28 123 lukukertaa ·
19 vastausta
28k lukukertaa
19 vastausta
Kysymys kipsistä ja ikkunan smyygistä
Kiitos kaikista hyvistä vastauksista ja jatkan uudella kysymyksellä samaan teemaan.
Liitteenä kuvassa näette koko yläkerran lyhyen sivun. Se on tarkoitus jakaa keskeltä, missä vihreän viivan oikealla puolella oleva tila on työhuone ja vasemmalla kylpyhuone.
Väliin pitäisi mennä väliseinä (symboloitu vihreällä viivalla). Kuitenkaan ei ole runkoa siellä, missä vihreä viiva on merkitty.
Miten minun pitäisi edetä sinisen alueen kipsaamisessa? Voiko laittaa levyn, joka kattaa koko sinisen alueen + vähän yli ikkunoiden, vai täytyykö minun käyttää eri paloja ja asentaa runko sinisen alueen keskelle, kun vasemmalla on kylpyhuone? Kylpyamme sijoitetaan juuri tähän kulmaan, muussa tapauksessa sillä ei ehkä olisi niin suurta merkitystä?
Liitteenä kuvassa näette koko yläkerran lyhyen sivun. Se on tarkoitus jakaa keskeltä, missä vihreän viivan oikealla puolella oleva tila on työhuone ja vasemmalla kylpyhuone.
Väliin pitäisi mennä väliseinä (symboloitu vihreällä viivalla). Kuitenkaan ei ole runkoa siellä, missä vihreä viiva on merkitty.
Miten minun pitäisi edetä sinisen alueen kipsaamisessa? Voiko laittaa levyn, joka kattaa koko sinisen alueen + vähän yli ikkunoiden, vai täytyykö minun käyttää eri paloja ja asentaa runko sinisen alueen keskelle, kun vasemmalla on kylpyhuone? Kylpyamme sijoitetaan juuri tähän kulmaan, muussa tapauksessa sillä ei ehkä olisi niin suurta merkitystä?
Jos olisin ollut sinä, olisin laittanut kerroksen OSB:tä ulkoseinään, sitten tehnyt sisäseinän ja laittanut OSB:tä myös siihen. Sen jälkeen olisin ruuvannut kiinni metallikulmat seinien ja lattian, seinien ja katon sekä ulkoseinän ja sisäseinän välisten saumojen kohdalle. Tämä estääkseen liikkeitä saumoissa, joissa on suurin riski kosteusvaurioille. Sen jälkeen kipsaat seinät.
Kiitos tästä vinkistä, ei ollenkaan huono idea laittaa ensin OSB:tä ja sitten kipsi kummallekin puolelle. Kuitenkin seinästä tulee hieman liian paksu.MoN sanoi:Jos olisin sinä, laittaisin kerroksen OSB:tä ulkoseinään, sen jälkeen rakentaisin sisäseinän ja kiinnittäisin OSB:tä myös siihen. Sen jälkeen ruuvaisin kiinni metallikulmat saumakohtiin seinien ja lattian, seinien ja katon sekä ulkoseinän ja sisäseinän välille. Tämä estää liikkeitä saumoissa, joissa on suurin riski kosteusvaurioille. Sen jälkeen kipsaat seinät.
Aiemmin olen yrittänyt saada metallikulmia toisessa kohdassa huonetta kiinnittääkseni kipsin. Rakennustavarakauppa kuitenkin kertoi, ettei niitä enää kysytty ja siksi heillä ei ollut niitä. Heidän mielestään voisi laittaa ylimääräisen puukomeron sijaan.
Sitten vielä tarkistan, tarkoititko metallia kylpyhuoneen saumoihin? Makuuhuoneessa sitä tuskin tarvitaan?
Juuri niin, kylpyhuoneessa niitä tarvitaan.
Minun olisi pitänyt jatkaa etsimistä plåtvinklarna. Täällä Uppsalassa ei ole ongelmia saada näitä esim. Woody:lta. Jos laitat ylimääräisen puukiilan, se ei estä liikettä, koska sekin liikkuu kosteuden vuoksi.
Länsförsökringar kehottaa (ainakin täällä Uppsalassa) laittamaan näitä plåtvinklar.
Minun olisi pitänyt jatkaa etsimistä plåtvinklarna. Täällä Uppsalassa ei ole ongelmia saada näitä esim. Woody:lta. Jos laitat ylimääräisen puukiilan, se ei estä liikettä, koska sekin liikkuu kosteuden vuoksi.
Länsförsökringar kehottaa (ainakin täällä Uppsalassa) laittamaan näitä plåtvinklar.
Teen niin, hauskaa on, että juuri täällä Falkenbergissä Woody:lla sain yllä olevan vastauksen.MoN sanoi:Juuri näin, se tarvitaan kylpyhuoneessa.
Minä jatkaisin etsimällä metallikulmia. Täällä Uppsalassa ei ole ongelmaa löytää näitä esim. Woodylta. Jos asennat ylimääräisen puukoolauksen, et poista liikkeitä, koska sekin liikkuu kosteuden vuoksi.
Lanssi Vakuutukset kehottavat (ainakin täällä Uppsalassa) asettamaan nämä metallikulmat.
Klikkaa tästä vastataksesi