Hei,

Haluan tietää, mikä pitäisi olla etäisyys jokaisen naulatulppa välillä katon kannatinpalkkiin??
Minulla on 2 kannatinpalkkia, jotka ovat leveydessä reunoilla, 230 cm.
Yksi naulatulppa keskellä ja 2 kpl 6 cm päästä reunoilta.

Se on 90 cm keskeltä naulatulppiin reunoilla.
Riittääkö se vai pitäisikö minun laittaa 2 kpl lisää, jolloin on 45 cm välillä??

/45x70mm kannatinpalkit 30cc, 13x1200mm kipsi.

Kiitollinen kaikista vastauksista

Mikael_L
Onko se siis tyyliin välirimoitus?
Eli sinun 45x70 täytyy kantaa kipsilevyjä alakattorakenteeseen (sisällä).

Tuleeko 45x70 asennettuna pystysuuntaan vai vaakasuuntaan?

Jos se on vaakasuunnassa, minusta cc900 tuntuu hieman liian pitkältä. Mutta minulla ei ole kokemusta sellaisesta.

Kyllä, niiden pitäisi kestää kipsilevykattoa.
Ok, ehkä kannattaa asentaa tiheämmin.

Mikael_L
Kyllä, voit odottaa vähän muita vastauksia myös, sillä kuten sanottu, minulla ei ole täällä kovin tarkkaa tietoa. ;)

K
Hei

Aja cc 600mm tai vielä mieluummin cc450mm, tuplaa niin olet turvallisella puolella

Terveisin

Mikael_L
Mutta nyt kun mietin vähän.
Minulla on harvassa 28x70 cc30, reglarissa cc120.

Vastaava ensimmäisen ehdotuksesi (/kysymyksen) mukaan on 45x70 cc90, eli sekä tiheämmin ripustettu että vahvempi spikregel.

Joten kyllä, luulen että riittää että käytät spikpluggen cc90, kunhan spikpluggen itsessään kestää painon.

Sitä minä mietin, ei kuinka paljon cc pitäisi olla jokaisen säännön välillä. Vaan enemmän kuinka monta spikplugia tarvitaan kattosääntöön, joka sitten pitää kattokipsin.

Toinen kysymys: Yksi kipsilevy, joka on 120 cm leveä ja 2 m pitkä. Riittääkö, että säädetään sen ympärille ja sitten vain yksi väliin? Tulee noin 53 cc keskimmäisestä säännöstä reunoihin.

Kiitollinen vastauksesta

Onko kipsilevy 6 vai 13 mm? mutta itse panostaisin noin 30 cm välein naulatulpan, mutta miksi ei käyttää tavallista kipsiruuvia? Toimi hyvin minulle, mutta minulla oli 28x70 cc 30:llä ja 20 cm välein ruuveja. Kipsilevyni pysyvät hyvin noin 4 vuoden jälkeen... ei kuitenkaan hauskaa tasoittaa ;)

Toiseen kysymykseesi: Sanoisin, KYLLÄ.. Mutta en anna mitään takeita :)

Tuliko tavallinen tapa, yhtä hyvä, jos sillä on jotain tekemistä vakuutuksen kanssa.
Joten ei tullut laiskuutta.

Kiitos silti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.