Minulla on nykyisin eterniittiverhous talossamme. Haluaisin vaihtaa puuverhoukseen. Pitäisikö eterniitti rakentaa sisään vai poistaa se?
 
Sinun tulee poistaa se. Älä edes harkitse mitään muuta.

Etsi foorumilta ("eternit"), niin saat vähän vinkkejä siitä, kuinka edetä eternitin käsittelyssä ja sinun ei tarvitse kysyä, kuolevatko sinä, naapurisi ja kaikki pihan kasvit, kun poistat laatat.... ;)
 
Eternit maksaa rahaa päästä eroon. Nykyisessä talossani se on yhä uuden hienon puuverhouksen takana.
 
styrman1 sanoi:
eternit maksaa rahaa päästä eroon. Minun nykyisessä talossani se on edelleen uuden hienon puujulkisivun takana
Eternit *voi* maksaa rahaa päästä eroon. En tiedä, miltä se näyttää muilla alueilla maassa, mutta Tukholmassa on ainakin yksi paikka, jossa sen voi heittää ilmaiseksi.

Jos tilaa on runsaasti, myös sen paskan kaivaminen maahan on hyvä vaihtoehto. Itse asiassa.
 
MathiasS sanoi:
Sinun tulee poistaa se. Älä edes mieti mitään muuta.

Etsi foorumilta ("eternit"), niin saat jonkin verran vinkkejä eternitin käsittelemiseen ja sinun ei tarvitse kysyä, tulevatko sinä, naapurisi ja kaikki kasvillisuus tontillasi kuolemaan, kun poistat levyt.... ;)
Jälleen kerran........MIKSI??
En voi nähdä yhtään syytä, useimmat, jotka kohtaan, kiinnittävät suoraan eternitfasadiin, se ei aiheuta mitään haittaa, kun se on paikoillaan.
 
Jotkut sanovat, että se on diffuusionpitävä, jotkut sanovat, että se ei ole.

Eli, sallii kosteusliikenteen tai ei.

Minä poistaisin sen suoraan.
Aion poistaa meidän tulevaisuudessa.

Olen saanut hinnan 1200:- per tonni sen viemiseksi kaatopaikalle. Noin 1-2 tonnia yleensä tulee julkisivusta kaatopaikan mukaan.

Muista työsuojelu, ettet hengitä sisään pölyä!
 
pappskallen sanoi:
Jälleen kerran........MIKSI??
En näe yhtään syytä, useimmat joita kohtaan asentavat suoraan eterniittijulkisivuun, se ei aiheuta vahinkoa jossa se on.
Jos käytän hemmetisti aikaa talon uuden julkisivun rakentamiseen, haluan jotain kunnollista mihin naulata - en eterniittilevyjä, jotka halkeavat kun naulaat julkisivulautoja, en puoliksi mädäntynyttä naulausrimoitusta, johon eterniitti on kiinnitetty. Jos talon ympärillä on telineet, on parin päivän homma poistaa eterniitti.
 
Eikö takalevyjen taakse ole asennettu jonkinlaista höyrynsulkua. tekee sen ainakin minulle.....

Eterniitti on hyvä vain siinä paikassa, missä se istuu! sen voi itse asiassa maalata saadakseen mukavamman/henkilökohtaisemman ilmeen.
mutta jos haluatte vaihtaa sen puuhun ja sitten ripustaa sen seiniinne ja maalata 7-10 vuoden välein, olkaa hyvä :D
 
Tietysti se pitää poistaa!
Parempi varustautua kunnolla kerran ja raivata roska pois kuin joutua käyttämään suojavarusteita joka kerta, kun jotakin tehdään julkisivulla!
En myöskään haluaisi myydä taloa "piilotetulla" eternitillä, ajattele jos tieto katoaa ja joku laittaa moottorisahan koko rakennukseen... ei mukavaa!

Halvin tapa on tehdä se itse, yrityksillä täytyy olla lisenssit ja välineet...
 
[quote author=Poxeman link=board=byggmatr;num=1114363610;start=0#8 date=04/25/05 kl 12:32:00]Tietysti se pitää poistaa!
, ajattele jos tieto katoaa ja joku laittaa moottorisahan koko roskan... ei mukavaa!

Mahdotonta suojella itsemurhakandidaatteja se on heidän luonteessaan! ;D
 
Luulen, että yrityksillä, jotka työskentelevät tämän parissa, on ajallinen näkökohta. Kuulin eräästä firmasta, joka hyödynsi tätä "virittämällä" koko talon ennen purkamista. He asettivat silmukoita ja vaijereita laattojen väliin ja sitten purkivat kaiken alle tunnissa. Tällä tavalla he välttivät kaikki tiukat vaatimukset, koska työ oli lyhytaikaista. Tämä voi olla vaihtoehto. En muista firman nimeä.

Challe
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.