S
scenic46: På Villaägarnas Riksförbund´s hemsida finns nytt material runt skandallåset Assa EVO 2000 (2002). Bl.a. finns rådet att reklamera låset till firman som sålt det till Dig eftersom fallet kan gå till rättslig prövning. Se http://www.villaagarna.se Läs och agera!
0 svar · 2,9k läst
·
F
Farzan: Takkupan på bilden här nedan har givit mig mer huvudvärk än någon annan del av huset – men nu är det slut. Det tog ett tag, bara. ÅR ETT Besiktningsmannen påpekade att kupan saknade fot- och vattplåtar och att takfotsbrädan var rutten. Tittade man noga var nedersta råsponten på ena sidan också rutten. Behövde alltså åtgärdas men jag var övertygad om att jag skulle kunna göra
0 svar · 3,1k läst
·
F
Farzan: Ja, jag är väldigt nöjd med effekten av fönsterbytena. Jag passar på att flytta ut dem en bit också, till nästan i liv med fasaden, så att det inte ser så hålögt ut. Det resterande fönstret mot gatan kommer att bytas ganska snart, det står inne i f d köket och väntar på att några andra moment ska bli klara. Fönstren på övervåningen kommer att dröja längre...minst ett par
2 svar · 1,3k läst
·
Richard_Schnell
Richard_Schnell: Hade lite ledigt (jo, jag försöker sköta ett vanligt arbete också!) i slutet av november, så för en kort stund gick det hela framåt så att det nästan märktes. Dessutom märktes det lite trassliga detaljer. I den första bilden ser man en ventil ovanför den nybyggda väggen till vänster. Förut satt den i hobbyrummet, men när jag gör toaletten större kommer den hamna mitt i väggen.
0 svar · 1,8k läst
·
malmborg
malmborg: Ja med en Gotfire slipper du prioritera pannrummet! Har inte kört med den så länge. Men den motsvarar alla mina förväntningar. Jag fick till en special lösning med sista skruven så den inte tar så myckat plasts som de flesta flisbrännare gör. Har ett 10m3 föråd (90 cm lägre för att kunna tippa in med tippkärra) som jag manuellt får ösa i ett 800l föråd (i ena hörnet endast tre
4 svar · 2,8k läst
·
W
Walle1957: Walle1957
1 svar · 1,4k läst
·
D
Datornisse: Tack för svaret. Brunnsborrare
3 svar · 1,6k läst
·
M
Benliz: Nu ser jag hur det ska bli! Jag spegelvände allt i tanken! Susanne
1 svar · 3,6k läst
·
Majgårdarna
Majgårdarna: Låter helt sjukt!Bra att det ordnade upp sig.
3 svar · 1,6k läst
·
S
sandman77: Hej Är det någon som har erfarenhet av denna maskin? Har ett nytt hus på 260kvm 2plan, Har byggt mycket själv och helt glömt bort ventilationen. De jag har är köksfläkt och en fuktstyrd paxfläkt i badrummet. Värmen är bervärme med slingor på nedervåningen och radiatorer på övervåningen Enligt säljaren för denna så skall den klara av ventilationen i mitt hus!? Tänkte då ha
0 svar · 1,6k läst
·
F
Fam Engholm: Hej Modig! Vill du vägleda mig hu rjag lägger frågan i badrumsforumet istället? Jag har listat ut hur jag lägger upp en blogg, men inte hur jag väljer var den ska "landa" Tack på förhand!!
3 svar · 2,1k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Det låter ju inte alls bra. Du har mitt fulla stöd vad det än är som har hänt ...
3 svar · 1,7k läst
·
P
PeterAnki: Hej. Här kommer snart bilder och mer info om våran tomt.
0 svar · 1,6k läst
·
G
Anonym: Men hallå, om du har ett IKEAskåp så är det väl nära till hands med deras variant av utdragsskafferi? Bara att fixa passande dörr. Hälsningar Ulf
1 svar · 2,9k läst
·
elinhoggren
elinhoggren: wow vad kul! själv håller vi på med bygglov, vi ska ta staffansgården från hjätevadhus!
2 svar · 1,4k läst
·
piliz
piliz: Nu börjar de sätta upp innerväggar så att elektrikern kan komma förbi nästa vecka och dra de första rören :-) nu börjar verkligen man kunna se hur det blir invändigt också... Roligt! Ser kanske lite trångt ut nu, men det blir bättre när färg och taper kommit på plats. Däremot fick Rörisen komma förbi och bila upp i tvättstugan, han hade mätt fel där golvvärmen kommer upp
0 svar · 3,7k läst
·
malmborg
malmborg: Tyvärr kan jag inte ta åt mig då det är Filip H som tagit flygfotot. Men jag skall försöka ta en runda förbi ert hus någon gång framöver.
