Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Fasting65: Katso optirocsin (nykyään maxit) serporocjärjestelmä - www.maxit.se. Klikkaa "Puts och Fasad", klikkaa sitten läpi sieltä ja lue kaikki mitä voit... Kuinka käytännössä tehdään, voidaan katsella meidän webistä. Katso myös alla oleva kuva - otettu päiväkirjasta, 2003, elokuu. [bild] ps. se on mineraalivillaa, ei lasikuitua. hinta - 303 kr sis. alv materiaalille/neliö, maksoin. Se
sotarn: [citat] Vastauksesi on hyvin siinä suunnassa, jota olen harkinnut, olen valmis maksamaan 10-12000 kr työstä mukaan lukien materiaalit.
Gutte: Koho11: Rappausten väri kehitettiin yrityksessä, joka ruiskutti julkisivun. He ruiskuttivat pienen palan ja sitten saimme sanoa, halusimmeko vaaleampaa vai tummempaa. He eivät siis käyttäneet valmiiksivärjättyä rappausta, vaan sekoittivat sen rappauksen ja kalkin avulla. Olisimme voineet saada valmiiksivärjättyä rappausta NCS-numeron mukaan, mutta päätimme tehdä jotain
betula: Voit luottaa siihen, että kunnolla kuivattu tammi lankku kutistuu enintään 4 mm leveydestä ja turpoaa enintään 2 mm loppukesällä. Paksuus ei vaikuta merkittävästi. Jos taipumusta kuperoitumiseen hillitään liukumateriaalilla tai liikkuvilla ruuveilla, se toimii hyvin. Vielä parempi on, jos käytetään vain materiaalia, jossa on pystyvuotuja, jotka liikkuvat leveydessä vain puolet
zankan: Haluaisin sanoa, että juuri wc:n äänieristäminen on mukavaa... Ja keittiön... Paljon taustamelua tulee keittiöstä. Ja Gromit metallikehykset, jotka voi muotoilla niin hyvin, ja että puusta rakentaminen olisi helpompaa, en osta. Ei ole sattumaa, että 90 % kaikista seinistä rakennustuotannossa koostuu metallikehyksistä, vai mitä? Se on nopeampaa, hieman parempi ääneneristys,
grefven: Hei, huomasin jonkun väittävän, että sahoille on vaikea vastaanottaa suuria tukkeja. Tiedän, että tämä sahalaitos, joka on yksityisomistuksessa ja hoitaa omat ostonsa, ostaa mielellään paksumpia mäntytukkeja. Ostoalue Småland-Värmland. http://www.ansgariussvenssonab.se/swe_main.asp?id=8
cubix: Katso aiempia kysymyksiä tältä foorumilta. Siellä on paljon hyödyllistä tietoa.
NordiCs: Olemme juuri saaneet talon ulkoseinät paikalleen ja nyt mietin, mitä tehdä kellarin seinille. Seinät ovat muurattu kevytbetoniharkoista, jotka ovat saman kokoisia kuin Leca-harkot. Nyt mietin, riittääkö seinien tasoitus ennen maalaamista tai tapetointia. Vai täytyykö minun rappata ne? Toinen asia, mikä on ero rappauslaastin ja tasoitteen välillä? ??? ???
cubix: Lue "Gör så här" -lehden uusin numero, sieltä löytyi mielenkiintoinen artikkeli.
byggherreNR1: Sen kun olen ollut rakennuspuuhissa nyt pari vuotta, olen tajunnut, kuinka paljon voi neuvotella hinnasta, jos ostaa vähän isompia määriä materiaalia ja suunnittelee pitkälle etukäteen. Olen liittynyt yhteen siskoni, isäni ja erään ystävän kanssa. Tämän ansiosta olemme saaneet paljon alhaisempia hintoja, toimittajat ovat paljon suopeampia, ja olemme voineet vaihtaa ylijääneen
AndersG: Hauskaa on, että vesikiertoinen lattialämmitys on edullisempaa betonilattiassa kuin puulattiassa. Meidän talossamme se on valetettu kellariin ja sisääntulokerrokseen. V2:n lattia on puuta, ja siinä on lattialämmitys deflektorilevyissä. Katso: http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirsbo/swe/Presentation/Website/Produkter/Golvvxrme/Golvvxrme.jsp
zankan: Tärkeämpää on seinän mitat... Ja " Siinä on kaksi suurta holvia eikä sitä ole vahvistettu, vaan se on vain tavallisesti kehystetty ja verhoiltu lastulevyllä. " on hmm kantava rakenne R30 saa toivoa, silloin lastulevy ei tunnu vakavasti otettavalta.. seinän pitäisi olla vähintään 145 mm ja sisältää 2 kipsiä 95 runko 2 kipsi vaihtoehto on 1 kipsikerros vaihdettu yhteen kerrokseen
norrifran: Teräspalkki on laitettu lisätueksi tiheämmälle palkistolle, ja jotta se ei putoaisi heti läpi esimerkiksi tulipalon sattuessa (palkki kestää 2 tonnin painon). Perusta valetaan luultavasti tai sitten asetetaan levy, palkiston päälle ja teräspalkki keskelle. Toivon, että tämä toimii. Ystävällisin terveisin N
MathiasS: mutta seuraavalla kerralla, varmista että käytät KUNNON hengityssuojainta (ei sellaista paperikuppia kuminauhalla) ja käytä mielellään kukkasumutinta kostuttamaan ja vähentämään pölyä (kaikilla huoneessa ei ehkä ole maskia). Et varmaankaan voi tästä huonosti, nyt tai myöhemmin, mutta jonkun pitäisi antaa ohjaajallesi kunnon käsittely takapuoleen.
