Minulla on vanha vaja, jonka aion eristää. Työhön kuuluu tietenkin myös lattia. Vaja on rakennettu ponttien päälle. Edellinen omistaja on jollain tavalla valanut pohjalle laatan, joka on vain muutaman sentin paksuinen.
Puuseppä suositteli minulle, että ensin laitetaan Platon ja sitten lattiarakenne 60 cc:llä solumuovieristyksellä välissä. Sen jälkeen päälle lastulevyä.
Kysymyksiä
1. Kuinka Platon-matto asennetaan? Onko tärkeää, että kaikki saumat ovat tiiviit?
2. Tuleeko se taittaa reunoja vasten?
3. Tuleeko se kiinnittää laattaan jotenkin vai vain "maata" paikallaan?
4. Voiko lattiarakenne levätä Platon-maton päällä, vai kärsiikö se silloin?
5. Onko minun pakko käyttää palkkeja, jos pohjalaatta sallii sen? Muistan nähneeni esimerkkejä lattiasta, jossa lastulevy on suoraan solumuovin päällä. Kestääkö se? Tuleeko siitä silloin huojuva?
Terveisin, P.