Sen kun olen ollut rakennuspuuhissa nyt pari vuotta, olen tajunnut, kuinka paljon voi neuvotella hinnasta, jos ostaa vähän isompia määriä materiaalia ja suunnittelee pitkälle etukäteen.

Olen liittynyt yhteen siskoni, isäni ja erään ystävän kanssa. Tämän ansiosta olemme saaneet paljon alhaisempia hintoja, toimittajat ovat paljon suopeampia, ja olemme voineet vaihtaa ylijääneen materiaalin keskenämme.

Suurin osa kustannuksista on kuljetus, ja tämä maksaa huomattavasti vähemmän, jos voi täyttää kokonaisen kuorma-auton ja purkaa kahteen paikkaan.

Mihin olemme yhdistyneet on seuraavaa: perusmateriaalit, perustyöt, puutavara, ikkunat, kattotiilet, työvoima, kodinkoneet, kamiina, savupiippu ja maali.

Ehdotukseni teille on, että jos näette rakennuksen läheisyydessä, koputtakaa oveen ja kysykää, ovatko he kiinnostuneita liittymään yhteen. Tai miksi ei etsiä tästä foorumista ihmisiä läheltä.

On kuitenkin tärkeää, että keskusteluissanne toimittajan kanssa huomautatte, että kuulutte ryhmään joka on yhdistynyt saadakseen parempia hintoja, mutta että laskut tulee kuitenkin osoittaa jokaiselle erikseen.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.