52 350 lukukertaa ·
19 vastausta
52k lukukertaa
19 vastausta
halkeamia kipsisaumoissa
Voin olla tehnyt virheen jossain, mutta en usko sitä ja halkeamat ovat nyt siellä. Arvaan, että kyse voi olla jonkin verran liikkeestä välipohjassa puutalossa ja että nuo liikkeet ovat liian suuria, jotta nauhat voisivat ottaa ne vastaan. Tällöin koko katon kattaminen kankaalla tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Miten luulet että minun pitäisi tehdä jon_h?
Tämän linkin mukaan halkeamien riski vähenee: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
/Johan
Tämän linkin mukaan halkeamien riski vähenee: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
/Johan
En tiedä lainkaan, mikä ongelma on sinun tapauksessasi. Jos rakenteessa on jotain pielessä, ehkä microliten voi korjata sen. Vastustin vain Stringfellowsin yleistä lausuntoa, että niin on tehtävä, jos haluaa sileitä kipsikattoja. Olen rakentanut monta kipsikattoa, joissa on vain nauhoitetut saumat, enkä ole koskaan havainnut halkeamaa.
Tämän linkin mukaan voi vähentää halkeamien riskiä: http://www.viivilla.se/gordetsjalv.asp?mode=ShowArticle&articleid=1754
Ihmettelen miksi käytettiin raskaita 12 mm kipsilevyjä, kun on olemassa renoveringsgips 6 mm?
On pitkä aika siitä, kun asensin kipsiä kattoon, mutta muistan, että levyissä oli viiste pitkän sivun kohdalla, mikä helpotti näkymättömiä saumoja. Paljon vaikeampaa oli lyhyillä sivuilla. Nykyään ehkä myös lyhyet sivut ovat viistettyjä?
Hiontaa ei juuri tarvita, jos tasoittaa oikealla tavalla.
Ihmettelen miksi käytettiin raskaita 12 mm kipsilevyjä, kun on olemassa renoveringsgips 6 mm?
On pitkä aika siitä, kun asensin kipsiä kattoon, mutta muistan, että levyissä oli viiste pitkän sivun kohdalla, mikä helpotti näkymättömiä saumoja. Paljon vaikeampaa oli lyhyillä sivuilla. Nykyään ehkä myös lyhyet sivut ovat viistettyjä?
Hiontaa ei juuri tarvita, jos tasoittaa oikealla tavalla.
Klikkaa tästä vastataksesi