Arkiverade bloggar
JonasHolm: Fick precis mail från Tools-Plus med kollinummer så jag ska spåra pistolens väg runt jorden. Den är nu i Jamaica!?! i New York. Jag som trodde det var en söderhavsö...
ElizabethAndersson: Puh! Igår blev det färdigmålat i trappuppgången och stegen åkte ut. Det blev mycket ljusare nu än när det var orange, -även fast den bruna är väldigt mörk. Nu får solljuset sin spegling i väggen.. Okej, golvlisten ska dit oxå, men till det behöver jag nog lite hjälp. Är mycket nöjd! Nästa projekt dröjer, för nu ska jag börja jobba.
robsarve: Tack för erbjudandet! Kanske slår en signal. Den ekonomiska biten är hanterbar just nu, men det är mina sportbilspengar som rinner iväg tillsammans med semesterkassan och andra excesser... Nu har jag iaf några sydlänska arbetare på plats från en firma som jag har haft och gjort några jobb innan på plats och gör resten av grovjobbet. Inte direkt gratis de heller, men det får jag leva
viltfjall: Bygger ett eget litet hus i norra bohuslän. Det mesta från grund och markarbeten till snickra och måla tänker jag ge mig på själv med lite hjälp från nära och kära. Har en hemsida på www.husetvidhavet.se och får se om jag orkar blogga OCKSÅ. Byggahus.se besöker jag så gott som dagligen så det är väl inte omöjligt... :cool:
palmestal: Idag skrev vi på pappren för byggkreditivet, skönt att det är klart! Det blev en himla massa påskrifter eftersom de vill få med alla våra konton till sig. De fixar dock det mesta som kommer med att byta lönekonto, så vi kan i stort sett släppa det.
ElizabethAndersson: Efter spackel, färg, mera spackel å färg, så ser det rätt hyfsat ut. Ett lager färg till och det är nästan färdigt! Sedan lister.. och tak och trappräcke i vitt. P.S: Det var så mycket gropar i väggen, att det började eka i trappen när jag spacklat jämnt!!
Fredrik80: Varför skulle det vara så svårt att fixa pluggar...? Pratade med en rörkrök som frågade efter dimension, enkelt 18 mm. Men sedan visade det sig att det var mycket ovanligt och att han var tvungen att beställa. Äntligen kom grejerna idag och jag hämtade och det visade sig var fel, pluggarna passade inte...suck och eftersom man bor som man gör så får vi vänta...surt. Ibland vill vi bo
Marzipilami: Efter mycket funderande bestämde vi oss att dela av kallvinden till ett uppvärmt kombinerat förråds- och arbetsutrymme. Den stora utmaningen var hur vi skulle ta oss upp och ned eftersom takstolarna inte kan kapas och att dessa sitter på ca 1200 mm. Dessutom ville vi försöka undvika tillkommande fastighetspoäng avseende fastighetsskatten. Vis av erfarenhet blev vi tvungna att rita upp
LarssonBjörklund: Den 13/5 var vi nere i Tidaholm hos Marbodal och ritade vårt kök. Rostfria vitvaror Inbyggnadsugn Inbyggnadsmicro Induktionshäll Thermex Decorline 820 spisfläkt Högblanka vita luckor med push-2-open funktion Högblanka lådor med fullutdrag och tandembox Rostfria T-grepps handtag på lådor Intra IME 80 F underlimmad diskho Svart Brazil bänkskiva med rostfria kanter Rostfri sockel Baldakin
Kalarne: Hej, Vägen består av sandjord som jag tror skall bli bra när den blir packad. DHL som kom med cellplasten var lite fega. Det sa att deras bil var för lätt och kunde köra fast Kag kör med min personbil utan problem. Visst är det spännande! Men också frustrerande att inte kunna åka ut varje kväll efter jobbet ock kolla läget. Just nu känns det som om läget är under kontroll vad
JonasHolm: Fick precis besket från andra sidan pölen att betalninen av spikpickan är klar och att den skall skickas inom 48 timmar... Här ska spikas panel...
