Miten kiinnitetään parhaalla tavalla kipsilevyt punaisella merkitylle alueelle kuvassa. Siihen tulee kaksi levyä, jotka kohtaavat ikkunan keskellä, kuten yleensä laitetaan levyt ovien ja ikkunoiden kohdalle.

Mutta miten kiinnitetään kisko kattoon? Ei ole muuta kuin kattotuolin alapinta, ja siihen on kiinnitetty rimat. Onko jollain ideoita?
 
  • Punaisilla viivoilla merkitty alue talon rakentamispiirustuksessa, jossa kysytään neuvoja kipsilevyjen kiinnittämiseen ikkunan yläpuolella.
Tarvitsetko mitään tukimateriaalia levyjen väliin siellä sitten?
Kuinka pitkä matka on ikkunasta kattoon? Jos se on yleensä noin 20 cm, niin liitos ei todennäköisesti liiku, jos kittaat sen paperinauhalla.
 
Milkshaken
Olin laittanut irtonaisen kortlingin kiinnittämättä sitä mihinkään muuhun sääntöön.... Kiinnitä se vain sopivalla määrällä ruuveja, niin se menee hyvin..... Yritä myös pitää mitat.... h
 
Arvostaisin, että etäisyys ikkunan yläreunan ja katon välillä on noin 25 cm

Olen piirtänyt uuden kuvan, jossa kipsilevyt on merkitty sinisellä ja pinkillä, miten niiden on tarkoitus olla, mutta miten kiinnitän yläreunaan (punainen viiva) on se vaikeaa. Vai tarkoitatteko, ettei sitä tarvitse kiinnittää, vaan se voidaan tasoittaa ilman, että se liikkuu liikaa?

Lisäksi, miten kiinnitetään poikittainen tukipuu ikkunan yläpuolella, jos sen kohdalla ei ole tukipuuta, missä punainen viiva on linjassa?
 
  • Piirros, jossa sinisillä ja vaaleanpunaisilla viivoilla on merkitty kipsilevyt ja punaisella viivalla yläreunan kiinnityskohta ikkunarakenteessa.
Milkshaken sanoi:
olisin kiinnittänyt irrallisen kortlingin ilman, että kiinnitän sen mihinkään muuhun sääntöön.... Ruuvain kiinni sopivalla määrällä ruuveja niin onnistuu hyvin..... Yritä pitää mitatkin.... h
Laittaa irrallinen kortling kiinnittämättä sitä? Voitko selventää?
 
Kiinnität kiinnityslistan kipsilevyyn siten, että puolet listasta työntyy ulos, sen jälkeen kiinnität toisen levyn tähän listaan. Lista toimii silloin ainoastaan liitoksena näiden kahden levyn välillä. Tätä tarkoitusta varten on myös metallinauhoja.
 
Milkshaken
mutta näyttää siltä, että koko asiaa monimutkaistaa se, ettei heillä näytä olevan mitään pystypuita ikkunan molemmilla puolilla.... Vaan luonnoksessa näyttää siltä, että kyseessä on vain kehys..... Silloin olisin tehnyt kaiken uudestaan, jos näin on..... Pystypuut aivan oven tai ikkunan aukon oikealla ja vasemmalla puolella ovat standardi, ja ensisijaisesti ne antavat tukea osalle... Joka kerta kun suljet oven tai ikkunan, syntyy värähtelyjä.... Nämä värähtelyt voivat aiheuttaa monenlaisia ongelmia tulevaisuudessa......
 
Milkshaken sanoi:
ja men det verkar som att det hela kompliceras av att dom verkar inte ha några stående reglar på var sida om fönstret.... Utan på skissen ser det ut som att det bara är en ram..... Då hade jag gjort om alltihop om så e fallet.... Stående reglar precis till höger och vänster om ett dörr eller fönsterhål är ju en standard, och det är först och främst för att ge stadga åt partiet... Varje ggn man stänger en dörr eller ett fönster så uppstår ju vibrationer.... Dessa vibrationer kan utlösa en mängd problem framöver......
Se on minun kuvani, joka on virheellinen, säännöt ikkunan sivuilla menevät koko matkan ylös, mutta puuttuu sääntö ikkunan yläpuolella keskellä, säännöt ovat alapuolella, joten en ymmärrä, miksi he eivät tehneet sitä myös yläpuolella alusta alkaen.
 
Milkshaken
Silloin voit laittaa kattolaudan, kuten selitin aiemmin.. Miksi sitä ei ole tehty??? No, huolimattomuus tai tietämättömyys.. pitää aina olla sääntö levyliitoksen takana, poikkeuksena voi olla, jos se on tyyppiä, 5 cm välipuu ja puu...
 
Mutta jos ikkunan yläosasta puuttuu harvalaudoitus, sinun täytyy lisätä se paikalleen saadaksesi ikkunoiden smygarit ym. kuntoon joka tapauksessa, joten on parempi kiinnittää harvalaudoitus sekä ikkunan yläosaan että kattotuolin alaosaan, sitten täytät kotteloinnin levyjen väliin kuten MoN kirjoitti.
 
Norell sanoi:
Mutta jos ikkunan yläreunasta puuttuu rako, sinun tulee asettaa sinne yksi, jotta saat smygar jne. tehtyä joka tapauksessa, joten on yhtä hyvä, että kiinnität skråspikaten yhden yläreunaan ikkunan ja alaosaan kattotuolin, sitten kottlaroit levyjen väliin kuten MoN kirjoitti.
Ikkunan yläpuolelta ei puutu rakoa vaan juuri katon alta. Smygar ei ole ongelma. Ongelma on juuri se, että en näe mitään joustavaa tapaa skråspikaten kiinnittää alaosaan kattoa.
 
Ok, mutta ehkä MoNsin ehdotus riittää, ei ole suoraan sanottuna niin, että aiotte roikkua jalkataipeista juuri niissä kipsilevyissä kuitenkaan, joten ne eivät tule heilumaan, jos ne sidotaan yhteen vähän harvalaudalla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.