4 svar · 1,4k läst
·
piliz
piliz: I lördags var det en riktigt fin höstdag i Enköping, Lite kallt men strålande solsken! Vi åkte ut till tomten och rörjde lite bland kvistar, trasiga tegelpannor och Elias byggde på i sanden och hade kul med isen som låg i diket. Carportens långvägg! I fredags snackade vi snickaren och han sa att det ej ingick panel till carportens innersida (den sida in mot bilen). Konstigt tycker jag.
0 svar · 13,4k läst
·
S
ASSA-löjet: Hej! Det gick inte att montera brytskyddet hos oss, låskolven tog i blecket så dörren ej gick att låsa. Nu sitter i stället två nya tillhållarlås á 2000 kr. Vilket rättskydd har vi konsumenter igentligen? Vilket värde "Varumärket ASSA" har skaffat sig i.o.m. denna historia, kan nog de flesta förstå, tyvärr inte ASSA själva.
3 svar · 5,8k läst
·
blåst
blåst: Bra idé. Hus säljes: För ett antal miljoner, med massor med fel och brister som Rörvikshus och dess entreprenörer lämnat bakom sig. Det är ett riktigt spännande hus. Det är ej slubesiktigat ,men, varje dag är som ett äventyr i detta hus, som lämpar sig för den händige. Helst ska ni också ha ett aldrig sinande konto med pengar. Inflyttning kan ske på en gång.
2 svar · 1,9k läst
·
K
Anonym: Kolla upp nogrant var ev golvärme är plaserad. borra och fäst reglarna med expanderspik. fäster suveränt i betong
1 svar · 2,0k läst
·
F
Farzan: Bland det första jag gjorde efter husköpet var att regga mig på ByggaHus.se (augusti 2005). Det var emellertid inte bara här som jag var rookie. Vårt parhus var nybyggt när vi flyttade in -99 och det enda jag behövde göra någonting åt där var trädgården. Det blev i och för en hel del; förutom en massa planerande och planterande byggde jag en stödmur av Keystone-block, lade drygt
0 svar · 1,3k läst
·
F
Farzan: Stadsbyggnadskontoret i Stockholm har en färgskala för kulturminnesskydd. Blått är den högsta graden; på kartan har vårt område en blå ring omkring sig som står för att miljön som helhet är skyddad (det är som sagt riksintresse). De enskilda husen har de andra färgerna – grönt och gult för andra och tredje graden och jag kommer inte ihåg vilken som är vilken men vårt hus har
0 svar · 1,3k läst
·
Åsa76
Åsa76: Detta inlägg är inte statistiskt relevant. Det är egen erfarenhet av 2 (eller 3 ink skada) BBV behöriga företag i Uppsala trakten. Badrum är ju ,tillsammans med el, troligtvis den del i ett hus man som lekman inte vill göra på egen hand. Innan vi började bygga våra badrum så pratade vi med vårt försäkringsbolag en del och satte oss in i BBV reglerna så gott vi kunde. Vi har ju
0 svar · 1,9k läst
·
T
Timmot: du kan följa mitt byggande i Tidaholm här, (endast på engelska), www.hunty.se
0 svar · 2,4k läst
·
A
A-LT: Min fråga är, gåva av hus till 2 syskon varav ett syskon ska köpa loss den andre. Hur görs den beräkningen för att bli så rättvis som möjligt? Att ingen skall förlora på delningen är det primära. Min följd fråga blir dock att det syskonet som löser det andra har sedan lång tid tillbaka hyrt fastigheten, samt gjort en hel del arbete på fastigheten som har höjt värdet. Hur
0 svar · 1,8k läst
·
piliz
piliz: Sommaren 2007 beslöt vi oss för att leta oss utanför Stockholms gränser. Tog en sväng runt mälaren med början i Eskilstuna, sen till västerås och slutligen till Enköping. I Enköping hittade vi ett jättemysigt område - Bredsand. Ett gammal fritidshusområde, där de börjat ploppa upp fler anybyggda omården. Väl hemma började vi leta tomt i Enköping/Bredsand. Det dröjde ända
0 svar · 1,9k läst
·
piliz
piliz: Planeringsritning över tomten.
0 svar · 2,8k läst
·
piliz
piliz: Här är vår ritning på huset.
0 svar · 5,5k läst
·
Herr
Herr: Så börjar själva byggnationen. Vi väljer att fästa bjälkarna i nedre stockvarvet och sedan bygga det nya golvet efter samma teknik som tidigare.
0 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.