MathiasS
MathiasS: Se varmaan on jotain tällaista, mitä sinun pitäisi tehdä. Jos se on vain tavallinen ovi, niin ongelma on vielä pienempi. http://forum.byggahus.se/byggmaterial-byggteknik/40547-miniprojekt-hal-i-baerande-vaegg-bilder.html Valitettavasti kuvien kanssa on sattunut pieniä ongelmia foorumin muunnoksessa, mutta jos leikkaat ja liität kuvien linkit selaimeen, voit katsoa kuvia. Tai joku
5 vastausta · 5,8k lukukertaa
D
Dr.SiC: Juuri niin, avoin kattoon asti on iso plussa :) Mutta suuri etu olisi, että voisin pitää saman katon koko talon päällä, vaikka siinä on kaksi tasoa.
3 vastausta · 10,7k lukukertaa
·
Milkshaken
Milkshaken: Tja Molly on olemassa myös siihen tarkoitukseen.... Pysyy suurin osa paikoillaan...... :) Terässääntö on ohut, joten se ei vaikuta materiaalin paksuuteen.,..
1 vastaus · 9,4k lukukertaa
B
Bogeymannen: olen poistanut tämän, koska olen lisännyt uuden kysymyksen
0 vastausta · 4,7k lukukertaa
I
ipppe: [citat] Onko joku, joka voi suositella jotain sellaista tuotetta? Tai toimisiko tavallinen lakka esimerkiksi? Kiiltävä pinta antaisi hienon ulkonäön.... terv.
4 vastausta · 11,8k lukukertaa
Y
yens: ok, hyvä input, kiitoksia siitä, en kuitenkaan tiedä, onko minulla mahdollisuutta rakentaa muuta kuin tasakatto, koska haluan laajentaa luonnollisella tavalla ja kaikilla alueella on autotallit/varastot tasakatolla. Toisaalta näyttää siltä, että täällä päästetään läpi ihan mitä tahansa, ihmiset ovat rakentaneet laskeutuneita avaruusaluksia :) Mitä suosittelet pienimmäksi
2 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
N
Norell: Unohda putki ja käytä 8mm asennusporanterää, joka on 60cm pitkä, voit taivuttaa/jännittää sitä poratessasi niin että päädyt suoraan linjaan katon kanssa, muuten taitaa olla Festool ruuvinväännin C 12 excenterillä tai kulmaliitteellä sitten tietysti..
1 vastaus · 5,5k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Onhan olemassa kosteudenkestävä lastulevy (ja mdf?), josta tehdään kylpyhuonekalusteita. Se on tietääkseni väriltään vihreä...eli lastut ovat hieman vihreäksi värjättyjä, vähän kuin painekyllästetty....tyyliin.
6 vastausta · 2,9k lukukertaa
ByggaNytt
ByggaNytt: Ei kuitenkaan ole olemassa ikääntymisen kestävää teippiä, jossa olisi ikääntymisen kestävää LIIMAA, joten täydennä myös rakennesilikonilla! Et koskaan saa muovia läpi palkiston, joten nito/paina teippi palkkien väliin niin hyvin kuin mahdollista. En välittänyt tästä lainkaan alakertaan asti - mutta minulla on rinteeseen rakennettu kellarikerros siellä alhaalla, joten muovi
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
F
Funkishus_-36: Kvalifioitua hölynpölyä!!!! Jos jatkamme ajatusta, että aineenpaksuus on t=5mm, saamme seuraavat tulokset. I=jäykkyysmomentti, jotta voimme puhua taivutuslujuudesta, on tiedettävä, mistä elementäärisestä tapauksesta on kyse, eli miten palkki on tuettu. Tässä keskustelussa on merkityksetöntä, sillä riittää, että tarkastellaan jäykkyysmomenttia vertaillakseen kahta vaihtoehtoa.
3 vastausta · 11,7k lukukertaa
Z
zachris: Joo, vaikka se onkin lasia, katolle voi silti tarttua lunta, joten olet aivan oikeassa. Oikeastaan etsin todella ylimitoitettua kiinnitystä, jotta ei tarvitsisi edes huolehtia lumesta ja vastaavasta.
3 vastausta · 10,1k lukukertaa
·
P
Pysslarn: Sinun sijassasi säästäisin rahaa – ja konsolit. Kirjoitat, että vaatekomero on (hyvin) ahdas, kiinnitä listat sivuille, joiden varassa hyllyjen päädyt voivat levätä. Paljon helpompaa kuin täyttömassojen ja proppujen kanssa säätäminen liian suurissa rei’issä. Vaatekomerossa toiminnallisuus voi mennä estetiikan edelle. Terveisin Ronnie
6 vastausta · 13,5k lukukertaa
L
LiLoo: Luen ja luen täällä foorumilla, mutta en tule juurikaan viisaammaksi...:confused: Minä ja kumppanini aiomme purkaa kantavan seinän olohuoneen ja keittiön väliltä. Ongelma on, että palkki, joka pitää katon ylhäällä, on peräti 6,3 metriä pitkä. Kysyimme liimapuun toimittajalta, mitä mittoja tarvitaan, ja vastaus oli 63 cm korkea palkki. Vaihtoehtona palkin korkeuden laskemiseksi
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
mattiasp
mattiasp: Mielestäni 30000 vaikuttaa täysin kohtuuttomalta. Se ei ole mikään vaikea tai iso työ. Talo pysyy varmasti pystyssä kevääseen asti, ja sitten voi alkaa katsoa, mitä tarvitsee tehdä. Minulla ei valitettavasti ole kokemusta siitä, millaisia hintoja käsityöläiset veloittavat, koska olen antanut käsityöläiskiellon kotona. Ottaisin melkein mielelläni itselleni tämän työn sinulle
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
F
fransico: [citat] Totta kai! Joskus sitä on kyllä aika tyhmä :) Kiitos avusta
2 vastausta · 13,5k lukukertaa
Y
yens: Kiitos! Täydellistä tietoa, minulla tulee olemaan muutama asteen kallistus, kun tarkoitan "melko tasainen", tarkoitan "ei mitään 30 astetta täällä"... Ongelma on, että nykyinen katto kallistuu "väärään suuntaan" (matalampi päässä johon haluan rakentaa), joten mahdollisesti mietin yrittää kääntää sitä, ongelma on silloin, että on olemassa oleva carport jonka katto minun
4 vastausta · 12,5k lukukertaa
V
Viking3000: Haluaisin will jaha hyvin Coloroc / Marmoroc kuvat.
