4 044 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Poista osittain valettu valurautaputki?
Hei!
Olen keskellä kylpyhuoneremonttiprojektiani ja tarvitsisin taas hyvää neuvoa!
Betoninen välipohjassa vanha viemäriputki lavuaarista ja bideestä on osittain valettu välipohjaan. Arviolta noin 3/4 on valettu.
* Pitäisikö minun poistaa vanha putki ennen kuin valan EPS-betonia? Onko olemassa riski, että valurautaputki ajan myötä ruostuu kokonaan ja hajoaa?
* Miten poistan putken parhaiten? Pitäisikö minun rikkoa se ja yrittää "kovertaa" se pois? Vai pitäisikö minun piikata betoni putken ympäriltä?
* Onko olemassa riski, että välipohja romahtaa? Matka on noin 2 metriä.
Ystävällisin terveisin,
Kim
Olen keskellä kylpyhuoneremonttiprojektiani ja tarvitsisin taas hyvää neuvoa!
Betoninen välipohjassa vanha viemäriputki lavuaarista ja bideestä on osittain valettu välipohjaan. Arviolta noin 3/4 on valettu.
* Pitäisikö minun poistaa vanha putki ennen kuin valan EPS-betonia? Onko olemassa riski, että valurautaputki ajan myötä ruostuu kokonaan ja hajoaa?
* Miten poistan putken parhaiten? Pitäisikö minun rikkoa se ja yrittää "kovertaa" se pois? Vai pitäisikö minun piikata betoni putken ympäriltä?
* Onko olemassa riski, että välipohja romahtaa? Matka on noin 2 metriä.
Ystävällisin terveisin,
Kim
Jos se ei ole tiellä ja saat mahtumaan uudet putket eps:ään, jättäisin sen sinne. Mutta putken valaminen betoniin ja sen käyttäminen edelleen olisi mielestäni liian suuri riski.
Klikkaa tästä vastataksesi