P
Pappa1986: @eobet kan ju plocka ner takfoten och se hur det ser ut under, så går det nog fästa reglarna där och äveb sätta in ett utdragbart solskydd också. Lite off topic men ligger huset i Åled? Ser ut lite som farsans kusins förra hus (y)
2 svar · 4,3k läst
·
P
Anonymiserad 433451: Tyckte det såg laserat ut.. Eftersom trä är framme lite här och var utan tydlig målar kant.. Isåfall blir olja utmärkt..
6 svar · 1,4k läst
·
S
s97danl: Nej, skulle absolut satt plintar
1 svar · 1,6k läst
Njingan
Njingan: En ”nedgrävd” dynförvaring. Dynorna vill du ha nära till hands, men du vill inte att förvaringen ska ta upp massa plats.
1 svar · 1,0k läst
janwide
janwide: [citat] Ja det är ju förstås sant. Åtminstone det mesta av vattnet. Jag skulle nog ändå behålla en lutning på 1 cm/m. Men som du skriver så funkar det nog ändå.
3 svar · 1,4k läst
·
Chr.per85
Chr.per85: Tjena Tanken är att fästa in bärlinan för ett golvbjälklag i fasaden. Bifogar en ritning som jag skissat lite på. Hur hade ni gjort? Jag antar att det bästa är att dra ca 200mm långa skruv rätt igenom bärlina,fasad,spikläkt in i det jag tror är en kerto balk (?)
0 svar · 4,1k läst
·
raveper
raveper: Rikta upp det som är snett. Sätt ex vis en ny regel vid sidan om.
3 svar · 3,0k läst
·
R
Robert-san01: Blir nog svårt att få plankan att hållas kvar med snäppfästen. Trä kommer att torka och vrida sig med tiden. En planka av komposit som sitter med snäppen kan funka. Snäpp eller rull-lås tror jag är det du tänker på. https://www.hornbach.se/shop/HETTICH-Snapplas-14x33x28-mm-forzinkad-10-st/8673981/artikel-detaljer.html
1 svar · 4,1k läst
·
S
supermatta: Hejsan Jag tänkte göra en vattentät soffa där jag vill ha ett lock med gångjärn. Där man kan förvara dynorna i. Någon som har tips hur man ska göra den tät men ändå andas?
0 svar · 2,5k läst
Dannnnnnne
Dannnnnnne: [citat] Tack så mycket för dina svar, nu känns det som att jag har mycket mera koll!
11 svar · 2,5k läst
meghin
meghin: [citat] Tackar Jag köpte hjul på Hornbach för flera år sen, minns inte vad det är för sort. Men dom skulle hålla för tyngder minns jag. Stoppbara är dom också
7 svar · 3,4k läst
·
F
Froiden: Hej Hur gick det med ditt balkonggolv? Vi vill nämligen också höja vårt golv + att det lutar rätt mycket utåt så behöver kila upp det längst ut också. Vet inte var vi ska börja...
2 svar · 5,3k läst
B
Byggare12: [citat] för att förtydliga det lite, vill inte ha den där sista läppen på första trappsteget
1 svar · 2,9k läst
·
A
Avemo: Vad är det som blir tufft? Det är väl bara att stänga av den när det blir höst och man inte längre använder uteköket.
1 svar · 4,3k läst
J
Jotsat: Jag förstår nog inte riktigt, varför vill du ta bort nuvarande plintjärn och borra i nya skor. Kan du förklara? Hur hög ska altanen vara sen? Om regelverket ska vara upphöjt kan ju höjden enkelt justeras med stolpar.
3 svar · 3,8k läst
·
B
beqen: Det är väl bara att lägga betongplattor, papp och sen kapa av en stående regel i valfri höjd som du lägger(skruvar fast) bärlinan på. Vill du ha mer är det bara att kapa till två ytterliggare bitar som går hela vägen upp så blir det som ett litet fackverk som du lägger bärlinan i och skruvar fast.
