Sinun täytyy varmaan käyttää tulenkestävää tiiliä savupiippuun :)
 
jocke@nybleus.se sanoi:
Sinun täytyy varmaan käyttää tulenkestävää tiiltä savupiippuun :)
Eikö olisi aivan liian kallista muurata piippu tulenkestävillä tiilillä?

Mikä on etu?
.....yksittäiset tulenkestävät tiilet maksavat kai 40-50 kr/kpl
 
Oletko miettinyt Isokaern-tyyppistä hormia, jota voit asentaa limipalkin viereen, jos tulisijan savukaasun lämpötila ei ylitä 350 astetta, ja 50 mm ilmavälyksellä, jos lämpötila on 350-450 astetta.

Lämpötila on merkitty tulisijan tyyppihyväksyntätodistukseen (jos se on tyyppihyväksytty), muuten sinun on oletettava 450 astetta.

Jos aiot muurata tiilipiipun, sinun on jätettävä 100 mm ilmaväli palkin ja piipun ulkopinnan väliin.
 
Erittäin hyvä vastaus "brasse".
Olisin myös ostanut Isokern-savupiipun...hiton hyviä tavaroita!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.