32 587 lukukertaa ·
19 vastausta
33k lukukertaa
19 vastausta
Rappa leca-tukimuuria
On kaksi mallia, joita olen katsonut.
Toinen maksaa minulle 1350 kruunua ostaa.
Toinen maksoi noin 850, mutta koska aion elää seinän kanssa vielä 20-30 vuotta, haluan sen olevan hyvä. Siksi valitsin hieman kalliimman roiskerapparin.
Kalliimman etuna oli, että alueen, johon halusi roiskia, pystyi rajaamaan pellillä. Tämä tuntui hyvältä, koska minulla on useita tolppia, jotka täytyy roiskerapata.
Rappaus, jonka olen valinnut, on pigmentoitu Sockelputs, eli se on esivärjätty ja maksaa 234 kr 25 kiloa Beijersillä. Tarvitsen noin 45 m2 ja minun täytyy ostaa 12 säkkiä.
Toinen maksaa minulle 1350 kruunua ostaa.
Toinen maksoi noin 850, mutta koska aion elää seinän kanssa vielä 20-30 vuotta, haluan sen olevan hyvä. Siksi valitsin hieman kalliimman roiskerapparin.
Kalliimman etuna oli, että alueen, johon halusi roiskia, pystyi rajaamaan pellillä. Tämä tuntui hyvältä, koska minulla on useita tolppia, jotka täytyy roiskerapata.
Rappaus, jonka olen valinnut, on pigmentoitu Sockelputs, eli se on esivärjätty ja maksaa 234 kr 25 kiloa Beijersillä. Tarvitsen noin 45 m2 ja minun täytyy ostaa 12 säkkiä.
Tässä tulee puhtaaksitulekoni tulos:
[ftp]http://www.sbbk.se/upload/galleries/08313480011190150271.jpg[/ftp]
Siitä tuli ihan OK. Olen lisännyt rappauksen noin 10mm ja sitten tasoittanut sahaamalla rappauksen. Rakenne on saatu harjaamalla messinkiharjalla ja sain tämän tuloksen:
[ftp]http://www.sbbk.se/upload/galleries/01042040011190149581.jpg[/ftp]
Täysin riittävä maalaamiseen ja tyytyväinen olen
Nyt oli vähän kauneusvirheitä urani alussa:
[ftp]http://www.sbbk.se/upload/galleries/07148790011190071801.jpg[/ftp]
Nämä jäljet johtuvat siitä, että poistin etäisyystuet liian myöhään ja täytin rapaten. Nyt Tompa sanoi, että tämä varmaan tasoittuu väriltään, mutta rakenteen voi nähdä jäljissä, kun valo osuu sivulta.
Yhteenvetona, jos olisin tehnyt oikein alusta alkaen, olisin vain voinut maalata rappauksen ja olla tyytyväinen. Nyt lisäämme kerroksen värillistä Sokkelirappaus, jotta voimme peittää jäljet ja samalla saada hieman "terävämmän" rakenteen.
Jatkoa seuraa
[ftp]http://www.sbbk.se/upload/galleries/08313480011190150271.jpg[/ftp]
Siitä tuli ihan OK. Olen lisännyt rappauksen noin 10mm ja sitten tasoittanut sahaamalla rappauksen. Rakenne on saatu harjaamalla messinkiharjalla ja sain tämän tuloksen:
[ftp]http://www.sbbk.se/upload/galleries/01042040011190149581.jpg[/ftp]
Täysin riittävä maalaamiseen ja tyytyväinen olen
Nyt oli vähän kauneusvirheitä urani alussa:
[ftp]http://www.sbbk.se/upload/galleries/07148790011190071801.jpg[/ftp]
Nämä jäljet johtuvat siitä, että poistin etäisyystuet liian myöhään ja täytin rapaten. Nyt Tompa sanoi, että tämä varmaan tasoittuu väriltään, mutta rakenteen voi nähdä jäljissä, kun valo osuu sivulta.
