3 616 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Kantava seinä?
Olen saanut ongelmia seinän halkeamien kanssa äskettäin remontoidussa olohuoneessamme. Ne ovat luultavasti maaperän liikkumisesta johtuvia. Asumme yhdessä 122 m2:n yksikerroksisessa talossa, joka on rakennettu vuonna 1991. Olemme laajentaneet aukkoa holvissa 20 cm jo holvatulla seinällä, joka kulkee talon läpi. Tarkastajamme sanoi, että vain ulkoseinät ovat kantavia, mutta voiko olla niin, että tämä aukko on aiheuttanut ongelmamme (olen vähän huolissani). Mitä minun pitäisi siinä tapauksessa tehdä? Voiko olla niin, että seinä on ollut kantava kaikesta huolimatta? Siinä on kaksi suurta holvia, eikä se ole vahvistettu vaan vain tavanomaisesti kehystetty ja lastulevyllä päällystetty.
Kiitollinen vastauksesta
Kiitollinen vastauksesta
Tärkeämpää on seinän mitat... Ja " Siinä on kaksi suurta holvia eikä sitä ole vahvistettu, vaan se on vain tavallisesti kehystetty ja verhoiltu lastulevyllä. " on hmm kantava rakenne R30 saa toivoa, silloin lastulevy ei tunnu vakavasti otettavalta.. seinän pitäisi olla vähintään 145 mm ja sisältää 2 kipsiä 95 runko 2 kipsi vaihtoehto on 1 kipsikerros vaihdettu yhteen kerrokseen vaneria tai osb:tä.
Klikkaa tästä vastataksesi