1 435 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Bloggdebut
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Vilken bra idé med ett "bloggforum" med byggfokus! Jag heter Johan Dereborn och bor i ett hus byggt 1916 i Bergsjö i norra Hälsingland. Vi har TOTALrenoverat huset med en balansgång mellan att å ena sidan bevara/återställa husets ursprungliga känsla och själ, och å andra sidan skapa ett modernt fungerande hem.
Nån som känner igen det? ;-)
Får göra en rejäl beskrivning av det hela nån gång framöver. Men en blogg ska väl egentligen vara "i nuet", så just nu nöjer jag mig med att berätta att jag just kommit hem från byggvaruhuset fullastad med listvirke, eldetaljer och lita annat som behövs för att göra klart en av "kattvindarna" till tonårs rum!
Så nu stänger jag ner datorn o glider i snickarbrallan.
Hejrå!
Nån som känner igen det? ;-)
Får göra en rejäl beskrivning av det hela nån gång framöver. Men en blogg ska väl egentligen vara "i nuet", så just nu nöjer jag mig med att berätta att jag just kommit hem från byggvaruhuset fullastad med listvirke, eldetaljer och lita annat som behövs för att göra klart en av "kattvindarna" till tonårs rum!
Så nu stänger jag ner datorn o glider i snickarbrallan.
Hejrå!
Hej! Jag känner verkligen igen mig...men du ligger flera år före oss...stööön
Vill gärna läsa mer om denna balansgång man försöker gå på när man renoverar gamla hus, det är så tråkigt att se de som renoverar hus och tar bort själva känslan i huset!
Ska hålla utkik efter din blogg!
Linda L
Vill gärna läsa mer om denna balansgång man försöker gå på när man renoverar gamla hus, det är så tråkigt att se de som renoverar hus och tar bort själva känslan i huset!
Ska hålla utkik efter din blogg!
Linda L
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Är det inte så att man uppskattar det ursprungliga originalet mer och mer med åren? Så har det i alla fall varit för mig.