37 917 lukukertaa ·
35 vastausta
38k lukukertaa
35 vastausta
OSB - kipsilevy - lastulevy
esim. cc600. Käytä 1200 kiekkoa, silloin "osuu" aina sääntöön. Siirrä sitten viimeistä kerrosta kiekkoja 600 mm verrattuna ensimmäiseen kerrokseen. simsalabim.
Jäsen
· Östergötland
· 2 144 viestiä
Tarkastelemme tällä hetkellä erilaisia taloyhtiöitä ja toinen, hieman kalliimpi, tarjoaa OSB+KIPSILEVY+ERISTYS standardina sisäseinissä, kun taas toisessa se on lisävalinta. Onko jollakulla käsitys siitä, minkälaisesta lisäkustannuksesta voisi olla kyse, joka perustelisi korkeampaa hintaa yhtiössä nro 1?
Meillä on lastulevyjä kaikkialla paitsi paikoissa, joissa olemme suunnitelleet ripustaa paljon tai jotka vaativat ylimääräistä vakautta, esimerkiksi keittiö, kodinhoitohuone jne. Siellä meillä on OSB. Varmuuden vuoksi olemme kuitenkin laittaneet vähän ylimääräisiä tukia OSB:n taakse, mihin sijoitetaan yläkaappeja jne.
Toinen syy laittaa jonkinlainen levy kipsilevyn taakse on, että kipsityö ja tasoitus sujuvat nopeammin. Olen nähnyt taloja ilman "alalevyjä", jotka ovat vääntyneet voimakkaassa tuulessa ja aiheuttaneet halkeamia.
Terveisin
David
Toinen syy laittaa jonkinlainen levy kipsilevyn taakse on, että kipsityö ja tasoitus sujuvat nopeammin. Olen nähnyt taloja ilman "alalevyjä", jotka ovat vääntyneet voimakkaassa tuulessa ja aiheuttaneet halkeamia.
Terveisin
David
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Väliseinä teräsprofiileilla - 45 tai 70 mm OSB:n ja kipsilevyn kanssa?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Asentaa leuanvetotanko seinään (kipsilevy, osb + puulista)
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur lösa övergång mellan garagegolv och gips/osb-skivor
Attefallshus, friggebod, garage, förråd & utedass