Hei!
Aion muurata/valaa umpeen reiän savupiippuun ja myös tasoittaa ja korjata sen jälkeen, kun olen tehnyt uuden reiän.

Voin asettaa tukimateriaalin reiän taakse, joka tulee muurata/valaa umpeen, koska sen vieressä on nuohousaukko. Pitäisikö minun käyttää tiiliä mahdollisuuksien mukaan ja muurata, vai pitäisikö minun valaa umpeen esimerkiksi betonilla?

Sain tuttavalta ohjeen, että voin käyttää betonia (minulla on 0-6 säkki) vaikka muuraisin tiilillä, ja mielelläni lisäisin vähän primeria (tartunta-aine) seokseen, kun sitä on kuitenkin ylimääräistä.

Vinkkejä/neuvoja otetaan kiitollisena vastaan!

Ota tiiliä ja muuraa niin hyvin kuin mahdollista. Älä unohda kostuttaa ympäröiviä pintoja.

Mutta onko betoni hyvä vai pitäisikö minun käyttää laastia?

Onko täällä yhtään muuraria? :)

Mitä ihmettelen on, mikä erottaa muurauslaastin ja betonin. Ymmärrän, että betonilla on vaikeampi muurata, koska kivet vaurioituvat itse kivetyksessä, mutta minun tapauksessani se ei ole ongelma, eikä betoni ole erityisen karkeaa.

Uskon betoniin, koska se on luultavasti parempi täyttämiseen, mutta onko siinä haittoja, kuten että se halkeilee helpommin kovettumisprosessin aikana?

Kiitos etukäteen!

Betoni on oikeastaan ​​tarkoitettu valamiseen, mutta luulen, että voit silti käyttää sitä tässä tapauksessa. Sen olisin itsekin tehnyt. ;)

Kuulostaa turvalliselta! :)

Olisiko jollakulla lisätä vähän teknistä tietoa, olisi mielenkiintoista, mutta muuten käytän betonia!

Tyhmää sekoittaa materiaaleja, parempi käyttää sitä, mitä jo on olemassa eli kiviä ja laastia.

Viimeksi muokattu:
Tiili ja C-bruk.

Se oli betonia kuitenkin ja mielestäni se sujui hyvin.

En käyttänyt lainkaan kiviä vaan valoin reiän umpeen. Oli hieman hankalaa saada betoni niin kuivaksi, ettei se valuisi pois, ja samalla niin kosteaksi, että se tarttuu. Tein kuivaa betonia ja suihkutin vettä siihen kohtaan, missä tarvitsin sen tarttumaan. Toimi hyvin, mutta olisi ollut hauskaa nähdä, miten ammattilainen olisi tehnyt :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.