Hei!

Olen saanut uudet listat ja kehykset muutamassa huoneessa, ne on kiinnitetty naulaimella. Naulat näkyvät hieman, joten kysymys kuuluu, miten muut tekevät, peitättekö yleensä nämä "naulankannat" maalilla?

Milkshaken
List-tappit eivät yleensä juurikaan näy, joskus voi olla enemmän hankaluutta saada se kuntoon jonkun levitettävän massan kanssa.. Ehdotan että annat sen olla kuten se on.

• Tykkään
c1rca
  • Laddar…
Lisää pisara väriä kalloihin niin ne eivät tule näkymään

Puukittiä naulojen päihin ja sitten lopullinen maalaus paikan päällä.

Tietääkö kukaan, onko olemassa stift och picka, joita voi käyttää betonissa?
En halua liimata enkä varsinkaan ruuvata.

Kyllä, on olemassa naulapyssyjä betoniin. Testasin yhtä Nordbyggmässan-messuilla viime kerralla (2006?). Sen jälkeen en ole nähnyt niitä, mutta en ole myöskään etsinyt, koska minulla on puutalo. Luulen, että ne tulivat joltakin suuremmista valmistajista. Paslode?, Senco?, ??

• Tykkään
nniva
  • Laddar…
MathiasS sanoi:
Puukittia naulanpäihin ja sitten lopullinen maalaus paikan päällä.
Kaikki eivät ole niin perusteellisia kuin sinä ja minä ;) . Monesti halutaan kiinnittää valmiiksi maalattuja listoja lakatulla listanaulalla...ja sitten sen pitäisi olla valmista. Luulen, että ketjun aloittaja on tätä vailla.

Pisara maalia naulanpäähän pitäisi riittää.

Ahha, listat pitää ruuvata listaskruvilla + tasoittaa/hiota + maalata paikan päällä :)

ByggaNytt sanoi:
Ahha, lister skall skruvas med listskruv + spacklas/slipas + färdigmålas på plats :)
Listskruv!? Pah! Galvanoitu dyckert skall det olla. :D ;)

ByggaNytt sanoi:
Ahha, listat tulee ruuvata listaruuvilla + kittaus/hionta + maalaus paikan päällä :)
Olen kokeillut grabbers listaruuvia. Aluksi pidin niistä, mutta sitten hylkäsin ne, koska ne jättävät niin suuret reiät.

Nyt liimaan + käytän ohutta dyckert-naulaa tarvittaessa.

Nykyään liimaan kaikki listat, sekä seinää, ikkunapenkkiä mdf:ssä että listojen välissä olevia saumoja (kulmat) vasten. Naulaa käytän kiinnittämään karmia/listaa. Jossain ovessa olen unohtanut liiman, siellä se halkeilee varmasti ennemmin tai myöhemmin.

miten teette metalliprofiilien/kiskojen kanssa niin, että ne pysyvät? Meillä töissä laitetaan pieni pl400-tippa ja sitten ammutaan viimeistelynauloilla.

betonia vasten on olemassa siistejä lista-nauloja, jotka sopivat tammi-listoihin

grabbers-putkilistoruuvit eivät toimi metalliprofiileissa, vaikka niiden pitäisi toimia, täytyy esiporata, jotta se onnistuisi ja haluamme vähentää vääntömomentteja

Milkshaken
Pl 400 on hyvä, mutta siitä tulee paksu sauma....
On olemassa erinomainen Wurthliima.... Katso Wurthin tuotteita... Sitä levität vain ohuesti, painat vasten ja sitten se pysyy kivikovasti.
Etu siinä on, että liimasauma on pienempi... siis ohuempi siis..

• Tykkään
Klipparn2
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.