Harkitsemme vakavasti talomme laajentamista noin 10-20 neliömetrin lattiapinta-alalla.
Talo on rakennettu -88 ja se on yksikerroksinen puutalokulma. Ajatuksenamme on pidentää taloa toisessa päädyssä. Se on alustaltaan ryömintätila.
Nyt kysymykseen. Voiko tämän tehdä itse vai pitäisikö kaikki ostaa laskutuksella. Vaihtoehto, jota mietin, on että hankimme perustuksen ja rungon, mukaan lukien kattotuolit ja katemateriaalin (betonitiilet) sekä ikkunat paikalliselta puusepältä. Loppurakentamisen hoidamme itse. Tyyliin eristys, sähkö, muut sisä- ja ulkopuoliset puutyöt.
Onko joku, joka osaisi suhteellisen oikeudenmukaisesti arvioida tämän projektin kustannukset? Mielellään neliöhinta.
Yksi asia, jota olen miettinyt, on perustus. Uudisrakennuksessa pitäisi pystyä menemään ryömintätilaan. Jottei puuseppä unohda tätä. He he...
Tietenkin meidän on ensin haettava rakennuslupa. Jos nyt pääsemme niin pitkälle, tarkoitan.