1 svar · 2,0k läst
H
huggan: Det kan va dumt.
3 svar · 1,2k läst
·
H
3 svar · 1,2k läst
·
T
THV: Tänkte fästa med vanlig balksko och 2 st 10mm expanderbart i varje sko. Borde leda lite. Sedan kommer nästa stödpunkter för bärlinan ca 2,5 m ut i form av en lång jordskruv som förhoppningsvis inte påverkas av schakten
14 svar · 3,2k läst
S
Stalvik: Sot skulle det stå inte dit. :)
1 svar · 1,1k läst
·
maah
maah: Jag hade gjort som på bilden. Men några mm upp till en cm hade inte jag brytt mig om. Marken kommer ändå röra sig litegrann över året så det går aldrig att få det 100% i våg.
2 svar · 4,1k läst
·
Jiji
Jiji: [citat] Om ni lutar bordet när det regnar rinner vattnet av snabbare. Rejäla furubord brukar finnas på secondhandbutiker för väldigt lite pengar.
4 svar · 4,3k läst
J
Jarlsgård: [citat] Ja jag är positivt överraskad ändå. Sioo:x verkar vara det populäraste men jag kunde verkligen inte motivera prisskillnaden. I vårt fall landade det på typ 1500kr istället för 4500kr.
28 svar · 8,1k läst
·
N
Norrlands-Kalle: Det ska dit ett spabad också - 2,3 x 2,3 meter. Mestadels kommer det att stå där gamla trallen är, fast direkt på marken. Det hade jag tänkt köra med markduk, makadam 8-16 och cellplast. Trallen byggs runt. Cirka 2 decimeter av badets kant kommer att nå över området där buskarna stått och det är ju inte mycket av lastvikten, men ska ju tas hänsyn till.
2 svar · 742 läst
F
Fredrikalteblad: Hej! Har börjat och gräva för altanbygge. Har ritat lite hur jag tänkt hur stupröret (det röda) ska gå från taket vi ska bygga över altanen.det gröna är någon slags tegelrör(dränering?) skulle även behöva lägga till ett stuprör i hörnet som inte finns nu. Dit jag ritat allt går tegelrören till brunnen som är på framsidan. Ser det rätt tänkt ut och vad ska man använda
0 svar · 1,1k läst
·
F
fredrik.johansson: Jo, den är forfarande ok. Den är lite solblekt (ganska mycket solblekt om man jämför med de fönstermarkiser jag köpte från webbmarkis.se ungefär samtidigt) Det känns att det inte är premiumkvalitet, men den funkar till ok pris. fästena går fint att flytta, men bör inte avvika så mycket från det rekommenderade. Jag hade mitt ena ca 20cm fel av samma anledning som du, för att sätta
26 svar · 31,0k läst
·
J
johanare72: Tyvärr ingen lösning ännu. Lösningen som jag gillade gick bort hos regeringen
6 svar · 4,9k läst
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Jag hade nog valt teak. Och teak odlas i plantager, ungefär som vår tall och gran.
1 svar · 5,2k läst
·
S
Sksksk: Hej! Vi är i samma sits som du var 2016, jag chansar och skriver för att se om det blev något uterum för er och om ni då valde vår/höst eller vinter? Vi vill helst köpa vår/höst pga priset men vill veta hur bra/dåligt det fungerar under vintern när det är minusgrader. Tack på förhand!
4 svar · 8,6k läst
N
Nielsan: [citat] tack! Hur höjer vi det enklast till samma nivå? Tror du vi kan bygga det innanför befintligt plank eller man bör riva? Och isf hur fäster vi nya stolpar till plank? Plintarna står lite för långt ut om däcket ska bli snyggt med planket tänker ja..
2 svar · 2,8k läst
·
P
PsychoCheF: Ogräsättika i tryckspruta, algerna är borta ett par dagar efter :-)
6 svar · 1,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.