åka och tappa ner systemet om det börjar krisa sig.
1 svar · 1,1k läst
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Norge vet jag kör på test. Men om man inte vill vara så cutting edge kan man ju bygga en ny traditionell reaktor
12 svar · 2,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Ska du sälja fritidshuset har du större chans att bli av med det fort om det ligger i "rätt" län. Du kan läsa artikeln här: Så lång tid tar det att få fritidshuset sålt
0 svar · 933 läst
N
Nilsson i Boda: [citat] Gasen är säkert både för värme, varmvatten och köksspis, det är ganska vanligt. Sedan kommer det någon och byter ut dem. Men sedan gäller väl det Engelska "Cold is Good". Hellre på med en tröja. Sovrummet får gärna vara kallt, i med en varmvatten flaska.
15 svar · 4,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Statistiken visar att det är stor skillnad på fritidshusprisernas utveckling i olika län. Du kan läsa artikeln här: Så har priserna på fritidshus utvecklats sista 5 åren
0 svar · 695 läst
M
maxiq: [citat] Vad är egentligen skillnaden på en altan och en balkong? Jag tänkte också bygga längs hela husets baksida, 10 m bred och 3 m djup med stolpar i framkant. Utrymmet under där källardörren finns ska grusas för att kunna ha lite arbetsutrymme under "tak" Tyvärr ligger mitt hus inom planlagd område fast det är mitt ute i obygden. Rakt ner har jag 400 m skog, på ena sidan 100 m
11 svar · 4,0k läst
R
RSO: Det praktiska med A-frame hus ligger i det uppenbara av konstruktionsformen - triangeln. Vad möblering bekommer ser jag inga större problem än i en takvåning. Skulle disponerat om vissa delar och byggt det i en sluttning. Jag gillar idén, tumme upp!
20 svar · 8,4k läst
H
hempularen: Just försäljning av bostaden är ju ett tillfälle där man exponerar sig mer än vad folk annars gör. Dels får "alla" veta att jag håller på med en viss typ av affär, dels visas hemmet för massor med helt okända personer. Det öppnar för alla möjliga bedrägerier och stölder. Vet ett fall där ett hus hade stått obebott i typ 6 månader, skulle säljas. Det var i ett dyrt område,
2 svar · 1,8k läst
J
Jocke Best: [citat] Ja plötsligt är det ok för människor som aldrig skulle vilja vara förmer ok att skaffa sig ett bättre liv på bekostnad av de som kommer efter i livet. Men rent moraliskt ingen större skillnad mot att tex förstöra miljön eller liknande för att tjäna pengar kortsiktigt och låta nästa generation ta smällen. Dubbelmoral.
6 svar · 1,6k läst
blackarrow
blackarrow: Ytterligare ett fall där någon river och bygger nytt och glömmer(?) söka bygglov. Ska grannarna nöja sig med att få taket sänkt eller måste svartbygget bort?
1 svar · 2,7k läst
Redaktionen
Redaktionen: Det kommer troligen att byggas färre småhus än väntat i år. Du kan läsa artikeln här: TMF skruvar ned prognosen för småhus
0 svar · 1,2k läst
T
*Tobbe*: Länken i artikeln som ska gå till Konsumentjänstlagen är felaktig. Den går istället till Konsumentköplagen, vilket ju inte är samma sak. "Charlotte tycker att man kan läsa igenom konsumenttjänstlagen en gång för alla." Rätt länk ska vara: https://publikationer.konsumentverket.se/lagar/konsumenttjanstlagen
12 svar · 3,1k läst
Redaktionen
Redaktionen: Många förbereder sig inför vårens byggprojekt under vintern, men även skruvar är populära. Du kan läsa artikeln här: Ritningarna vi helst läser under vintern
0 svar · 995 läst
H
heimlaga: [citat] Nej det där handlar om att vara tolerant för olikheter. Var och en vet var den andra står men man respekterar varandra och kan umgås trots olikheterna eftersom båda parterna anser sig vara jämlika var och en med rätt att fatta sina egna beslut efter eget huvud. En sund grund för god grannsämja. Jag vet inte om jag inbillar mig men det här tycks leda till att somliga glesbygdsbor
19 svar · 5,5k läst
·
E
Eld: Man ska informera om något som alla inblandade redan vet för att lösa ett problem som inte verkar finnas... vilket enormt slöseri med pengar! När ska regering och riksdag avskaffa vårt sista(?) skråväsende och införa ett modernt regelverk som faktiskt leder till fri konkurrens och sänkta kostnader samtidigt som säkerheten verkligen förbättras?
18 svar · 4,5k läst
R
RoBo: [citat] Jo det var inget fel på det. Men finns väl en egen tråd för skryt. ;)
22 svar · 13,2k läst
·
mexitegel
mexitegel: Jag tror faktiskt getterna är vinnarna egentligen. Nu slipper de ha dessa rikspuckon på nära håll i alla fall :). Att ha idioter till grannar är jobbigt nog, än värre om de är precis inpå.
31 svar · 6,7k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Bra betalt! 1962, tjugo år senare, hade jag mitt första praktikantjobb, och fick 1:50 kr/tim :cry:
1 svar · 1,3k läst
Redaktionen
Redaktionen: Hushållen spår stigande huspriser samtidigt som experterna tror på stillastående. Du kan läsa artikeln här: Fortsatt höga förväntningar på huspriserna
0 svar · 782 läst
J
Jonaslind6: Glad när dom som bluffar åker dit, det är för många som inte gör det i Sverige idag.... Likadant är det med många politiker...så sugna på att suga ut max fiffla och sedan säg oj jag visste inte men jag ber så mycket om ursäkt.....sedan TROR dom att dom ska komma undan också.
10 svar · 3,2k läst
S
saiter: Grattis till ett mycket lyckat projekt. Alltid kul att se hur andra gjort, men detta föll mig i smaken. Bra gjort att kombinera allt i en smäll. Bergvärme, garaget, gästhuset, uppfarten, stödmurar och nivåerna på gräsmattan. Ofta vill man dela upp projekten, men då får man ofta bo i ett byggkaos i många år. //AA
20 svar · 4,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.