Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
mazz: Olen poistanut holvin ja huomannut, että seinä on rakennettu pystyyn asetetuista 2x4 (tai 5) kanssa, pehmeällä kovalevyllä ulkopuolella, yhteensä noin 8 cm paksu seinä. Se, mitä on tehty holvin kanssa, on että aluksi oli oviaukko, joka sitten suurennettiin katkaisemalla palkit oven korkeuteen ja ottamalla pois alemmat osat. Näyttää vähän kummalliselta, mutta ehkä niin tehtiin
zankan: [citat] Kyllä, koska solumuovin solut ovat suljettuja, kun taas mineraalivilla koostuu useista kuiduista, niin solumuovin kyky muuttaa liike-energia lämmöksi on täysin hyödytön... Voit kuitenkin käyttää solumuovia jousena vaimentamaan askelääniä ja muita tärinöitä/ilmiöitä, jotka syntyvät, kun ääniaallot tai iskut kohtaavat pinnan, joka värähtelee ja aiheuttaa flank
Milkshaken: Pl 400 on hyvä, mutta siitä tulee paksu sauma.... On olemassa erinomainen Wurthliima.... Katso Wurthin tuotteita... Sitä levität vain ohuesti, painat vasten ja sitten se pysyy kivikovasti. Etu siinä on, että liimasauma on pienempi... siis ohuempi siis..
atelli: Olen utelias, onko kenelläkään kokemusta liukuovista "London" Skånska byggvarorilta? http://www.skbv.se/templates/produkter-2.cfm?level1=K%2DGA&level2=PG%2DGA201 Olemme suunnitelleet asettavamme liukuoviseinän kodinhoitohuoneeseemme peittääksemme lämmityskattilan ym. Liukuoviseinä tulee olemaan yhteensä 240 cm ja olemme ajatelleet asentaa kaksi tai kolme ovea. Ovatko ovet tukevia, onko
MoN: Voit myös kokeilla iskuporakonetta. Aseta se pelkälle iskulle ja "naputa" sauma pois. Se toimi, kun meidän piti kunnostaa 60-luvulta peräisin olevan urheiluhallin julkisivua.
David250: [citat] Minulla on noin 10 mm rako "pahimmassa" kohdassa. Toimiiko se myös pystysuorissa saumoissa?
Johan Gunverth: Onhan olemassa 40 mm työtasoja eri materiaaleista. Sen pitäisi toimia. Ainoa ero voi olla, että porrasaineisto on liimattu kokonaisista laudoista. Ei siis lyhytjatkoksia laudoissa.
Panamayellow: osta tavallisia peltisankoja maalikauppiaaltasi, se tein minä ja säästin noin 600 kr verrattuna siihen, jos olisin mennyt bauhausille ja ostanut sangoja, jotka on tarkoitettu upotettaville valoille. ne ovat aivan samanlaisia paitsi että bauhausilla ei ole niissä kädensijoja.
snickarboden: Miksi et liimaa sitä? PL600 on täydellinen tähän, koska voit ottaa listan alas rikkomatta seinää. Jos johonkin PL600 sopii, niin se on juuri listojen liimaaminen. /Kent
FruEkorre: Ensin kysymys: Onko talossa puurunko? Jos EI ole, niin todennäköisesti ei ole höyrynsulkua. Muuten vähiten tuhoisa tapa tarkistaa on löytää alkuperäiset rakennuspiirustukset, jotka voivat olla hyödyllisiä myös muissa yhteyksissä. Jos piirustuksia ei löydy ja ei haluta tehdä reikää seinään (jos on muovia, sitä ei haluta rikkoa), yrittää irrottaa joku lista ikkunan ympäriltä
Milkshaken: Henkilökohtaisesti olisin jättänyt pappen ja kaiken, vain panostanut terästolppaan alaohjauspuuna. Sitten tavallinen puurunko,,,, Kellarisisäseinässä kosteuden siirtyminen ei ole yhtä suurta kuin kellarin ulkoseinässä... Ilman, että riittää tavallinen runko terästolppa pohjassa kuten mainittu.
Kalleman: Taisin kuulla, että eräs kaveri osti tämän tavallisesta rakennustavaraliikkeestä.
anna_jimmy: Värjäriliikkeillä on usein suuri valikoima itseliimautuvia muoveja.
