Miten edetään, kun on pyöristetty pinta, johon täytyy kiinnittää lattialista? Onko olemassa pehmeitä, taipuvia listoja vai käytetäänkö vain mustaa magiaa?

• Portaikon alaosa, jossa on puinen pyöristetty reunalista, viitaten kysymykseen pyöreiden pintojen listaamisesta.
Etkö voi ohittaa pyöreän osan ja tehdä sen samassa muodossa kuin askelma?

Voihan tehdä niin, mutta se ei ole oikein! :) Vitsit sikseen, se aiheuttaa minulle paljon ylimääräistä työtä, erityisesti kun lattia on jo asennettu. Kiitos silti hyvästä vinkistä, jota en ollutkaan ajatellut.

Pistosaha ja yläjyrsin oikealla profiililla? :D

Tulee ehkä hieman enemmän työtä, mutta se on kai juuri se, mikä on hauskaa.

Päällystä alimmainen askelma samalla matolla kuin muut, vedä sauma lattiaan, mutta se on varmaankin aivan liian yksinkertaista.....

Minulla on sama pyöristys alimmalla askelmalla kuin sinulla, eikä minulla ole mitään sokkelia sitä vasten. Mutta minulla on myös ensimmäinen askel pyöristetty, sinun näyttää todella oudolta :(

P
Helpoin tapa on varmaan ostaa muovinen taipuisa jalkalista.

Muuten voit yrittää sahata uria puisen jalkalistan taakse ja taivuttaa sitä, tai höyryttää smyglist/kvartsstav ja taivuttaa se oikeaksi säteeksi. En kuitenkaan tiedä, kuinka tiukat säteet voit saada yllä olevilla menetelmillä, mutta siitä on kirjoitettu täällä foorumilla, joten etsi ja löydät.

Kährsilla on puinen flexilist ja tiedän, että se on saatavilla tammesta, mutta en tiedä onko se saatavilla muissa puulajeissa. Se on melko neutraali sekä muodoltaan että väriltään ja melko helppo työstää. Olen itse taivuttanut sen seinän ympäri, jonka säde on hieman yli 20 senttimetriä.

Ainoa mitä sinun täytyy tehdä, on laittaa se likoamaan mukana tulevaan muovipussiin noin vuorokaudeksi ja sitten taivuttaa se seinän viereen ja kiinnittää se, kunnes se on kuivunut... tosihelppoa! Se on tosin melko kallis, mutta mielestäni se oli sen arvoista.

/Per

kiitos kaikille vastauksista. Katsotaan miten ratkaisen sen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.