Hei,

Minulla on avotakka, joka alkaa hajota osiin. Se ei ole niin vakavaa kuin miltä se kuulostaa, mutta vähän laasti irtoaa tiilien välistä ja tiilet alkavat lohkeilla. Olen miettinyt hieman sen kunnostamista. Mitä pitäisi ottaa huomioon, miten edetä?

//D

Ota mukaan pala saumoista kauppaan ja pyydä apua, jotta saat uuden laastin samaan kovuuteen, muuten se voi haljeta. Raavi saumoja niin paljon kuin voit - mieluiten niin syväksi kuin sauman korkeus (varmasti jokin sääntö on olemassa). Kastele tiili huolellisesti - suihkepullolla tai kalkkiharjalla ja harjaa noin vuorokauden ajan ja täytä tarpeen mukaan - muuten uusi sauma kuivuu, kun tiili imee vettä. Sekoita laasti valmistajan ohjeiden mukaan. Sitten voit vain saumata ja jatkokostuttaa, jos se on ohjeessa mukana. Nyt varmasti joku, joka osaa tämän oikeasti, korjaa minua hieman - mutta ei ole kovin monimutkaista ja voi tehdä uudelleen, jos se irtoaa... Onnea takan kanssa. Muista, että laastin tulee olla tulenkestävä, jos aiot saumata tulipesässä // Micke

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.