I
isolde: Keskustelu itsetehtyjen liimapuupalkkien kestävyydestä verrattuna ostettuun liimapuuun. http://www.byggahus.se/forum/tak-vind/66994-ungefaerligt-pris-pa-limtraebalkar.html
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
J
Jan-Å: Kipsilevy keittiössä kuulostaa ylilyönniltä mielestäni, en tekisi sitä. Liimasin kipsilevyn seinään eteisessä, jossa poistimme seinät vierasvessan ympäri, se toimi hyvin tapetoinnin pohjana myöhemmin. Seinän koolaaminen voi olla mielenkiintoista, jos se on hyvin epätasainen, mutta muuratun seinän rappaus on yleensä melko suora. Ei puukoolauksia siinä tapauksessa, typerää
1 vastaus · 5,0k lukukertaa
Y
Yrrol: Olen vähän huolissani yhdestä nykyisestä liimapuupalkista.. Toisessa osassa käytävää, jossa on pienempi aukko, siellä he ovat laittaneet erittäin korkean liimapuupalkin, kun taas suurempi aukko olohuoneeseen on huomattavasti matalampi palkki.. Pitäisikö minun ehkä irrottaa tämä ja saada tilalle vahvempi?
11 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
Y
Yrrol: Maalari oli sitä mieltä, että minun pitäisi käyttää silikonia sisäseinien tiivistykseen, hän oli kuullut, että hiiret pitivät lateksista? kinkyhiiriä.. :)
6 vastausta · 22,0k lukukertaa
Z
zankan: jos sinulla on puukoolaukset, käytä tavallista lastulevyn ruuvia puulle 28 mm lastulevylle ja 41 mm gyproc-ruuvia puulle kipsilevylle
3 vastausta · 3,8k lukukertaa
A
anaitis: Suolahappo voi auttaa.
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
F
Farzan: Mutta mitä teillä on lattialämmityksen päällä? Tarkoitus säästää lattia viimeiseksi on, ettei sitä vahingoiteta rakennusajan aikana. Mutta aiotteko todella asentaa "hienon lattian" suoraan lattialämmityksen päälle? Eikö mitään lattialevyä tai sellaista ensin..?
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
F
Forbo: Onhan se monimutkainen aihe. Jos haluaa saada hallitukselta kieltävän vastauksen, kannattaa kysyä ensin... kun he kuulevat sanan "kantava seinä", he sanovat jyrkän ei. Mutta jos tulet hyvän suunnitelman kanssa, mahdollisuudet ovat paremmat. Näin on toiminut meidän yhdistyksessämme ainakin. Henkilökohtaisesti en lähtisi muokkaamaan kantavia seiniä kerrostalossa... enkä rehellisesti
6 vastausta · 1,6k lukukertaa
B
BigGitt: Voit aina tarkistaa, miten vaahtoa käytetään ikkunoiden asennuksessa. Ja ei kosteus pääse sisään. Käytä samaa periaatetta ja hyvin menee.
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
J
jojjekaa: [citat] On tietenkin tarkoitus tehdä kehys ympärilleen kiskoilla, jotka kiinnitetään seinälle kattoa vasten, sitten vain laitetaan tukit kiskoon ja kiinnitetään tukit kattoon kulmilla. Ei tarvitse tiivistä kiinnitystä kattoon, koska katto on tänään suorassa :)
7 vastausta · 4,3k lukukertaa
Pompe1997
Pompe1997: Aion muurata noin 7 metriä korkean savupiipun lecaharkoilla ja mietin kuinka paksu sauma pitää laittaa lecan väliin? Tarvitseeko raudoittaa harjateräksellä?
0 vastausta · 5,0k lukukertaa
M
magnu: Jos haluat saada vakautta seinälle, se on vahvistettava teräksellä tai muulla raudoituksella. Rappaus parantaa ulkonäköä, mutta sillä ei ole minkäänlaista rakenteellista kykyä.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
K
Kurtivan: Aivan, täällä on ollut yli -30, joten haluaa pysyä sisällä...
11 vastausta · 1,4k lukukertaa
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Saatte tehdä aivan kuten haluatte, mutta minä kutsun sitä tyhmyydeksi... Henkilökohtaisesti en sekoita mitään märkätilassa eri tavaroilla eri toimittajilta ainakaan... Riippumatta siitä, onko se märkä tai kuiva tila. Tiedän, että useimmat toimittajat eivät tue, jos ongelma ilmenisi ja osoittautuisi, että on sekoitettu toinen merkki keskelle kaikkea. Mutta kuten sanottu... tehkää
13 vastausta · 16,8k lukukertaa
·
gadu^
gadu^: En ole oikeastaan painanut mieleen, että siinä olisi jokin erityinen tuoksu, joten en uskalla verrata sitä mihinkään...
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
J
JOW: Kattoparrut on mitoitettava uudelleen, sillä ne tulevat lepäämään vain talon keskellä olevan liimapuupalkin ja ulkoseinän varassa. Ainakin on laskettava, että ne kestävät sen.
3 vastausta · 5,3k lukukertaa
B
BigGitt: [citat] Se on mahdollista. Yleensä teen niin itse.
