mattiasp
mattiasp: Sinun täytyy pikemminkin miettiä, mitä seinän yläpuolella on. Lattia? Kattotuoli? Mikä on jako siinä, mikä lepää seinän päällä? c-c 600 tai c-c 1200 tai jokin muu? Ei pitäisi olla mitään ongelmaa jakaa kuorma siitä, mikä lepää yläpuolella. Amerikkalaisessa perinteessä käytetään jotain, mitä kutsutaan "jack studs" kannattelemaan kuormansiirtoa. Se vaikuttaa vakavasti
1 vastaus · 5,3k lukukertaa
·
T
turbogtv: Hei, minulla on rakentamiseen liittyvä kysymys kahden kerroksen talon laajennuksesta. Rakennamme uuden talon, jossa on laajennus olohuoneeseen. Tämä laajennus on suorakulmainen, noin 4x1,6m. Laajennus tulee vain alakertaan ja sen päälle haluamme parvekkeen. Nyt asiantuntijat sanovat, että laajennuksessa tulee olemaan matalampi huonekorkeus kuin muualla talon alakerrassa. Tämä johtuu
0 vastausta · 7,1k lukukertaa
magnusss
magnusss: Vinkkini on ostaa pöytä tai vastaavaa blocketista ja käyttää se, mitä haluat. kuten tämä esim. http://www.blocket.se/vi/14431300.htm?ca=11_s Tai jos et halua mitoitettua, voit ostaa tammi-tiljaa, josta rakennat pöydän esim. tällainen http://www.blocket.se/vi/13948992.htm?ca=11_s Ystävällisin terveisin/Magnus
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
7
79:an: Hei, minulla on pieni ongelma lattian kanssa, joka mielestäni joustaa. Lattia on vanha sahattu puulattia, jonka alla on tukipuut, talo on vanha ja lattia on varmaan aina joustanut, mutta se häiritsee minua vähän, jänneväli on noin 6 m ilman keskituen. Miten lattiaa voisi helpoiten tukea? Olisin kiitollinen jostain ehdotuksesta.
0 vastausta · 4,9k lukukertaa
Snailman
Snailman: mutta hän pitää kiinni molemmilla käsillä, tässä näette jonkun joka tekee oikeasti töitä...:D http://bp1.blogger.com/_SYY4SND2Znw/RkSTIHWPyaI/AAAAAAAAABM/GNMCVgmYvSg/s1600-h/DSC04652.JPG
7 vastausta · 18,7k lukukertaa
·
Fotografen
Fotografen: Kyllä, se riittää, ellei sinulla ole poikkeuksellisen huonoa painetta.
1 vastaus · 4,0k lukukertaa
MoN
MoN: Se on sama järjestys hinnan suhteen :) Kallein - Halvin
7 vastausta · 3,6k lukukertaa
MoN
MoN: Voit muuten muurata seinän kevytbetonilla. Sen pitäisi olla vakaampi, eikö niin? En ole itse koskaan muurannut kevytbetonilla, mutta sen pitäisi kuulemma olla melko yksinkertaista.
3 vastausta · 8,1k lukukertaa
Fotografen
Fotografen: Se tulee olemaan aivan erinomaista!!
6 vastausta · 13,2k lukukertaa
A
andersmc: Mitä tarkoitat sillä, että sen pitäisi toimia? Että solumuovi ei sula? Olen tiivistänyt solumuovilohkojen saumat tavallisella rakennusvaahdolla Byggmaxista, eikä solumuoville tapahtunut mitään muuta kuin että ne olivat kiinni toisissaan.
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
J
jon_h: En näen mitään riskiä niin kauan kuin putkessa ei ole vettä ja mutaa.
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
G
GustavW: Jäykkyys kasvaa lineaarisesti leveyden ja toisen asteen verrannollisesti korkeuden kanssa, eli l*h^2. Joten 180*220 on yhtä vahva kuin 90*315 liimapuuta, edellyttäen että liitos on onnistunut. 2 kpl 125*125 liimattuna/ruuvattuna päällekkäin antaa rakenteen, jolla on 80% yllämainitusta vahvuudesta. 2 kpl vierekkäin antaa 30% samasta vahvuudesta.
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
J
jon_h: Tietysti muovi pidetään katossa, jos talossa on muovia.
9 vastausta · 6,2k lukukertaa
G
GoEk: Kiitos Kent, taidan jättää muovin väliin. Ehdin laittaa muovia kattoon, mutta sen pitäisi olla OK, koska eriste on ilmavasti tuuletettu raakaponttia vasten. Olen laittanut 265 mm eristettä kattoon, väliseinät rakennetaan 50x100, mutta hirsiseinien pinta ei ole täysin tasainen, joten lasken suurelta osin 120-eristeellä, muutamat palat 145. Ystävällisin terveisin Göran
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
T
Twizz: Miten teen sen parhaiten? En ole tehnyt sellaista aiemmin.
