5 330 lukukertaa ·
2 vastausta
5k lukukertaa
2 vastausta
Suora seinä?
Minulla on tiiliseinä keittiössä, johon aion asentaa seinäkaapit, mutta koska seinä ei ole täysin tasainen, minun täytyy ensin tasoittaa se (siihen kohtaan, johon kaapit kiinnitetään, muun seinän tiilien täytyy jäädä näkyviin). Siirrytään nyt kysymykseeni...
Kuinka varmistetaan, että seinä on suora, käyttämällä vatupassia?
Kun asetan sen esimerkiksi pöydälle, näkee nopeasti onko se suora, mutta miten asetetaan vatupassi seinää vasten, jotta nähdään onko seinä suora? Olen yrittänyt kaikin mahdollisin tavoin, mutta epäonnistunut... olenko vain niin tyhmä?
Kuinka varmistetaan, että seinä on suora, käyttämällä vatupassia?
Kun asetan sen esimerkiksi pöydälle, näkee nopeasti onko se suora, mutta miten asetetaan vatupassi seinää vasten, jotta nähdään onko seinä suora? Olen yrittänyt kaikin mahdollisin tavoin, mutta epäonnistunut... olenko vain niin tyhmä?
Jos haluat, että seinäpinta on tasainen kaappien asentamista varten, olisin käyttänyt suoraa sääntöä tai "rätbräda" (en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta on olemassa suoria "lautoja" alumiinista tai vastaavasta), jonka pitäisi mieluiten olla yhtä pitkä kuin kaappiosuus. Olisin tyytynyt sääntöön, joka on riittävän suora.
Pitkiä vatupasseja on myös olemassa, ne toimivat myös.
Pitkiä vatupasseja on myös olemassa, ne toimivat myös.
Niin juuri... kuinka tyhmä olenkaan, kun en ajatellut, että voisin käyttää pitkää ja suoraa viivoitinta. Yritän vain saada sen niin suoraksi kuin mahdollista, sillä tiili, joka siinä on kiinni, on melko epätasainen. Ajatukseni on saada tiili mahdollisimman suoraksi, sitten tasoittaa se, jotta voin asentaa kaapit. Jos jonnekin jää pieni rako, voi ehkä tiivistää samalla saumalla kuin tiilten välissä, niin se ei toivottavasti näytä niin tyhmältä.
Kiitos avusta, joskus olen tyhmempi kuin tavallisesti.
Kiitos avusta, joskus olen tyhmempi kuin tavallisesti.
Klikkaa tästä vastataksesi