Ok, ymmärrän mitä tarkoitat ja minulla on kaveri, joka on juuri hankkinut Feinmeisterin (ja olen todella kateellinen :D), joten se voitaisiin ehkä tehdä. MUTTA, nyt olen ollut ylhäällä ullakolla ja kaivanut kunnolla (purua) ja ilmeisesti en ole katsonut tarpeeksi tarkasti ennen!!! Lattiarakenne ei näytä ollenkaan siltä kuin luulin, se näyttää siltä vain muussa talossa, ei olohuoneen yläpuolella!!! Olen tehnyt hienon piirroksen havainnollistaakseni...

Paksut viivat ovat sisäseiniä ja ohuet lattiarakenteita. Näyttää siltä, että olohuoneen ylärakenteet nojaavat seinään eivätkä ortogonaaliseen rakenteeseen, joka on savupiipun ja ulkoseinän välissä. Sisäseinä koostuu 2-tuuman-höylätystä-rungosta-1/2-tuuman-höylätystä, joten se on varmasti tarpeeksi vahva kantavaksi. Katkoviiva on oletettavasti rakenne (näyttää siltä sekä olemassa olevassa piirroksessa että todellisuudessa).

Vaikuttaa siltä, että cc-mitat vaihtelevat hieman, noin 50 olohuoneen yläpuolella ja 65 makuuhuoneiden yläpuolella. Mitat näyttävät olevan 3x6 tuumaa kaikkialla paitsi juuri ainoassa paikassa, jossa mittasin aiemmin, ja se oli 3x5 + yksi 1-tuumainen alla (?)

Mitä mieltä olette, onko tämä riittävä lattiarakenne, jos rakentaa lisäkerroksen?

3x6 tuntuu vähän heikolta yli 3.6m, ehkä voisi naulata ja liimata 45x45 sekä asettaa 195x45 nykyisten palkkien väliin?

Lisäys,
Pyydän anteeksi, jos puutteellinen ensimmäinen tutkimukseni lattiarakenteestani aiheutti turhaa työtä (ajattelua ja kirjoittamista). Mutta mielestäni se oli silti mielenkiintoinen vastaus, vaikka liittyi epäolennaiseen kysymykseen...

• Rakennuksen pohjapiirros, jossa näkyy eri huoneet, väliseinät ja kattotuolit. Mittasuhteet 3,6x3,6 metriä. Murstock, portaat ja KK merkitty.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.