3 196 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
rinnetalo paras ratkaisu?
Mikä on paras ratkaisu rinnetalon alakerralle. Meille tulee makuuhuone, eteinen, pannuhuone, kodinhoitohuone ja suihku sinne.
-Eristetty lecamur (isoblock tai mikä se nyt onkaan) + platon matto
-Eristämätön lecamur, jossa isodrän eriste ulkopuolella
-Betoni blokit??
Miten seuraavan kerroksen välipohja pitäisi tehdä? Puu, betoni???
-Eristetty lecamur (isoblock tai mikä se nyt onkaan) + platon matto
-Eristämätön lecamur, jossa isodrän eriste ulkopuolella
-Betoni blokit??
Miten seuraavan kerroksen välipohja pitäisi tehdä? Puu, betoni???
Välipohja pannuhuoneen päälle on ehkä parasta olla betonista? Ehkä on vaatimuksia, että sen pitäisi olla palamaton? Jos keittiö ja WC suunnitellaan sen päälle, voi olla helpompaa laittaa klinkkeri suoraan betonin päälle, jos klinkkeriä halutaan? Meillä on tällainen ratkaisu vanhassa talossa, ja kun pannuhuoneessa poltetaan, saamme "lämpölattian" yläpuolella olevaan violettiin WC:hen ja osin keittiöön
. Keittiössä on tammilankkuja, jotka kuivuvat ja kutistuvat hieman (raot laajenevat), joten sinnekin sopisi paremmin klinkkeri
. Tämä on vain vinkki mahdollisuuksien hyödyntämiseen/välikohtausten välttämiseen
gaia
gaia
onko todella niin, että täytyy olla betonilattia, jos aiotaan rakentaa pannuhuone kellarikerrokseen?
Koska näyttää olevan yleisintä käyttää puupalkistoja tuulettuvissa alapohjissa, luulin niiden olevan yleisiä myös rinneratkaisussa. Betoni kuulostaa toisaalta vankalta ja hyvältä.
Miten tehdään "seuraavan" kerroksen lattia, jos haluaa lattialämmityksen? Voiko sekin olla valettu betoniin, vai tehtiinkö eristyksiä jotenkin ja asetetaan putket sen yläpuolelle?
Miten tehdään "seuraavan" kerroksen lattia, jos haluaa lattialämmityksen? Voiko sekin olla valettu betoniin, vai tehtiinkö eristyksiä jotenkin ja asetetaan putket sen yläpuolelle?
Hauskaa on, että vesikiertoinen lattialämmitys on edullisempaa betonilattiassa kuin puulattiassa. Meidän talossamme se on valetettu kellariin ja sisääntulokerrokseen. V2:n lattia on puuta, ja siinä on lattialämmitys deflektorilevyissä. Katso:
http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirsbo/swe/Presentation/Website/Produkter/Golvvxrme/Golvvxrme.jsp
http://www.wirsbo.se/ifs/files/Wirsbo/swe/Presentation/Website/Produkter/Golvvxrme/Golvvxrme.jsp
Klikkaa tästä vastataksesi