Hei, aion rakentaa aidan. Olen ajatellut käyttää pystyssä olevia säleitä siihen. Kun rakensin terassin kaiteen, käytin 22*95 säleisiin, mutta mielestäni se on hieman liian paksu aitaan. Onko kenelläkään tietoa, onko tähän saatavilla kapeampia mittoja? / jojje
 
Totte_S
Mitä mittauksia haluat? Onko se leveys vai paksuus, joka vaivaa sinua? Täytyykö sen todella olla painettu? (Arvaan, että vastaat kyllä viimeiseen välttääksesi maalaamisen ;) )
 
Mielellään kapeampaa ja ohuempaa, ehkä 70*20 tyyppiä. Olen saanut tarpeekseni naapurin valkoiseksi maalatusta aidasta (maalaa ja pesee joka kevät, loppukesästä se on vihreää ja mustatäpläistä). Joten ajattelin käyttää kyllästettyä, vain öljyäminen joka vuosi. / jojje
 
Totte_S
Jos sinulla ei ole erityisiä toiveita suunnittelusta, niin ehkä on olemassa ½fabrikat, jotka sopivat? Tähän aikaan vuodesta on paljon aitoja moduuleissa painekyllästetystä puusta, ne ovat yleensä hieman ohuempia mitoiltaan kuin 22*95. Valitettavasti en ole törmännyt ohuempiin kuin 22*95 painekyllästettynä.
 
Katselin kerran valmiita osioita, mutta ne olivat vaarallisia pikkulinnuille istua. Täysin surkea aita, sen pitäisi kestää, että lapset istuvat tai hyppäävät sen yli ainakin. Se, jolla oli valmiita osioita, oli saksalaiselta kuulostava nimi (ei mainita ketään, kaikki unohdettu) ;D. / jojje
 
16x70 on ehkä sopivampi?
 
Se näyttää järkevältä. / jojje
 
Kävin puutavaraliikkeessä ja näin, että sieltä löytyy tosiaan 16*70. Mitä mieltä olette 45*75 poikittaisten osalta? Tolppien väli on noin 2,5m. / jojje
 
25x50 on saatavana painettuna, se on pienin näkemäni koko... Sitten haluan kyllä väittää, että painettu puutavara aidoissa ei ole kovin hyvä, mutta se on toinen kysymys....
 
mieluummin höyläämätöntä puutavaraa, joka on pitkin. helpompi maalata myöhemmin.
Ottaisin 50x75 viistoriman.
Viistosahattu yläreuna, jotta vesi valuu pois.
 
Hei, en ole ajatellut tarvita maalata. Painekyllästetty on se, mitä ajattelin käyttää, sitten tulee öljy 1 kerran vuodessa./jojje
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.