Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Tornhill 2: Toki se on teknisesti mahdollista, ja jos voit kuvitella jäljelle jäävän "kehikon", siitä tulee myös taloudellisesti järkevää. Tarvitset palkin, joka keventää ylhäältä tulevaa painoa. Jos et halua sen näkyvän alakerrasta, se on piilotettava kerroksen välissä, ja/tai yläkerran seinässä. Käytännössä tämä tarkoittaa, että sinun on purettava kerrosväli ja mahdollisesti
wiknil: Tarvitsen vinkkejä hyvään ratkaisuun. Toimistoni on Gillestugassa, joka on noin 3,5x8 m, ja toimisto on viimeiset 2,5 metriä. Tällä hetkellä minulla on vain kattoon kiinnitetty verho, joka voidaan avata. Ongelma on, että se ei absorboi ääntä. Pysyvän seinän asentaminen ei tule kyseeseen. Onko olemassa jokin helppo ratkaisu harkittavaksi? Olemme harkinneet liukuovia ja raskaampia
Bezt: Kiitos vastauksesta, talo salaojitettiin viime vuonna, joten sen pitäisi olla kunnossa. Minulla on itse asiassa hieman vastaan klinkkereitä, koska saumat likaantuvat niin helposti. Kellarissa pitäisi kestää kovempaa käyttöä ja pystyä kulkemaan kengät jalassa miettimättä siivoamisen vaikeutta.
jordraketen: Hei. Ajattelin rakentaa tulevaan talooni tiiliseinän. Lähinnä esteettisistä syistä, mutta toki siellä olisi muutenkin seinä. Ajattelin myös sijoittaa kamiinan siihen kohtaan. Kyseessä on ei-kantava seinä, noin 1,5 m pitkä ja todennäköisesti katon korkeuteen 2,4 m asti. Sen pitäisi olla "tiilen värinen". Kysymykseni ovat: 1. Minkälaista kiveä tulisi käyttää? 2. Miten
lasseseger: Mietin, voiko Spabad olla 2. kerroksessa, jos se on tukipalkitettu c/c 300 ilman että se putoaa alas? Onko kukaan nähnyt tätä?
AHassel: Hei hei! Nyt alamme pian olla valmiita yläkerran remontin kanssa, mutta meiltä puuttuu vielä kaide/suojakaide. Olemme kiinnostuneita jostakin, joka muistuttaa seuraavaa: nr 19 osoitteessa http://www.trappmaster.se/parent.htm tai http://www.lundbergs.com/trapprenovering___174.aspx?prodId=247&startId=0 Miten menisitte rakentamaan jotain sellaista, kuvasta näkee miten sen pitäisi olla. Se on
Ahlbom: puh, katon nosto kuulostaa isolta projektilta, mutta on yhtä hyvä tehdä se "oikein" tällä kertaa!
andersmc: Ostin sellaisia aaltolevyjä katolleni ja minun täytyy sanoa, että se oli silkkaa huijausta. Onneksi en laittanut niitä heti paikalleen, vaan ne jäivät hetkeksi varastoon seisomaan. Kun sitten aioin asentaa ne, ne olivat alkaneet hajota kosteuden vaikutuksesta, niin paljon, että joitakin niistä ei voinut käsitellä ilman, että ne hajosivat. Tämä on mitä olisi tapahtunut, jos olisin
Xekich: Suurin ongelma, kuten minä sen näen, on se, että se vie oman aikansa kaikkine siihen liittyvine asioineen (micromat, ymmärtämättömät perheenjäsenet jne.) JOS nyt päätämme vaihtaa kääpiökytkimiin ja maadoittaa olohuoneen/keittiön, onko käytäntö maadoittaa myös muut huoneet alakerrassa? Työkustannus ei ole tekijä tässä tapauksessa, sillä läheisessä sukulaispiirissä on
marmander: Pienen googlaamisen ja pohdiskelun jälkeen löysin itse ongelman ratkaisun. Täytyy tulla teräsrunko ja valurakenne planja combideck tai vastaava, sekä mahdollisesti mineraalivillaa harvarimoituksen alle.
Olivander: Joo, päät antavat väliseinille, koskien Fasting65 ehdotusta, valitettavasti sen toteuttaminen on vaikeaa, koska siellä alla on seinään upotettu kaappi, jota ei voisi enää avata (viemäri tulisi kattosta juuri oven eteen). Mutta pidin ideasta. Onko kenelläkään muulla ehdotuksia tai uskoako, ettei poraaminen onnistuisi?
apotekarnes: Toisaalta se onhan edullisin menetelmä itse sulkeutuville oville.
