Hei!

Uusi sekä täällä että puusepän alalla, mutta toistaiseksi yläkerran sisustus sujuu hyvin. Kuitenkin minulla on kaksi kysymystä

1. Onko järkevää laittaa OSB- tai lastulevyä kipsilevyn taakse ääni­eristyksen kannalta vai riittääkö vain seinille, joihin tiedetään tulevan raskaita esineitä? Vai tarvitaanko niitä ylipäätään?

2. Onko väliä asentaako ensin kattokipsilevyn vai seinäkipsilevyn? Pitäisikö ottaa huomioon jotain erityistä saumoissa seinälevyn ja kattokipsilevyn välillä tai viistokaton ja täyskorkean katon välillä? Pitäisikö hioa seinälevy minimoidakseen sauman seinän ja katon välissä?

Onko hyviä vinkkejä kattokipsilevyjen asennukseen tai muuta huomioitavaa? Olen etsinyt netistä oppaita, mutta helposti löytyy tavallisiin kattoihin, kun taas viistokatoista on harvoin tietoa.

Kiitos etukäteen kaikille!

1. Kun rakensin, laitoin OSB-levyn kipsilevyn taakse kaikkiin seiniin, mikä tekee seinistä paljon vakaampia, ja jos haluat ripustaa taulun tai muun, voit tehdä sen tavallisella pienellä naulalla.

2. Asenna ensin katto; jos olet tarkka äänieristyksen suhteen, jätä 5 mm rako seinän ja kattokipsin väliin ja täytä se äänieristemassalla.

Olisin laittanut OSB:n gyprocin taakse samasta syystä kuin Bror mainitsi. OSB on kuitenkin hieman huonompi äänen eristämisen näkökulmasta kuin gyproc, joten jos olet kiinnostunut pelkästään äänen eristyksestä, voi olla parempi laittaa kaksi kerrosta gyprocia...

MoN sanoi:
Minä olisin laittanut OSB-levyn kipsilevyn taakse samasta syystä kuin Bror mainitsi. OSB on kuitenkin hieman huonompi äänieristyksen kannalta kuin kipsilevy, joten jos olet vain äänieristyksen perässä, ehkä olisi parempi laittaa kaksi kerrosta kipsiä...
Onko OSB-levyllä ja lastulevyllä selvä voittaja? Onko OSB-levyn korkeampi hinta perusteltu verrattuna lastulevyyn?

Äänestän OSB:tä. Mielestäni ruuvit pureutuvat paremmin OSB:hen. Lisäksi sen kanssa on mukavampi työskennellä.

Äänestän OSB: tä. Mielestäni ruuvit purevat paremmin OSB:hen. Lisäksi sen kanssa on mukavampi työskennellä.
Olen samaa mieltä.

P
Paremmuusjärjestyksessä kiinnitysnäkökulmasta;

- Plywood
- OSB
- Spån

Se on sama järjestys hinnan suhteen :) Kallein - Halvin

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.