6 618 lukukertaa ·
5 vastausta
7k lukukertaa
5 vastausta
65 x 45 rimoja
Huomasin kylpyhuoneremontissa, että taloni seinärunko on 65 x 45! Ajattelin asentaa rungot 300 cc sijasta kun nyt ne ovat 600, koska aion kaakeloida. Vaikka löytäisinkin 65 mm rungot, on silti ongelma koska Roth seinäliitos PEX:lle (jota olin ajatellut käyttää) on tehty 70 mm rungoille.
Onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia?
Jos ei muuta, onko OK asentaa 45 x 70 rungot 45 puoli syvyyteen vai aiheuttaako se liian huonon taivutusjäykkyyden?
Terveisin
Onko jollakin ollut samanlaisia ongelmia?
Jos ei muuta, onko OK asentaa 45 x 70 rungot 45 puoli syvyyteen vai aiheuttaako se liian huonon taivutusjäykkyyden?
Terveisin
Voit laittaa ne poikittain, se käy hyvin. Muuten voit aina laittaa kaksinkertaisen määrän 45x70, eli niin että levy tukee vain näitä ja että ne sijaitsevat 300-450 c/c välillä riippuen siitä, mitä levyjä aiot käyttää.
Kiitos iloisista kannustuksista. Täytyy varmaankin laittaa koolaukset poikittain.
Muuten, olen pohtinut yhtä asiaa tuplakipsistä. Eikö levyjä pitäisi liimata yhteen, jotta niistä tulisi "kaksinkertaisesti" niin taivutusjäykkiä? Totta kai, onhan siellä jonkin verran kitkaa, mutta voiko se olla riittävä? Se ei oikeastaan ollut kysymys foorumille, vaan vain hiljainen pohdinta. Eipä juuri ole mitään mietittävää nyt keskellä kylpyhuoneremonttia. ;-) Palaan asiaan, kun saan uusia ongelmia. Se lienee pian.
Muuten, olen pohtinut yhtä asiaa tuplakipsistä. Eikö levyjä pitäisi liimata yhteen, jotta niistä tulisi "kaksinkertaisesti" niin taivutusjäykkiä? Totta kai, onhan siellä jonkin verran kitkaa, mutta voiko se olla riittävä? Se ei oikeastaan ollut kysymys foorumille, vaan vain hiljainen pohdinta. Eipä juuri ole mitään mietittävää nyt keskellä kylpyhuoneremonttia. ;-) Palaan asiaan, kun saan uusia ongelmia. Se lienee pian.
Ei, kaksinkertainen taivutusjäykkyys saavutetaan, jos ne kiinnitetään vain ilman yhteistoimintaa, ja se riittää tässä tapauksessa. Mutta totta kai, jos ne liimataan kokonaan ja voivat toimia yhdessä, siitä tulee vielä huomattavasti jäykempää, mutta tätä ei tarvita tässä tapauksessa. Se on enemmän kuin tarpeeksi jäykkä pelkillä kiinnitetyillä levyillä c/c 600.
Klikkaa tästä vastataksesi