17 vastausta · 5,7k lukukertaa
O
osueco: Ja kiitos kaikesta avusta
6 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
O
6 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
Suhagg
Suhagg: Se on aina vähän arpapeliä, mutta jos se kompensoi suuren voiton, jonka teet, ehkä voit ottaa riskin. Jos kyseessä ovat tavarat, joihin haluaisit joskus takuun, se voi olla jännittävää.
5 vastausta · 2,8k lukukertaa
raveper
raveper: Ajattelin vaihtaa muovimaton, joka on mökin lattialla. En ole erityisesti perehtynyt laminaattiin verrattuna parkettiin, vaikka olenkin lukenut jonkin verran. Kesällä mennään usein sisään kengät jalassa, joten sen täytyy olla kulutusta kestävä. Kesällä mökkiä käytetään eniten. Voisiko joku suositella jotakin edullista? Pitäisikö muovimatto repiä irti vai asentaa lattia
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
L
Leo_J: Kiitos paljon. Olin myös ajatellut, että kausivaihtelut vaikuttavat suuresti, koska asumme puutalossa, ja nyt on ollut erittäin kylmä esim. Se vahvistaa teoriaani siitä, että meidän tulisi odottaa 6 kuukautta tai niin ennen kuin hoidamme tämän (kuten sanotte kuituvillalla). Sitten ei ole takuuta, että se ei tule uudelleen, mutta haluaisin "liikkeen pysähtyvän" ainakin juuri nyt ennen
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
L
lajsiiwan: Siinä on sekin. Mutta täytyyhan tehdä jonkinlainen ratkaisu kattokourulla. Tarkoitan vain, että huopakatto onhan vaihtoehto..
9 vastausta · 9,0k lukukertaa
T
Tossegubbe: Joo, siinä olet oikeassa, Erik, unohdin laskea sen osan, vaikka se ei olekaan niin yksinkertaista, koska taloon ei mahdu tuhansia m3 ilman vastapainetta jne. Viimeisin laskelmani sähköstä vuodenvaihteessa oli hieman yli 2 kr/kwh, mutta se voi vaihdella eri paikkakunnilla ja sopimuksilla jne. tietenkin. [citat]
32 vastausta · 8,7k lukukertaa
L
lajsiiwan: Prima, armeeraa 5mm 100 armeringsverkko, levitä noin 3-5cm paksuksi niin ettei se halkeile.
1 vastaus · 954 lukukertaa
A
anaitis: [citat] Tarkoitit varmaan "estää nurjahdus"! Miten pylväs tuetaan sivusuunnassa ja onko käytössä momenttijäykät päätykiinnitykset, vaikuttaa merkittävästi mahdolliseen kuormaan.
4 vastausta · 3,0k lukukertaa
Stefan Bengtsson
Stefan Bengtsson: [citat] Ne löytyvät internetistä, enkä tiedä, onko niihin liitetty lisenssiä. Todennäköisesti ei ole. Paikat, jotka löytyivät nopealla googlauksella, eivät kuitenkaan myy kotiaskartelijoille. Luulen, että yksityishenkilölle, joka haluaa kiinnittää satunnaisen kertakäyttöruuvin, on helpointa ottaa yhteyttä lukkoseppään. Olen erittäin epäileväinen siihen, että kertoisin,
13 vastausta · 4,5k lukukertaa
E
erikssonjorgen: Aseta microlit-kangas palkin ja kipsin päälle vaihtoehdon 2 mukaisesti. /Jörgen
6 vastausta · 3,0k lukukertaa
B
_bergman_: Tunnistan tilanteen siitä, kun olin kiinnittämässä projektoriani kattoon! Nyt olet jo ratkaissut tilanteesi, mutta haluan silti suositella Torx-ruuveja, ne ovat melkein mahdottomia lipsua pois ruuvimeisselillä. Kultaista, kun on tiukka vääntö! Niitä saa rautakaupoista, usein ne myydään vähintään 100 kappaleen laatikoissa, mutta jos kysyy nätisti, saa yleensä poimia sopivan
11 vastausta · 13,7k lukukertaa
M
MalinW: Saimme lopulta yhteyden suunnittelijaamme. Hänestä meidän pitäisi käyttää Sikas Igaspistoletia. Se on butyylikumipohjainen, ei lateksia. Se on erikoistuote höyrynsulkuja varten, ja Sikan valikoimassa ainoa toimiva heidän mukaansa. Varmasti on muita vastaavia massoja, mutta testaamme tätä. Kiitos kaikista vastauksista! MalinW
9 vastausta · 2,9k lukukertaa
P
para: Olen ostanut vanhemman lautarunkoisen ja tiiliverhoillun talon, jota nyt laajennetaan. Se on 1,5-kerroksinen talo, jossa on kellari/souterräng ja rikkonainen katto. Olemme ajatelleet jatkaa/laajentaa taloa vetämällä päätyä noin 5 metriä ulos. Laajennus on silloin noin 35 neliömetriä (5*7m). Koko talon julkisivu rapataan, kun kaikki on valmista. Aion ulkoistaa perustuksen, rungon,
0 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.