Jos on neliömäinen syvennys tilassa (kaksi sisäkulmaista seinänurkkaa, B ja C), tulisiko pyrkiä siihen, että saumanpala kohtaa saumanpalan kulmakohdissa - tai mieluummin, jos mahdollista, että saumanpala kohtaa koko laattalevyn ja näin ollen seuraava saumanpala kohtaa seuraavan nurkan?

Toivottavasti tämä kuvaus on ymmärrettävä...

Ajatukseni tällä hetkellä on, että puolikas pala kohtaa puolikkaan pala nurkassa C, laitan koko laatan/koko laatan nurkassa B ja sitten saumanpala jälleen seinän päässä/nurkassa A.

Kiitollinen näkemyksistä
Jörgen

Laatat ovat 145 mm - ja ajattelin käyttää 3 mm ristiä/linjaa sekä 6 mm kittihampaita kiinnitystä varten.

• Fyrkantig nischritning med märkta hörn A, B och C; plattor 145 mm; plan för kakelskarvning i olika vinklar.
Yrittäisin jakaa leikkaukset siten, että minulla olisi 3/4-osainen laatta sekä kulmassa C että B ja samalla tavalla seinällä A-B. Niissä kylpyhuoneissa, joita olen tehnyt, on aina näyttänyt parhaalta, kun on useita pienempiä leikkauksia verrattuna harvempiin suurempiin. Ainoa kerta, kun olen tehnyt kuten kuvailet, että jatkat leikattua seuraavalla seinällä, oli kun minulla oli kuviollinen bordi – silloin näytti selvästi parhaalta tehdä kuten kuvailet. Oletan, että paikalliset olosuhteet on aina otettava huomioon.

Kiitos Krille. Ajattelen asiaa ja tajuan nyt, että menetelmä, jota kuvailet, tulee näyttämään paremmalta.

Ystävällisin terveisin
Jörgen

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.