0 vastausta · 4,3k lukukertaa
O
order: heej olen työskennellyt jonkin verran teräsalalla ja olen purkanut seinän teollisuustilassa, ja silloin käytimme HEA 200 palkkia, se oli 12m pitkä ja tuettiin 4 pilarilla ja sinun tapauksessa riittää HEA 180, mutta jos haluat ylimitoittaa hieman, voit ottaa HEA 200, kysy paikalliselta sepänverstaalta, niin hän asentaa palkin puolestasi..yhteistyöterveisin alex
7 vastausta · 18,0k lukukertaa
·
F
Frodda: Hei kaikki asun rinnetalossa vuodelta 77, jossa parveke näyttää yleisesti rapistuneelta, puu on lahonnut eikä lainkaan huollettu. kattoni ulottuu parvekkeen yli. "Jaloilla" jotka ulottuvat aina maahan asti. Ajatukseni on vaihtaa ne johonkin karkeampaan, kysymys on vain mikä? ehdotuksia? olen miettinyt raakapuuta ja vain lakkaa sitä, eli kuoria ja sitten lakata. Onko jollain kokemusta? Mikä
0 vastausta · 3,4k lukukertaa
S
sponken: Ei suoraa vinkkiä, mutta kuitenkin jotain. /Sponken http://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/article35501.ece
1 vastaus · 4,2k lukukertaa
L
LUDDET: Pelkoani johtuu siitä, että vanhaa saumausta ei ole pesty kunnolla pois. Se leviää liikaa. Onko kukaan poistanut laattojen saumoja ja laittanut uutta? Jos on, menikö hyvin?
1 vastaus · 3,9k lukukertaa
7
79:an: Hei, olen myös nostamassa ja korjaamassa isompaa lattiaa, lattiani alla on noin 1,5-2 dm purua, sammalta, neulasia ja muuta, ja sen alla on noin 2-3 dm saviklinna. Yritän tukea lattiaa jotenkin, mutta en ole vielä keksinyt miten, on vanha tukitalo. Jänneväli on noin 6 m ja siinä on 50 mm paksu puulattia, joka laitetaan takaisin. En ole vielä päättänyt, poistanko saven vai jätänkö
3 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: Sinulla on siis jo valmis levy...? Joten et voi nyt lisätä makadamaa ja eristystä alle, ilman että teet kaiken uudelleen... Koska sinulla on eristämätön levy maassa, sinun tulee/olisi hyvä odottaa, että siinä on aina 100 % suhteellinen kosteus. Tämä tarkoittaa, että kaikki materiaalit, jotka ovat pysyvässä kontaktissa levyn kanssa, imevät kosteutta, kunnes ne ovat kyllästyneet
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
T
thomasd79: eikö siitä tule liian harvaa silloin? olen kuullut, että paneeli pitäisi kiinnittää mieluiten cc 600 mutta voin olla väärässä, se riippuu varmaankin paneelin paksuudesta
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
D
David250: [citat] Teen niin, hauskaa on, että juuri täällä Falkenbergissä Woody:lla sain yllä olevan vastauksen.
19 vastausta · 28,1k lukukertaa
·
TorpAnders
TorpAnders: Noin mitä epäilinkin..jos minulla olisi enemmän aikaa, vaihtaisin katon jo tänä vuonna heti kun ulkona on hieman viileämpää/kuivempaa. Mutta kokemuksen perusteella tiedän, että joka kerta kun nostaa jotain, löytää vähintään kolme uutta asiaa, jotka täytyy korjata. Mutta pressu sisäänkäynnillä ei näytä hyvältä..asfaltti kuulostaa paremmalta siinä tapauksessa.
2 vastausta · 6,8k lukukertaa
J
jannem: Hei, meillä on talo vuodelta 1921 ja olemme poistaneet rappauksen savupiipusta, jota käytämme, nuohoojalla ei ollut mitään huomautettavaa. Mutta tarkista oman nuohoojasi kanssa varmuuden vuoksi. /Janne
3 vastausta · 5,3k lukukertaa
D
Daniel39: kiitos vastauksesta. Aion tehdä suunnilleen kuten kuvailet, suuren aukon kattoon nostaakseni palkin ylös.
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
snickarboden
snickarboden: Mitä rakentajat sanovat tänään? Ilmeisesti betonielementtien asentajat ovat noudattaneet piirustuksia, joten silloin on tuskin mitään vikaa piirustuksissa? Oikeastaan sillä ei ole väliä, sillä jos joku on piirtänyt sellaisen alapuun sijoituksen, niin asia otetaan esiin heti kun se huomataan korjausta varten. No, ehkä niin pitäisi tehdä, mutta valitettavasti se vie vähän aikaa ja
16 vastausta · 10,6k lukukertaa
D
Dr.SiC: Jep, olen samaa mieltä
35 vastausta · 15,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.