Ihan totta puhuen.

Olen ruuvannut terassilautaa muutaman tunnin tänään ja puolivälissä nostin katseeni hieman ja mitä näenkään. Joku leimanpiru ilmoittaa minulle, että vino oksainen lautanpätkä oli 4,21 metriä pitkä ennen kuin sahasin sen ja ruuvasin sen kiinni terassiin. Tämä leima on nyt täysin näkyvissä keskellä terassilattiaa. Tiedän tarkalleen, miten se tapahtui; käänsin kaikki oikein päästäkseni leimoista eroon, kun aloitin, mutta käänsin tämän takaisin, kun löysin niin ison pihkavanan kuin Dalälven.

Olemmeko me kuluttajat, jotka ovat marssineet kaduille ja vaatineet vappuna, että sahat leimaavat kaikkien lautojen pituudet? Vai onko kyseessä sahateollisuuden ammattiyhdistys, jonka tehtävä on kirjoittaa mittalappu sahan pihassa ja joka on syyllinen? Olen joka tapauksessa kyllästynyt näihin leimoihin. Mietin, suuttuvatko he, jos sahaan ne pois, ennen kuin pyydän heitä mittaamaan lautapinoa sahalla?
 
Bob_the_builder
Tarkoitatko, että leima on laudan yläpuolella??? En ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa. Omani ovat leimattu päätypuihin.
 
joo tuo kuulostaa uskomattoman typerältä laittaa se sinne ??? :o. Niin, muutenhan se on aina päätypinnassa...
 
Laudassa on iso leima, koko laudan leveydeltä, 10-12 cm laudan sisäpuolella. Terassihöylätty, painekyllästetty.

Murr >:(
 
10-12 cm on suunnilleen niin paljon kuin sahaat pois päästäksesi eroon kuivasta pääpuusta, joka muuten aiheuttaa ongelmia olemalla hieman kapeampi kuin loput laudasta 8)

Mutta olen samaa mieltä - uskomattoman kummallinen tapa leimata.

Ja lisäksi - uskomattoman kummallinen otsikko, jos ei ole niin nopeaälyinen "Tsämpelj-vel". En tajunnut mitään ja siksi oli pakko avata :P

/Micke
 
Alfons_Helikopter sanoi:
Siinä on suuri leima, koko laudan leveydeltä, 10-12 cm sisään laudasta. Terassihöylätty, kyllästetty.

Mrr  >:(
Mutta eikö se olekin pikku ongelma oikeastaan.. Jos aikoo tehdä sen kunnolla, niin katkaisee 5-10 cm päästä pois :-)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.