Miten on katon listojen laita nykyään? Ovatko ne edelleen suosittuja?

Minulla on hieman yli 250 cm huonekorkeus, johon nyt laitan kipsiä. Kipsi jää vähän lyhyemmäksi kuin huonekorkeus, jolloin kipsi ei peitä koko seinää, vaan siitä puuttuu noin 2 cm.

Puuseppä, joka on auttanut minua aiemmin, neuvoi, että kipsin kannattaisi päättyä lattian tasolla, koska ei haittaa, vaikka kipsi ei mene aivan alas asti, sillä lattiassa ja lattialistassa piilotetaan se. Hän sanoi, että voisi jättää muutaman mm myös kattoon, koska se helpottaa asennusta, sillä kuitenkin on kattolista.

Me päätimme jättää katon listat pois, kun teimme talon. Meistä ne eivät ole kauniita. Nyt kun talo on asettunut paikoilleen, tulee hieman halkeamia saumaan, joten se täytyy korjata säännöllisesti, jos halutaan, että se pysyy siistinä. Joten ehkä kattolista olisi silti suositeltavaa?

Mitä mieltä olette muut foorumilla? Kattolista vai ei? Talon on tarkoitus olla pian myynnissä, joten...

Ei, ei kattolistaa. Listoja käytetään yleensä peittämään jotain, joten mielestäni pitäisi olla mahdollisimman vähän listoita, paljon tyylikkäämpää näin.

Milkshaken
Listat voivat olla hyvä juuri niiden asioiden peittämiseksi, joista teillä on ongelmia... Jos laitat kattolistan ennen kuin tapetoit seinän ja maalaat katon, voit tehdä erittäin siistin siirtymisen katon ja seinän välillä.. Voit myös laittaa reunuksen listan alapäähän....
'Rakentajalla oli oikeus sanoessaan, että voit nostaa kipsilevyn lattiasta, mutta silloin sinun on oltava äärimmäisen tarkka saadaksesi oikean kulman kattoon....
Olen kattolistan kannalla, jos listan ja katon tai listan ja seinän välille jää liian suuri rako, voit lisätä lateksisaumausmassaa ennen maalaamista.... jolloin mahdolliset raot peittyvät...

Olen kattolistan puolesta, mielestäni ilman listoja näyttää köyhältä.

Eikö tämä liity vähän funkikseen kontra perinteisyyteen. Funkis perustuu siihen, että jos ei tarvita, niin ei ole, ja jos tekee "oikein," niin kattolistaa ei oikeastaan tarvita. Vähän kuin keittiö, jossa on korkeakiiltävät pinnat peiliovien kanssa. Joten kyse on ehkä eniten siitä, minkä tyyppinen talo/sisustus on. Kansaomaisuus pahimmassa funkistalossa voi antaa miinuspisteitä ja päinvastoin.

Makuasioista ei voi kiistellä, kuten tämä ketju osoittaa.

Joissain paikoissa on rakoja; pitäisikö käyttää lateksisaumamassaa vai laittaa lasikuitukangasta lattian ja katon väliin? Vai onko tämä turhaa, kun talo liikkuu?

Kuinka suurta rakoa voi käyttää lateksisaumamassalla?

Iso rako, kun katsoo sitä mitä käytän työssä, siinä lukee jopa 25 mm!!!
No, niin suuria rakoja tuskin haluaa *S* mutta voi täyttää melko suuria rakoja, mutta täytyy tehdä se vaiheittain.

/Kent

snickarboden sanoi:
Suuri rako, katsoessa sitä mitä käytän työssäni, siinä lukee jopa 25 mm!!!
No, tuskinpa kukaan haluaa niin suuria rakoja *S* mutta on mahdollista täyttää melko suuria rakoja, vaikka se vaatii useampi vaiheita.

/Kent
Minulla on noin 10 mm rako "pahimmassa" kohdassa. Toimiiko se myös pystysuorissa saumoissa?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.