Minulla on ollut aiempi ketju aiheesta, mutta nyt tulee uusia kysymyksiä.

Luettuani jonkin verran, mielestäni leca tai vastaava edullisempi vaihtoehto Byggmaxista voisi olla minulle sopiva. Eli ei muuta eristystä seinissä, vain sellaista, ja katto tulee olemaan vain pelkästään tukipuut, ei mitään erikoista. Tavoitteena on huopakatto...

Ensimmäinen kuva näyttää, miltä autokatos/varasto näyttää tänään, koko rakennelma on tehty puusta, paitsi harmaa seinä, joka on esivalmistettua betonia (sama materiaali, josta talo on rakennettu). Nykyinen kunto on erittäin huono ja ajatus on, että voisi ehkä panostaa ja purkaa vanhan ja säilyttää vain esivalmistetun betonin ja pohjan. Toinen kuva näyttää, miltä ajatus on, että se näyttäisi valmiina. Kuten näkyy, olen kääntänyt katon, koska se nykyään kallistuu esivalmistetusta seinästä, mutta kaksinkertaisen suuren varaston kohdalla siitä tulisi liian matala kattokorkeus, jos säilyttää nykyisen kattokulman. Vaihtoehtona voisi olla katkaista katto ja tehdä pieni kulma siihen, mutta se on ensisijaisesti kustannuskysymys, mukava välttää kattotuolit jne...

Joten nyt on aika kaikille iloisille teroittaa kynät ja kaivaa helmilaskimet esiin, miten voisin selvitä taloudellisesti, jos aion toteuttaa tällaisen ratkaisun.

• Skeemakuva autokatoksesta/varastosta, jossa näkyy rakennuksen mitat: pituus 6000 mm, leveys 3000 mm, korkeus 2250/2100 mm ja harjakatto.
  • Kolmiulotteinen piirros autotallista ja varastosta, harmaa seinä prefab-betonia, mittoja näkyvissä eri kohdissa rakenteessa.
Jos olen ymmärtänyt sinua oikein, aiot rakentaa tasakaton? Jos näin on, suosittelen harkitsemaan uudelleen. Kosteusongelmia tulee ennemmin tai myöhemmin.

ok, hyvä input, kiitoksia siitä, en kuitenkaan tiedä, onko minulla mahdollisuutta rakentaa muuta kuin tasakatto, koska haluan laajentaa luonnollisella tavalla ja kaikilla alueella on autotallit/varastot tasakatolla. Toisaalta näyttää siltä, että täällä päästetään läpi ihan mitä tahansa, ihmiset ovat rakentaneet laskeutuneita avaruusaluksia :)

Mitä suosittelet pienimmäksi kaltevuudeksi katolle, jotta vältytään ongelmilta?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.