1 593 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Ongelma lämmityksessä vajassa.
En tiedä oikein, onko säie sijoitettu oikeaan kategoriaan, saa mielellään siirtää, jos se on väärässä paikassa.
Asun äitini luona rivitalossa, jossa on rakennettu lisävajoja jokaiseen talon osaan. Vajojen puoliskot jaetaan keskellä, toinen taloon, toinen puolisko naapuriin jne.
Kun muutimme sisään pari vuotta sitten, vajat olivat juuri valmistuneet, täysin eristämättömiä ja lastulevylattialla.
Joten minä ja hyvä ystäväni, joka on kirvesmies (itse olen sähköasentaja), eristimme seinät, katon ja teimme siitä talolle yhden lisähuoneen, jossa on minun makuuhuoneeni.
Ainoa ongelma, jota emme oikeastaan ajatelleet rakennusvaiheessa, oli lattia, joka on siis muutama kerros lastulevyä ja tavallista click-lattiaa sen päällä.
Nyt ongelmaan:
Vajan alla on noin 1-1,5 m tyhjää tilaa suoraan maaperään, joten lattia tulee uskomattoman kylmäksi talvella, huonelämpötila viime talvena oli noin 13-14°C, patteri päällä. ei siis kovin asuttavaa.
Eikä mieluusti haluaisi purkaa koko lattiaa aloittaakseen alusta.
Olen miettinyt, voisiko sinne puhaltaa eristystä samalla tavalla kuin ullakoilla, koska fundamentissa on kaksi "ilma-aukkoa", paneelin alla. Katso kuva alla.
http://img43.imageshack.us/img43/4955/img0428tx.jpg
Mitä te olisitte tehneet? Onko ongelmaan jokin helppo ratkaisu?
Asun äitini luona rivitalossa, jossa on rakennettu lisävajoja jokaiseen talon osaan. Vajojen puoliskot jaetaan keskellä, toinen taloon, toinen puolisko naapuriin jne.
Kun muutimme sisään pari vuotta sitten, vajat olivat juuri valmistuneet, täysin eristämättömiä ja lastulevylattialla.
Joten minä ja hyvä ystäväni, joka on kirvesmies (itse olen sähköasentaja), eristimme seinät, katon ja teimme siitä talolle yhden lisähuoneen, jossa on minun makuuhuoneeni.
Ainoa ongelma, jota emme oikeastaan ajatelleet rakennusvaiheessa, oli lattia, joka on siis muutama kerros lastulevyä ja tavallista click-lattiaa sen päällä.
Nyt ongelmaan:
Vajan alla on noin 1-1,5 m tyhjää tilaa suoraan maaperään, joten lattia tulee uskomattoman kylmäksi talvella, huonelämpötila viime talvena oli noin 13-14°C, patteri päällä. ei siis kovin asuttavaa.
Eikä mieluusti haluaisi purkaa koko lattiaa aloittaakseen alusta.
Olen miettinyt, voisiko sinne puhaltaa eristystä samalla tavalla kuin ullakoilla, koska fundamentissa on kaksi "ilma-aukkoa", paneelin alla. Katso kuva alla.
http://img43.imageshack.us/img43/4955/img0428tx.jpg
Mitä te olisitte tehneet? Onko ongelmaan jokin helppo ratkaisu?Pääsy alle on vaikeaa, koska talossa ei ole kellaria lainkaan. Syynä kaivamiseen oli uusien putkien vetäminen kiinteistölle.
Ainoa tapa päästä alle on luultavasti sahata aukko lattiaan.
Miten käy kosteuden ja vastaavan suhteen, jos ruiskueristää koko perustuksen?
/kiitos siirrosta!
Ainoa tapa päästä alle on luultavasti sahata aukko lattiaan.
Miten käy kosteuden ja vastaavan suhteen, jos ruiskueristää koko perustuksen?
/kiitos siirrosta!
Ei ole niin helppoa korjata.
Et voi suihkuttaa puhallusvillaa ja täyttää koko tilaa. Silloin saat ongelmia huonon ilmanvaihdon ja lopulta homeen kanssa. Nuo kaksi ilmanvaihtoaukkoa ovat erittäin tärkeitä, ettei niitä saa sulkea. Sinun on luultavasti laitettava eriste lattianiskojen väliin tai sekä väliin että alle saadaksesi tarpeeksi paksuuden eristeeseen.
Eikö ole mahdollista sahata tilapäistä pientä luukkua perusmuuriin, jotta voisi ryömiä sisään?
Oletteko asentaneet höyrysulun lattiaan? Jos ette, sinun kannattaisi ehkä tehdä se, jos aiot laittaa paksun eristeen lattiaan. Silloin täytyy valitettavasti purkaa lattia.
Et voi suihkuttaa puhallusvillaa ja täyttää koko tilaa. Silloin saat ongelmia huonon ilmanvaihdon ja lopulta homeen kanssa. Nuo kaksi ilmanvaihtoaukkoa ovat erittäin tärkeitä, ettei niitä saa sulkea. Sinun on luultavasti laitettava eriste lattianiskojen väliin tai sekä väliin että alle saadaksesi tarpeeksi paksuuden eristeeseen.
Eikö ole mahdollista sahata tilapäistä pientä luukkua perusmuuriin, jotta voisi ryömiä sisään?
Oletteko asentaneet höyrysulun lattiaan? Jos ette, sinun kannattaisi ehkä tehdä se, jos aiot laittaa paksun eristeen lattiaan. Silloin täytyy valitettavasti purkaa lattia.
Klikkaa tästä vastataksesi