Milkshaken: Hei. Se oli paljon kosteudesta edestakaisin... :) No niin... Olet siis eristänyt perustuksen ulkopuolelta, HYVÄ... Ei mitään orgaanista sisäpuolelle.... Eli ei OSB:ta.... 2 asiaa, jotka voit tehdä hyvällä menestyksellä: joko muurata ohut seinä Lecasta ja mielellään täyttää Lecalla tekopaikan taakse.... Sitten rappaus hienosti, esimerkiksi, kipsilaastilla.... Sitten voit tehdä
jon_h: Nyt tämä ketju päätyi hieman väärälle foorumille. Siirrän.
Snailman: Jotakin tällaista ajattelin (talon keskiosalle siis) http://www.fiskarhedenvillan.se/addition/house/showImagePopup.php?image_id=img_45e3f18389b55 sillä erotuksella, että todennäköisesti haluan talon osan parvekkeen alla olevan leveämpi kuin parveke. Tämä kuvissa esitetty metodi ei mielestäni toimi, koska pilarit tukevat kattoa:
Milkshaken: Oi. Tuli hienoa siis... Tulee itsekin himo, mutta minulla ei taida olla sitä kärsivällisyyttä... Näin liitoksen, mutta piti katsoa todella tarkasti...
anaitis: Kutsua sitä rapatuksi on myös oikein, mutta se on laajempi käsite. Jotta siitä tulisi kloasong-seinä, vaaditaan että siinä on ruokokasvia raudoituksena.
Knecke: Nyt olen saanut hieman alas sisäkattoa nähdäkseni paremmin miltä se näyttää. Käy ilmi, että palkisto ei ulotu ulkoseinästä ulkoseinään, vaan se kulkee ulkoseinästä sydänseinään ja sitten uusi palkki jatkaa sydänseinältä seuraavalle ulkoseinälle. Mutta siellä on joka tapauksessa 3" 8". Vaikuttaako tämä kantavuuteen erittäin negatiivisesti? Etäisyys on edelleen noin
Norell: Ok, mutta ehkä MoNsin ehdotus riittää, ei ole suoraan sanottuna niin, että aiotte roikkua jalkataipeista juuri niissä kipsilevyissä kuitenkaan, joten ne eivät tule heilumaan, jos ne sidotaan yhteen vähän harvalaudalla.
Solrosen: ahhhh... SE onkin sitten! Täydellistä ja suurkiitokset /J
Mica: Hei, Olen rakentamassa terassihuonetta (WIllabilta) puurunkoon, ja sen myötä ilmenee yhä enemmän kysymyksiä. Huoneen on tarkoitus pysyä juuri nollan yläpuolella talviaikaan kasvien säilyttämistä varten (ehkä se lämmitetään muutamaksi illalliseksi talvikaudella). Faktat: Liukuovet: WT60 U-arvolla: 2,4 ja eristetty katto 40 mm U-arvolla 1,1. Puurungossa on 25 cm eristystä (Isover).
Dr.SiC: Ok, ymmärrän mitä tarkoitat ja minulla on kaveri, joka on juuri hankkinut Feinmeisterin (ja olen todella kateellinen :D), joten se voitaisiin ehkä tehdä. MUTTA, nyt olen ollut ylhäällä ullakolla ja kaivanut kunnolla (purua) ja ilmeisesti en ole katsonut tarpeeksi tarkasti ennen!!! Lattiarakenne ei näytä ollenkaan siltä kuin luulin, se näyttää siltä vain muussa talossa, ei
Mats: minustakin. musta ulkopuolelta ja ruskehtava takapuolelta. melko huokoinen
perra i skogen: mustaksi maalattu masonite toimii myös erittäin hyvin
Milkshaken: Jos se on valtuutettu firma, sinun pitäisi tietenkin pyytää heitä hoitamaan se, sitä ei pitäisi joutua hyväksymään niin paljon vinosti... Jos se olisi ollut kotikutoista, se olisi ollut hyväksyttävää, mutta ammattilaisten pitäisi osata työnsä... Tee valitus... He voivat myöhemmin nostaa tunkilla ja ruuvitukipalkilla, jos he ovat saaneet sen nousuvaran kanssa...