Norre: Aseta karmin oikeaan paikkaan aukossa, kiinnitä kahdella 4" naulalla. Yksi joka kulmassa ruuvin rei'issä. Jotta karmi ei putoa. Kohdista g-puoli ja yläpuoli. Kiilaa ovi. Kiristä kiinni. Laita ovi paikalleen ja tee hienosäätö VALMIS! Onko karmi jo paikallaan etkä halua asettaa sitä uudelleen? No sitten, kuten yllä oleva mies sanoi, ota esiin knäckar´n. Eikö toimi? Ehkä voisi
dymlingen: Rakensin ensin kelluvan laiturin, mutta kyllästyin siihen, että se oli niin epävakaa. Se oli 4x4 m ja kellui 8 sinisen muovitynnyrin varassa. Ehkä kellupalikat ovat parempia. Tänä vuonna poistin tynnyrit ja asetin sen neljän karkean betoniputken päälle (noin 60 cm halkaisija). Katsotaan, onko se vielä paikallaan keväällä vai onko jää kaatanut putkia. Jään voimat ovat uskomattomat.
Bob_the_builder: No niin, en uskaltanut ottaa riskiä, joten käytin sääntöliitosta. Jälleenmyyjä saa varmaan toimittaa muutaman ylimääräisen levyn, jos ne loppuvat... ;)
moonrocket: Kyllä, löysin sen linkin myös, mutta kiitos kuitenkin! Olisi kiva kuulla myös 'tavallisilta' ihmisiltä heidän kokemuksistaan stepkitistä, Timell on usein (ehkä syystä) erittäin tyytyväinen teoksiinsa.... :)
valter53: Anna jonkun rakentajan tehdä perustuksen ja pystyttää runko kattotuoleineen. Loput voit tehdä itse, jos olet aiemmin hiukan nikkaroinut. Kun laajensin 10 vuotta sitten, tein näin. Sisäänkäynti ryömintätilaan sinun täytyy olla. Vaihtoehtoisesti aukon ulkopuolelta tai tee reikä olemassa olevaan perustukseen. Onnea matkaan Torsten
LennartL: Jos niitä on olemassa, en tiedä, en ole koskaan nähnyt niitä... mutta voit ostaa kiskoja ja ripustusrullia liukuoveen Julasta ja sitten rakentaa itse (ripustus-liukuovi vaatii vähemmän sovituksia ja on yleensä helppo rakentaa, mutta ei tällainen kaikilla lasilla :o), joten vaihtoehtona on antaa erikoispuusepän rakentaa se, arvelen.
jedj: Kiitos, siitä tuli gothenburg ek (lähes oksaton) hintaan 349:- kvm täysin okei mattovarastosta!
Hero2: Olen ostanut vuonna 74 rakennetun kerrostalon. Tarkastuksessa havaittiin kosteutta eristyksessä lattian alla takkahuoneessa. Saimme tingittyä talon hinnasta melkoisesti tämän takia ja meille on suositeltu asentamaan Nivell-järjestelmä puukarmien sijaan, jotka ovat nyt suoraan laatan päällä. Kysymykseni ovat: 1. Onko Nivell-järjestelmä paras vaihtoehto vai riittääkö ikääntymistä
Thor-Sten: Hei! Olen täysin samaa mieltä "Lurvnosin" kanssa! Epoksi on se, mitä tarvitaan! Vältä ehdottomasti PL400:aa, joka on värillistä ja lisää korkeutta, mikä tarkoittaa, että sauma näkyy aivan liikaa. Jos sinulla on vaikeuksia löytää hitaasti kovettuvaa epoksia, voin suositella Nordellia, joka myy veitsimateriaaleja. (http://nordellknives.com) Heillä on erinomainen amerikkalainen
Immobil: [citat] Joo, mutta se on ehkä kaukana sinusta: http://www.mjallby-trabygg.se/ ;) He toimittavat suurimman osan materiaalista meidän remonttiimme, jota voit seurata kotisivulla. ;)
jorwes: Teille, jotka harkitsevat oman portaikon tekemistä, on olemassa yritys; Trappteknik, jolta voi ostaa piirustuksia. Niihin sisältyy 1:1 mittakaavan mallinnoksia, mikä helpottaa huomattavasti. Käy osoitteessa trappteknik.com /Jögga
Jante: Heippa. Jos haluat ostaa sähköä, löydät paljon http://www.knifab.com/ edulliseen hintaan....
zankan: Sitten on ongelmia, se täytyy kortlas muuten se ei koskaan kestä....