Aion purkaa todennäköisesti kantavan seinän. Talo on yksikerroksinen. Minulla ei ole mahdollisuutta saada oikean kokoista liimapuupalkkia ullakolle. Olen nähnyt, että muut foorumilla ovat käyttäneet liimapuupalkkia hyvällä menestyksellä.

Onko jollain neuvoja siitä, toimiiko tämä?

hei! onko ulkokatto tasainen vai onko siellä tilaa kuten ullakko? onko tarkoitus, että palkki ei näy, vai voiko se olla näkyvissä osittain? minkä kokoinen aukko tulee olemaan?

Se on valmiskatto, eli nousu ullakolle talon sisältä. Aukko tulee olemaan 4,7 metriä ja syy, miksi haluan palkin ullakolle, on se, että sen pitäisi olla piilossa.

hei! Leikkaa reikä ulkokattoon, nosta se paikalleen nosturiautolla jos se toimii. Sitten palkille on oltava tukipiste molemmista päistä. Katon sahaamisessa ei ole mitään ihmeellistä, kunhan se ei ole saumakate. Ripusta alakarmit palkkiin teräsnauhoilla, jotka kiristetään. Tai liimaa ja naulaa 45*45 kummallekin puolelle, esiporaa mielellään. Aseta palkki noin 20 mm alakarmien yläpuolelle, palkin taipuman vuoksi. Kun seinä on poistettu ja se näyttää roikkuvan, nosta katto ja naulaa nauhat ullakolla. En ole maininnut palkin kokoa enkä nähnyt miten se näyttää paikan päällä, mutta luulisin että 115*315 liimapuupalkki toimisi. Se saattaisi toimia myös sisältä päin, kunhan se saadaan paikalleen. Aseta voimakas tukipuu lattialle ja yksi kattoon, poista alakate noin 100 cm, tue toinen kattohalkaisu, aseta palkki lattialle ja tue toinen kattoosa. Aseta tuet vastakkain, jotta voidaan naulata tukia ylös nostettaessa. Tarkista nyt, että tukipuut on naulattu kiinni eikä ne voi taittua. Merkitse lyöntilangalla mihin palkki tulee, leikkaa pois yhtä paljon kuin palkki on leveä. Paina palkki paikalleen. Ripusta alakarmit palkkikengillä, korjaa katto. Tarkista vain sähköjohdot ja mahdolliset muut esteet kun sahaat. Tämä oli hankala selittää, mutta minulle se oli itsestäänselvää.

kiitos vastauksesta. Aion tehdä suunnilleen kuten kuvailet, suuren aukon kattoon nostaakseni palkin ylös.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.