Hei, minulla on pieni ongelma: haluan valaa suuremman rakenteen (n. 50x50x30 cm), mutta minulla ei ole paljon aikaa, joten etsin vinkkejä nopeasti kovettuvaan betoniin/sementtiin, joka mieluusti kovettuisi tunnin sisällä tai vastaavaa. Olen etsinyt internetistä, mutta olen löytänyt vain tiivistysbetonia, joka toimii vain alle 3 cm valuihin, ja tämä koskee vapaasti seisovaa rakennetta, joka on täysin tehty tästä materiaalista (ja raudoitusta tietysti). Kiitos etukäteen!

Tunti? Ei huono vaatimus. Epssementti kestää noin 12 tuntia ja sitä on helppo työstää, yksi 50 litran säkki painaa 17 kg, se sisältää styroksipellettejä joten saat samalla eristävän vaikutuksen. Katso tästä http://www.epscement.com/

On erittäin suuri riski kutistumishalkeamille lämpötilavaikutuksen vuoksi sellaisessa valuussa, jota ajattelet.

Miten lopputulos näyttää ei ole varsinaisesti merkitystä, vaan valuaika on tärkein tekijä, mutta olen kyllä hieman tajunnut, että tämä on mahdotonta, mietin kipsiä sen sijaan, kuinka kauan kestää ennen kuin kipsi kovettuu?

MC-HiTech sanoi:
Yksi tunti? Ei huono vaatimus. Epscement kestää noin 12 tuntia ja on helppo työstää, 50 litran säkki painaa 17 kg, se sisältää styroxpellettiä, joten saat samalla eristävän vaikutuksen. Kolla här [linkki]
Se oli hyvä juttu, mutta valitettavasti aivan liian pitkä aika, mutta kiitos silti, siitä voi olla hyötyä muihin tarkoituksiin!

Eli aiot valaa monia sellaisia palikoita ja sinulla on vain yksi muotti vai ymmärsinkö väärin?

Jos haluaa monia samanlaisia betoniesineitä, käytetään yleensä maankosteaa betonia, eli betonia, jossa on vähemmän vettä ja joka on johonkin murenevan ja tahmean välimaastossa koostumukseltaan mm. tuotteen korkeudesta riippuen. Muotti täytetään voimakkaasti täristäen ja sitten esine voidaan kaataa levylle ja aloittaa seuraava.

On varmasti vaikeaa sekoittaa tomboonilla kuitenkin...

Hei rdaa!

Etsi ARDEX-tuotteiden jälleenmyyjää, siellä on nopeaa sementtiä, joka täyttää toiveesi ilman ongelmia, ongelmaksi tulee sitten kustannus!

Ehkä minun pitäisi mainita, mihin tuotteeseen viittaan!!
ARDEX EB 2 on saatavana myös valmiiksi sekoitettuna..

onnea,

sekoita se vain maankosteaksi ja tiivistä hyvin.

Hei marten70, ja kiitos!
Se oli juuri se, mitä etsin, suuri kiitos sinulle!

Deitermann on kehittänyt tuotteen, jota käytetään lattiakaivojen upotukseen, jossa tavallista betonia ei pitäisi käyttää pitkän kovettumisajan ja kutistumishalkeamien riskin vuoksi.

Viimeksi muokattu:
rdaa sanoi:
Hei, minulla on pieni ongelma: haluan valaa suuremman rakenteen (noin 50x50x30 cm) mutta minulla ei ole paljoa aikaa, joten etsin vinkkejä nopeasti kovettuvaan betoniin/sementtiin, joka mielellään kovettuisi tunnin sisällä tai vastaavaa. Olen etsinyt internetistä mutta löytänyt vain tiivistysbetonia, joka toimii vain alle 3 cm valuksissa, ja tämä koskee vapaasti seisovaa rakennetta, joka on kokonaan rakennettu tästä materiaalista (ja raudoitus tietenkin). Kiitos etukäteen!
Mene osoitteeseen Maxit.se niin löydät varmasti btg:n joka sopii sinulle, voisin suositella Exm 711 tai Exm 712 ne kovettuvat noin 45 minuutissa!
Olen töissä maxitillä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.