Yhteenvetona, jos olisin tehnyt oikein alusta alkaen, olisin vain voinut maalata rappauksen ja olla tyytyväinen. Nyt lisäämme kerroksen värillistä Sokkelirappaus, jotta voimme peittää jäljet ja samalla saada hieman "terävämmän" rakenteen.
Jatkoa seuraa
Jatkaakseni tätä keskustelua, voin nyt kertoa, että olen "roiskuttanut" tai "spritatunut" muurin Serpo Sockelputsilla erinomaisin tuloksin. Vain yksi asia meni täysin pieleen. Väri (verho....) :-X
Mutta, epäonnistumista ei kannata hävetä (varsinkaan niitä pienempiä ;D). Kokonaan väärän valinnan syy oli se, mistä olin lukenut aiemmin, mutta mitä ei huomaa ennen kuin on siinä tilanteessa, että pieni värinäyte ei tee oikeutta sille, mitä tapahtuu kun väriä käytetään isolla pinnalla.
Johtuiko tämä amatöörin kyvyttömyydestä yrittää asioita, jotka pitäisi jättää ammattilaisten huoleksi? En usko niin. Ei olisi vaikuttanut mitään, vaikka ammattilainen olisi näyttänyt minulle värinäytteen tai olisimme valinneet sen itse. Todennäköisesti olisimme silti sanoneet, että se oli "oikea" väri.
Tilanne on nyt se, että joko tilaamme uutta laastia tai päätämme maalata ostetun roiskelaastin yli. Molemmissa vaihtoehdoissa on haittoja. Uusi laasti tarkoittaa 2.500 kruunua hukkaan
, olemassa olevan laastin käyttäminen ja sitten maalaaminen tarkoittaa samaa kustannusta hukkaan, mutta lisäksi meidän täytyy maalata muuri sen jälkeen. Odotan värin kustannusta ennen kuin teen päätöksen, mutta kallistun siihen, että maalaamme muurin myöhemmin.
Mitä tulee roiskelastikoneeseen, voin suositella tekniikkaa lämpimästi meille käteville amatööreille. Tulokset ovat erinomaiset ja laastin levitys on "hallinnassa". Okei, vähän paljon veivausta, mutta sen kestää. On hieman hankalaa saada sitä heittämään oikean kokoista laastia, mutta oppii nopeasti "lataamaan" laitteen oikealla määrällä ja koostumuksella, jotta tulos on hyvä.
Valitettavasti minulla ei ole kuvaa juuri nyt, mutta se tulee kun saan aikaa kuvata.
Mutta, epäonnistumista ei kannata hävetä (varsinkaan niitä pienempiä ;D). Kokonaan väärän valinnan syy oli se, mistä olin lukenut aiemmin, mutta mitä ei huomaa ennen kuin on siinä tilanteessa, että pieni värinäyte ei tee oikeutta sille, mitä tapahtuu kun väriä käytetään isolla pinnalla.
Johtuiko tämä amatöörin kyvyttömyydestä yrittää asioita, jotka pitäisi jättää ammattilaisten huoleksi? En usko niin. Ei olisi vaikuttanut mitään, vaikka ammattilainen olisi näyttänyt minulle värinäytteen tai olisimme valinneet sen itse. Todennäköisesti olisimme silti sanoneet, että se oli "oikea" väri.
Tilanne on nyt se, että joko tilaamme uutta laastia tai päätämme maalata ostetun roiskelaastin yli. Molemmissa vaihtoehdoissa on haittoja. Uusi laasti tarkoittaa 2.500 kruunua hukkaan
Mitä tulee roiskelastikoneeseen, voin suositella tekniikkaa lämpimästi meille käteville amatööreille. Tulokset ovat erinomaiset ja laastin levitys on "hallinnassa". Okei, vähän paljon veivausta, mutta sen kestää. On hieman hankalaa saada sitä heittämään oikean kokoista laastia, mutta oppii nopeasti "lataamaan" laitteen oikealla määrällä ja koostumuksella, jotta tulos on hyvä.
Valitettavasti minulla ei ole kuvaa juuri nyt, mutta se tulee kun saan aikaa kuvata.
Klikkaa tästä vastataksesi