1 788 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Tsämpelj-hihnaa
Ihan totta puhuen.
Olen ruuvannut terassilautaa muutaman tunnin tänään ja puolivälissä nostin katseeni hieman ja mitä näenkään. Joku leimanpiru ilmoittaa minulle, että vino oksainen lautanpätkä oli 4,21 metriä pitkä ennen kuin sahasin sen ja ruuvasin sen kiinni terassiin. Tämä leima on nyt täysin näkyvissä keskellä terassilattiaa. Tiedän tarkalleen, miten se tapahtui; käänsin kaikki oikein päästäkseni leimoista eroon, kun aloitin, mutta käänsin tämän takaisin, kun löysin niin ison pihkavanan kuin Dalälven.
Olemmeko me kuluttajat, jotka ovat marssineet kaduille ja vaatineet vappuna, että sahat leimaavat kaikkien lautojen pituudet? Vai onko kyseessä sahateollisuuden ammattiyhdistys, jonka tehtävä on kirjoittaa mittalappu sahan pihassa ja joka on syyllinen? Olen joka tapauksessa kyllästynyt näihin leimoihin. Mietin, suuttuvatko he, jos sahaan ne pois, ennen kuin pyydän heitä mittaamaan lautapinoa sahalla?
Olen ruuvannut terassilautaa muutaman tunnin tänään ja puolivälissä nostin katseeni hieman ja mitä näenkään. Joku leimanpiru ilmoittaa minulle, että vino oksainen lautanpätkä oli 4,21 metriä pitkä ennen kuin sahasin sen ja ruuvasin sen kiinni terassiin. Tämä leima on nyt täysin näkyvissä keskellä terassilattiaa. Tiedän tarkalleen, miten se tapahtui; käänsin kaikki oikein päästäkseni leimoista eroon, kun aloitin, mutta käänsin tämän takaisin, kun löysin niin ison pihkavanan kuin Dalälven.
Olemmeko me kuluttajat, jotka ovat marssineet kaduille ja vaatineet vappuna, että sahat leimaavat kaikkien lautojen pituudet? Vai onko kyseessä sahateollisuuden ammattiyhdistys, jonka tehtävä on kirjoittaa mittalappu sahan pihassa ja joka on syyllinen? Olen joka tapauksessa kyllästynyt näihin leimoihin. Mietin, suuttuvatko he, jos sahaan ne pois, ennen kuin pyydän heitä mittaamaan lautapinoa sahalla?
Laudassa on iso leima, koko laudan leveydeltä, 10-12 cm laudan sisäpuolella. Terassihöylätty, painekyllästetty.
Murr >
Murr >
10-12 cm on suunnilleen niin paljon kuin sahaat pois päästäksesi eroon kuivasta pääpuusta, joka muuten aiheuttaa ongelmia olemalla hieman kapeampi kuin loput laudasta 8)
Mutta olen samaa mieltä - uskomattoman kummallinen tapa leimata.
Ja lisäksi - uskomattoman kummallinen otsikko, jos ei ole niin nopeaälyinen "Tsämpelj-vel". En tajunnut mitään ja siksi oli pakko avata
/Micke
Mutta olen samaa mieltä - uskomattoman kummallinen tapa leimata.
Ja lisäksi - uskomattoman kummallinen otsikko, jos ei ole niin nopeaälyinen "Tsämpelj-vel". En tajunnut mitään ja siksi oli pakko avata
/Micke
Klikkaa tästä vastataksesi