2 032 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
På gång
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Efter inte så väldigt lång tid av letande har vi bestämt oss för att bygga LB hus Hussvalan. Det kommer bli en del ändringar. Är det någon som har byggt Hussvalan eller som känner till detta hus får ni gärna komma med tips och idéer på ändringar.
Vi skall bygga ett Hussvalan där vi ritat om det mesta för att passa våra behov, tomt och detaljplan. det har varit en lång färd hit för att få allt att gå ihop. Nu börjar det närma sig och vi skall ha byggstartmöte om två veckor!
vad spännande. Vad har ni ändrat för något? Något som ni rekomenderar? Vi har lagt till en kanarp på vårt hus, så det kommer mer se ut som svalan. Vi har även lagt till ett par fönster så inte så många stora grejer.
OJ, det är mycket. Vi har vridit övervåning jämfört med undervåning så vi får balkong över entren (bytt till dubbeldörr). Stort kök längs ena kortsidan och vardasrum längs den andra. Emellan dem toalett och stor tvättstuga. Trappan har vi flyttat så den kommer upp bredvid balkongen. Bytt förnsterstorlek och placxering mm mm. Svårt att förklara, lyckas inte få in planlösningen.
Att flytta trappan är ju smart, är det en stor kostnad? Vad har ni för fönster? Har läst hos andra att de bytt ut de små fönstren till en annan storlek. VArenda grej kostar ju. Vi var o valde kök igår, ganska mkt där med som ska väljas.
att flytta trappan är ju smart, är det en stor kostnad? Det är kul att ändra, men allt kostar ju. Vad har ni för fönster? Har läst hos andra som ändrat de små fänstrena till annan storlek.
första inlägget kom tydligen med också 
Jag kan inte beskriva de enskilda kostnaderna då vi gjort om så mycket. Skulle tro att vår ombyggnad totalt ligger på ca 140 tkr, men sedan är det ju även carport, kök etc så det är svårt att separera. Kan lova dig att det gäller att lusläsa varje detalj då det lätt blir fel. Eftersom vi ändrat så mycket från början och sedan lagt till och dragit ifrån även i ombyggnadsofferten så blir det rörigt. Tycker nästan synd om vår säljare, han får verkligen jobba för sina lön vad edt gäller oss. Men han är jättetrevlig och tar det bra. Skall bli så spännande att det nu börjar dra ihop sig. Vi har spanat på tomten och pratat hus i fyra år så kan man inte annat än längta.
ja det är verkligen en spännande process. O det är nog noga som du säger att man läser allt och har koll på ritninar så allt stämmer. Er övervåning måste se ganska annorlunda ut mod den ursprungliga med tanke på att ni flyttar trappan? Ursäkta att jag frågar så mycket, men tycker det ä intressant att höra från någon som bygger samma hus.
Jag har lagt upp bilder på vår planlösning mm i min blogg så du kan se vad vi gjort.
http://www.byggahus.se/bloggar/myrlejon/765-i-vaentans-tider.html
http://www.byggahus.se/bloggar/myrlejon/765-i-vaentans-tider.html