4 901 lukukertaa ·
7 vastausta
5k lukukertaa
7 vastausta
Tarvitsen apua "vino" rakentamiseen
Hei kaikki
Tarvitsen nopeasti vastauksen seuraavaan:
Onko 1 cm "kallistuma" 2 m matkalla kattopalkissa virhemarginaalin sisällä??...olen palkannut urakoitsijan ja yksi kattopalkki kallistuu niin paljon
Tarvitsen nopeasti vastauksen seuraavaan:
Onko 1 cm "kallistuma" 2 m matkalla kattopalkissa virhemarginaalin sisällä??...olen palkannut urakoitsijan ja yksi kattopalkki kallistuu niin paljon
Tarkoitan 1 cm 2 m:llä.........
Se kuulostaa myös aika paljon. En tiedä sääntöjä, mutta yhdessä melko hiljattain olleessa ketjussa, uskon että se oli noin 5 mm normaalikorkealla seinällä seinille. Sen pitäisi olla samaa suuruusluokkaa kattotuoleille vähintään, joten siinä tapauksessa se on vähän paljon.
Kuinka pitkä kattotuoli on ???
Miten menee vinotukien ja hanbjälkenin kanssa ??? Mitä pidempi kattotuoli, sitä suurempi ongelma mielestäni..,..
Jos se on lisäksi samassa huoneessa, jossa kaltevuus näkyy, niin se voi olla häiritsevää...
Miten menee vinotukien ja hanbjälkenin kanssa ??? Mitä pidempi kattotuoli, sitä suurempi ongelma mielestäni..,..
Jos se on lisäksi samassa huoneessa, jossa kaltevuus näkyy, niin se voi olla häiritsevää...
Nyt en tiedä, kallistuuko koko kattotuoli vai ainoastaan ylärunko tai alarunko. En tiedä myöskään, onko kyseessä vain yksi tuoli vai kaikki, enkä tiedä myöskään, tuleeko sinne lattiaa... Mutta joka tapauksessa on ikävää, jos alarungon yläreuna on eri korkeudella eri kattotuolien välillä, koska se aiheuttaa paljon lisätyötä lattian asentamisessa. Tarvitaan ylimääräistä materiaalia ja muilla alueilla on höylättävä. Tämä lisää monta ylimääräistä työtuntia.
Ja silloin puhumme eroista noin 2-5 mm, kun tämä ongelma alkaa olla huomattava.
Ja silloin puhumme eroista noin 2-5 mm, kun tämä ongelma alkaa olla huomattava.
Kiitos vastauksistanne/kommenteistanne
Täytyy hieman selventää. Olen vain asettanut passin kattopalkin alapuolelle. Se on 4,80 pitkä ja siihen tulee vain sisäkatto. Sen saa varmaan suoraksi, mutta se tuo lisää työtä minulle. Olen tilannut valmiin ulkopuolen ja sitten aion tehdä sisäpuolen. Ei pitäisi olla mitään päällä, vain eristämätön "vind"...
Kaikki kattopalkit eivät kallista...
Täytyy hieman selventää. Olen vain asettanut passin kattopalkin alapuolelle. Se on 4,80 pitkä ja siihen tulee vain sisäkatto. Sen saa varmaan suoraksi, mutta se tuo lisää työtä minulle. Olen tilannut valmiin ulkopuolen ja sitten aion tehdä sisäpuolen. Ei pitäisi olla mitään päällä, vain eristämätön "vind"...
Kaikki kattopalkit eivät kallista...
Jos se on valtuutettu firma, sinun pitäisi tietenkin pyytää heitä hoitamaan se, sitä ei pitäisi joutua hyväksymään niin paljon vinosti... Jos se olisi ollut kotikutoista, se olisi ollut hyväksyttävää, mutta ammattilaisten pitäisi osata työnsä... Tee valitus... He voivat myöhemmin nostaa tunkilla ja ruuvitukipalkilla, jos he ovat saaneet sen nousuvaran kanssa...
Klikkaa tästä vastataksesi