JonasHolm: Och jag som trodde jag hade ett stort projekt på gång... Lycka till. Huset låter otroligt mysigt, men det verkar vara mycket jobb för att få det till en riktig bostad.
Per Eskilsson: Visst är det härligt när det känns om allt flyter på. Hoppas känslan håller i sig hela vägen fram.
Per Eskilsson: Det blir nog en iPhone för mig med nästa gång jag byter mobil.
Marlen Eskilsson: Charmigt hus! Vi har precis samma inställning som ni, att huset ska kännas gammalt utan att det är "ofräscht och mossigt".
nilsbertil: Nu är grunden till utbyggnaden fixad. Väntar bara på varmare väder och snickar´n. Var här igår och mätte spannet där hjärtväggen ska rivas och ersättas med en bärande balk. När den är på plats kan det mödosamma skruvandet av ett IKEA kök påbörjas, suck!! Då ingen köksinredning kommer att finnas i utbyggnaden kan köket monteras innan det färdigställs. Peter Öberg
Macke202: Perfekt timing att få tillgång till en blogg här, vi letar nytt hus med större trädgård och mer friliggande än vårt nuvarande kedjehus. Ska testa lite olika former av inlägg här för att se vad man kan hitta på. ------------- Of course I don't look busy, I did it right the FIRST time!
Fredrik80: Har påbörjat rivningen och arbetet med att ta bort det gamla och riva tapeter och våtrumsmatta. Bilderna visar hur det ser ut efter två timmars arbete. Har inte ordnat med pluggar till vattenfördelaren så det blir morgondagens arbete, stänga av vattnet och dränera systemet innan jag börjar montera ned toastol och handfat.
Fredrik80: Har nu tagit lite bilder som visar hur badrummet ser ut innan vi börjar.
JonasHolm: Fick precis mail från Tools-Plus om att de vill ha ett referensnummer för att kunna slutföra ordern. Trist att man måste ringa banken, men kul att ordern är på G. Får hoppas att det går undan när betalningsproblemen är lösta. Vill Spiiiiika!
JonasHolm: Eftersom bloggen finns så måste man väl testa. :-) Lite bakgrundsinfo: Jag håller på och totalrenoverar och bygger ut ett 50-tals hus i Stockholm. Huset har byggts ut med 50% och fått en helt ny planlösning, Huset skall tilläggsisoleras, få nytt tak, dräneras, nya fönster mm. Idag så var planen att fasaden åt söder skulle grundmålas, men vädergudarna hade tydligen planerat
Per Eskilsson: Är det inte så att man uppskattar det ursprungliga originalet mer och mer med åren? Så har det i alla fall varit för mig.
Thomascarlsson: Byggde i höstas detta bygge och ska montera något som växter kan klättra i. lägger till lite bilder snart.
haddirajan: Hela bygget kan följas i bilder på: hem.passagen.se/vobby Vi har byggt ett Eksjöhus "Lyckan med vinkel" och isolerat dubbelgarage. Gräset är sått, huset är nästan färdigmålat. Väntar bara på tomtebolyckan nu...
peegee4: Hej Mikael_L! Faktum är att jag inte har för avsikt att olja det övriga virket på altanen. Har beslutat detta efter att ha läst ett stort antal inlägg på forumet. Beslutet baseras bl.a. på följande slutsatser (dragna av andras gjorda erfarenheter): Oljning förhindrar ej sprickbildning Olja drar gärna till sig smuts - ger en svart altan Jag vill bibehålla den numera vackra, gråa ytan
Valbobygge: Byggställning på plats. Utbyggnadens stomme är klar att ta emot takstolarna. Takplåten borta. Vädret är ostadigt och vi bestämmer oss för att lyfta taket på måndag nästa vecka för att ha hela veckan på oss att göra det tätt. Det är inte kul att blåsa av taket och ha presseningar över en hel helg. Snickarna har andra jobb de kan åka på då vädret inte passar oss, skönt att