Vringhed: Kuinka mitataan väliseinän paksuus? Vringhed Uteliasta kansalaista
Jessica Pessica: Aiomme rakentaa uutta, joten voimme valita, pitäisikö sen olla L:n tai U:n muotoinen. Kaikki voi nykyään olla niin avointa ja "avaruusmaista" ;-) paljon käytännöllistä katoaa.. mikä voi ärsyttää, kun yrittää pitää paikat siistinä samaan aikaan... Joku?
MathiasS: Tässä on vanha ketju samassa asiassa. http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/41757-balk-vilket-material.html
H_L: Löysin tämän googlaamalla: http://www.gyproc.se/files/PDF/Sweden/HB7/HBKap3.10.pdf Luvun 4.10.1 mukaan näyttääkin siltä, että voitte ripustaa sängyn toisen pitkän puolen pelkästään kipsiin, edellyttäen että käytätte ankkurikiinnikkeitä, riittävästi kiinnikkeitä ja että kipsinne ei ole harvinaisen huonolaatuista verrattuna Gyprociin. /Henrik
Suhagg: Aion rakentaa jotain tämän tyylin mukaista. Onko siellä kantavia seiniä harjakaton takia vai onko talon läpi menevä liimapuupalkki? [bild] [bild]
tralopp: [citat] Se kuulostaa hyvältä! Ja koska kyseessä on vesipohjainen maali, ehkäpä vältyn suurelta hajulta? Maalasin listoja yhtenä uutena vuotena ja sain jyskyttävän päänsäryn moneksi päiväksi.. Ajattelin silti käyttää oksalakkia, koska kyseessä ei ole suuret määrät puuta. Varmuuden vuoksi. Kävin nyt ostamassa raakalautaa hintaan 4,90 metri, se on aika hienoa ja löytyi
DWHenrik: Onko kenelläkään ideoita? Sain laskelman rakennusliikkeeltä, että 16 cm I-palkki riittää, mutta se vaikuttaa mielestäni hieman heikolta, vai mitä?
Caspár: Hei ! En tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta yritän kuitenkin... Kun käytetään pehmeää saumausmassaa, voi sekoittaa saippuaa ja vettä ennen kuin vetää saumaa, joten kysymykseni on seuraava: Kuinka saippuan ja veden suhde pitäisi olla? Kiitos etukäteen !
para: Kiitos siitä, en löytänyt artikkelia itse! Kyllä, sivulla 27 sanotaan, että sen voi asentaa suoraan savupiippuun ja että silloin pitäisi olla ylimääräinen vahvistettu kasetti, joka asennetaan jonkinlaiseen teräksiseen kaksoisvaippaan.
Johan Gunverth: Vastaan itse, koska olen saanut kotiin vähän näytteitä. NCS S 2505-Y25R. Tämä on siis keskiarvo harmaabeigen perusvärin kohdalla. Lähin olisi varmaankin S 2005-Y20R tai S 2005-Y30R. Toisin sanoen, erittäin tavallinen harmaabeige seinäväri.
Paul-Staffanstorp: Henkilökohtaisesti olisin valinnut OSB-levyn kipsin taakse, koska se on vakaampi puulevy kuin lastulevy. Paras vaihtoehto, jos kukkaro olisi kestänyt, olisi ollut vanerilevyt OSB:n sijaan, mutta ne ovat huomattavasti kalliimpia. Kuitenkin kipsi on ainoa oikea pintamateriaali.
somelvis: Ei sisällä asbestia, vaimentaa ääntä hyvin, ei ole paras raskaille esineille ripustamiseen.
Anonymiserad 23608: 45 mm on liian heikko. 70 mm toimii, jos seinä ei ole epätavallisen korkea.
jonttas: Etsin Saheco SF-S35 -tyyppisiä kiinnikkeitä. Eli sellaisia, joissa alempi kiinnike ei ole suoraan lattialla vaan sisäänpäin ja sokkelin alapuolella... katsoa PDF-tiedostoa sivulta, jos ette ymmärrä minua :) http://saheco.com/index.php?menu=productos&categoria=1&producte=251 Olen yrittänyt löytää jälleenmyyjiä ilman menestystä.
cederbusch: Sitä ei osteta, vaan ladataan kotiin :)
GoEk: [citat] Siellä oli vähän luettavaa, kiitos! Olisi myös kiinnostunut jonkinlaisesta ammattikirjallisuudesta, jossa olisi syvempää tietoa mukaan lukien matematiikka jne.