2 495 lukukertaa ·
15 vastausta
2k lukukertaa
15 vastausta
Uusi varasto
Olen piirtämässä uutta varastoa itselleni, mutta olen jumissa kahdessa kohdassa.
Olen ajatellut tehdä pienen parven puutavaralle ja muulle sellaiselle, mutta en keksi mitään fiksua tapaa kiinnittää kurkihirsiä takaseinään.
Edessä olen epävarma ovien yläpuolella olevasta ratkaisusta. Ajattelin laittaa tuplat 2X9" sinne ottamaan vastaan katon rasituksen. En tiedä, riittääkö tämä vai onko olemassa jokin fiksumpi ratkaisu.
Otan myös mielelläni vastaan kaikenlaisia vinkkejä, jotka tekevät rakentamisesta nopeampaa/helppoa.
Olen ajatellut tehdä pienen parven puutavaralle ja muulle sellaiselle, mutta en keksi mitään fiksua tapaa kiinnittää kurkihirsiä takaseinään.
Edessä olen epävarma ovien yläpuolella olevasta ratkaisusta. Ajattelin laittaa tuplat 2X9" sinne ottamaan vastaan katon rasituksen. En tiedä, riittääkö tämä vai onko olemassa jokin fiksumpi ratkaisu.
Otan myös mielelläni vastaan kaikenlaisia vinkkejä, jotka tekevät rakentamisesta nopeampaa/helppoa.
Ehkä tällaisella?mats_o sanoi:
http://www.joma.se/index.php?action=prodinfo&id=1&/Balksko-Typ-i tai http://byggkatalogen.byggtjanst.se/company/gunnebo_industrier_ab_fastening/100442/product/229798/
Viimeksi muokattu:
Google lienee kuitenkin varsin universaali nykyään...anaitis sanoi:
Ohjelman voit ladata osoitteesta:
http://sketchup.google.com/
Jonkinlainen "stolpsko" kuten yllä olevassa viestissä on varmaan hyvä idea. Muuten voisi riittää, että vedät "åsarna" seinäkehyksien yli ja kiinnität ne sivulta, koska vintille ei varmaan tule suuria kuormia?
Ongelma tuolinkenkien kanssa on, että on hyvin vähän, mihin ne voi kiinnittää, joten se ei tunnu kovin hyvältä. Vaihtoehto laittaa ne limittäin ja ruuvata läpi tuntuu paremmalta.
Kolmas vaihtoehto on upottaa 45X145 pitkittäin niin, että saa jotain vakaata, mihin kiinnittää pilarikengät.
Kolmas vaihtoehto on upottaa 45X145 pitkittäin niin, että saa jotain vakaata, mihin kiinnittää pilarikengät.
Varastoinnin takaosan parvien tukipalkkeihin kiinnittäisin 45 x 95 pystypalkkien sisäpuolelle. Yksinkertaista ja halpaa. Se näkyy kylläkin seinän sisäpuolella ylhäällä - mutta mielestäni sillä ei ole niin väliä varastossa.
Ovien yläpuolisista parvipalkeista ei ole voinut antaa järkevää arviota ilman mittoja ja lumikuormaa.
Ovien yläpuolisista parvipalkeista ei ole voinut antaa järkevää arviota ilman mittoja ja lumikuormaa.
Kiitos vinkistä
Olin ajatellut tehdä tavalliset kääntöportit ottamalla vanerilevyn, rungon 45X45 tai 45X70 ja sitten toisen vanerilevyn. Koska levyt ovat 1200X2400, niin tuli käytännölliseksi olla 2.41-2.42 jossain rei'issä.
Lumisuojausalue 3 voidaan sanoa, vaihtelee 2.5:n ja 3.5:n välillä kunnassa. Peltikatto plus eristys ovat mitoituspaino.
Olin ajatellut tehdä tavalliset kääntöportit ottamalla vanerilevyn, rungon 45X45 tai 45X70 ja sitten toisen vanerilevyn. Koska levyt ovat 1200X2400, niin tuli käytännölliseksi olla 2.41-2.42 jossain rei'issä.
Lumisuojausalue 3 voidaan sanoa, vaihtelee 2.5:n ja 3.5:n välillä kunnassa. Peltikatto plus eristys ovat mitoituspaino.
Tein nopean arvion pankin kirjekuoren takapuolelle.
45x220:lla jännitys on noin 10 MPa, kahdella puolitettuna, 5 MPa.
Tämä ilman huomioimista, että valitset todennäköisesti pitkän palkin, joka kulkee koko julkisivun pituudelta, molempien oviaukkojen yli.
En ole laskenut taipumaa, mutta se ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, ellet liioittele ovien ja karmien välistä sopivuutta.
Johtopäätös on siis, että 45x220 riittää.
45x220:lla jännitys on noin 10 MPa, kahdella puolitettuna, 5 MPa.
Tämä ilman huomioimista, että valitset todennäköisesti pitkän palkin, joka kulkee koko julkisivun pituudelta, molempien oviaukkojen yli.
En ole laskenut taipumaa, mutta se ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, ellet liioittele ovien ja karmien välistä sopivuutta.
Johtopäätös on siis, että 45x220 riittää.
Kaltevuus on hieman karkea 14 astetta, jos laskin oikein trigonometrialla 
olin juuri ajatellut liimata yhteen tuon palkin saadakseni palkin koko pituudelle. Mutta kuulostaa ehdottomasti siltä, että se kestää joka tapauksessa
olin juuri ajatellut liimata yhteen tuon palkin saadakseni palkin koko pituudelle. Mutta kuulostaa ehdottomasti siltä, että se kestää joka tapauksessa