4 vastausta · 4,9k lukukertaa
E
eestere: OK, täysin oikein, että seinä varastoi lämpöä ja siksi on tyhmää eristää sisältä. Riski irtoamisesta ja halkeamista vähenee, luulen, jos käytämme rappausverkkoa. Mutta ehkä on täysin oikein poistaa kaikki rappaus. Joitaikin ehdotuksia siitä, miten yksinkertaisimmin voi poistaa vanhan rappauksen? Pitäisikö vuokrata jokin kone? (Löysin vastauksen itse:
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
M
moddha: sokkeli(kellari)seiniini joita olen korjaamassa, ajattelin käyttää periaatteessa samaa ratkaisua kuin sinä paitsi että ajattelin käyttää kosteusherkkiä levyjä. aion käyttää masterboardia, koska pidän siitä materiaalista. jostain syystä mielestäni se on melko helppokäyttöinen, mutta muistan joitakin keskustelupalstoja, jotka ovat toista mieltä... olen eristänyt
6 vastausta · 14,4k lukukertaa
G
GoEk: Tein näin kesken olevassa vapaa-ajan asunnon rakennusprojektissani, tuin molemmat puolet reiästä, sahasin ja kiinnitin 2"5 pystysivuille (vähän vaikea nähdä kuvassa, mutta se on vasemmalla puolella) ja poistin sitten tukilaudat.
2 vastausta · 11,7k lukukertaa
·
L
Lokanaturell: Kiitos vinkistä!
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
L
4 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
C
carlbanan: BE:llä on yksi suurvarastoistaan Norrköpingissä....Käy siellä ja kysy joltakin mukavalta työntekijältä, voitko ostaa heiltä heidän henkilöstöalennuksellaan....
3 vastausta · 8,5k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Samaa mieltä andersmc:n kanssa. Ajan säästö valmiiksi katkaisussa ei varmaankaan ole kovin suuri. Mutta jos hintaero ei myöskään olisi kovin suuri, voi se silti olla järkevää... Välttyy yhdeltä katkaisuvaiheelta, sen aiheuttamalta melulta ja vähän onnettomuusriskiä jne. Mutta kuten sanottu, ei mitään suuria etuja. Yllättävä ja se, mitä ei ole ehtinyt miettiä läpi, vie
9 vastausta · 3,7k lukukertaa
S
Sofie&Peder: "snysop" Huomasin, että teille ei tule kellaria...ei meillekään! Aiomme tehdä tontille hieman eri tasoeroja siten, että talon ja autotallin väliin jää 1-1,5 metrin ero... Onnea teidän rakennusprojektiinne!
6 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
ByggaNytt
ByggaNytt: [citat] Se on vain seinämuovi, jonka näet kuvassa, parkettitoimittajan (Kährs) suosituksesta muovi tulee olla lattian alla, joten se teipattiin sitten yhteen lattian muovin kanssa. http://forum.byggahus.se/vaerme-allmaent/44207-golvvaerme-pa-oevervaning.html
22 vastausta · 14,5k lukukertaa
·
S
styrman1: Olen samaa mieltä ACME:stä koskien oanelin ja listin omistajaa, mutta uskon, että hänellä on paljon enemmän kuin mitä hänen verkkosivullaan on. Hänen voi varmasti saada tilaamaan kotiin muutenkin, jos hän on hyvällä tuulella.
5 vastausta · 8,3k lukukertaa
T
traktor05: Kiitos vinkistä! Käytin kuitenkin "edistyneempää" menetelmää, hiomakoneella hioin kyseisen alueen ennen tasoitusta. Se toimi myös hyvin. :)
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
snickarboden
snickarboden: En ollut asettanut mitään diffperraa enkä myöskään näe mitään lisäarvoa solumuovilla seinissä. /Kent
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: kiitos kaikille vastauksista. Katsotaan miten ratkaisen sen.
8 vastausta · 8,8k lukukertaa
·
raveper
raveper: Onko tämä remonttikipsin hinta?
19 vastausta · 52,4k lukukertaa
B
bygganders: 12 volt ! Haluan ensin vain mainita, että ylimääräinen työ trafo jne. on sen arvoista! Kauniimpi valo sekä pidempi polttoaika lampuille.... Omakotitalon omistajalla on artikkeli tulipalosta ja sisäänrakennetuista kohdevaloista... ei hauskaa luettavaa puukatolle.... Lainaus Brandskyddsföreningenilta. Kun puu kuivuu kunnolla, se syttyy 80-90 asteessa. Taaksepäin säteilevä
3 vastausta · 6,3k lukukertaa
U
unoarne: pitäisikö seinälevyt (lastulevy, kipsilevy) olla aivan sillapahvia vasten vai pitäisikö olla pieni väli? entä yläosa, pitäisikö levyt olla kiinni välipalkkeihin vai pitäisikö olla pieni väli? kiitollinen vastauksesta
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.