3 710 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Vankka Kipsi
Ääni ystäväni ääni!!!! Yksi levy = naurettava, kaksi levyä = ok... Vähän eristystä niin se vaimentaa vielä hieman... Mutta minun vinkkini sisäseinille on minimaalinen 70mm runko sekä 2 kerrosta kipsilevyä tai 1 kerros kipsiä ja 1 kerros osb/ply tai jopa raakapontti, mutta silloin vain puisiin runkoihin... Henkilökohtaisesti pidän enemmän metallirungoista, ne ovat parempia melkein kaikilla tasoilla...
>mr Z sanoi:
Itse vihaan metallikiskoja! Mielestäni ne ovat hankalia työskennellä. Puu tuntuu vankalta ja vakaalta, on helppotyöstöinen ja siitä voi helposti rakentaa upeimmissa kulmissa ja konfiguraatioissa (sille, joka viitsii!). Metallikiskot saavat voimansa muun seinärakenteen....eli levymateriaalin kautta. Niin ja yksi asia vielä....kuivan ja hienon puun sahaaminen tuoksuu niin hyvälle! ;D
Koska gyproc, se voi riippua siitä, mikä seinä se on. Jos se on makuuhuoneiden välissä, aseta ehdottomasti kaksinkertainen gyproc/gyproc+karkealaudoitus/OSB, mutta jos se on vain muita väliseiniä....olohuoneen ja ruokailutilan, eteisen ja WC:n, jne. välillä, voit ehkä säästää vähän.
Haluaisin sanoa, että juuri wc:n äänieristäminen on mukavaa... Ja keittiön... Paljon taustamelua tulee keittiöstä.
Ja Gromit metallikehykset, jotka voi muotoilla niin hyvin, ja että puusta rakentaminen olisi helpompaa, en osta. Ei ole sattumaa, että 90 % kaikista seinistä rakennustuotannossa koostuu metallikehyksistä, vai mitä? Se on nopeampaa, hieman parempi ääneneristys, vähintään yhtä muokattavaa kuin puu, kevyemmät rakenteet, tekee eristämisestä helpompaa jne.
Puu on eduksi, koska se on vakaampaa, joten kantavassa rakenteessa se on parempi, tosin metallivahvikkeet ovat joidenkin tapausten suhteen todella h.. vaikeita työskennellä. Mutta kun käytän puuta, niin 99 tapauksessa sadasta minulla on metallia levityksenä, mikä tekee kaikesta helpompaa ja säästää aikaa, ja aika on rahaa, ja toisten ajalla leikkiminen on kuin leikkisit toisten rahalla
Ja Gromit metallikehykset, jotka voi muotoilla niin hyvin, ja että puusta rakentaminen olisi helpompaa, en osta. Ei ole sattumaa, että 90 % kaikista seinistä rakennustuotannossa koostuu metallikehyksistä, vai mitä? Se on nopeampaa, hieman parempi ääneneristys, vähintään yhtä muokattavaa kuin puu, kevyemmät rakenteet, tekee eristämisestä helpompaa jne.
Puu on eduksi, koska se on vakaampaa, joten kantavassa rakenteessa se on parempi, tosin metallivahvikkeet ovat joidenkin tapausten suhteen todella h.. vaikeita työskennellä. Mutta kun käytän puuta, niin 99 tapauksessa sadasta minulla on metallia levityksenä, mikä tekee kaikesta helpompaa ja säästää aikaa, ja aika on rahaa, ja toisten ajalla leikkiminen on kuin leikkisit toisten rahalla
Klikkaa tästä vastataksesi