Te jotka laitoitte lastulevyn kipsin taakse; Mitkä levyt olette jatkaneet koolausten yli? Sekä kipsi että lastulevy? Eikö olisi parasta, että kipsi olisi jatkettu koolausten yli ja liitokset siirretty vai?
 
:o
esim. cc600. Käytä 1200 kiekkoa, silloin "osuu" aina sääntöön. Siirrä sitten viimeistä kerrosta kiekkoja 600 mm verrattuna ensimmäiseen kerrokseen. simsalabim.
 
Tarkastelemme tällä hetkellä erilaisia taloyhtiöitä ja toinen, hieman kalliimpi, tarjoaa OSB+KIPSILEVY+ERISTYS standardina sisäseinissä, kun taas toisessa se on lisävalinta. Onko jollakulla käsitys siitä, minkälaisesta lisäkustannuksesta voisi olla kyse, joka perustelisi korkeampaa hintaa yhtiössä nro 1?
 
ClasseClas
Maksoimme 18500 kruunua ylimääräistä väliseinien eristyksestä + ylimääräisestä lastulevystä kipsin lisäksi kaikissa sisäseinissä. 184 m2, vuosi 2000.
 
Rakentajani mukaan OSB:n pitäisi maksaa noin 50:-/m² ja sisäseinän eristys 35:-/m² seinältä. Kipsiähän on jo, joten siitä he eivät varmaankaan veloita lisää.

Challe
 
Meillä on lastulevyjä kaikkialla paitsi paikoissa, joissa olemme suunnitelleet ripustaa paljon tai jotka vaativat ylimääräistä vakautta, esimerkiksi keittiö, kodinhoitohuone jne. Siellä meillä on OSB. Varmuuden vuoksi olemme kuitenkin laittaneet vähän ylimääräisiä tukia OSB:n taakse, mihin sijoitetaan yläkaappeja jne.
Toinen syy laittaa jonkinlainen levy kipsilevyn taakse on, että kipsityö ja tasoitus sujuvat nopeammin. Olen nähnyt taloja ilman "alalevyjä", jotka ovat vääntyneet voimakkaassa tuulessa ja aiheuttaneet halkeamia.

Terveisin
David
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.