5 676 lukukertaa ·
17 vastausta
6k lukukertaa
17 vastausta
Kuinka porata 60 mm reikä spoteille?
Sivu 1 / 2
Uudessa keittiössä sähköasentajat ovat jyrsineet 60 mm reiän (peitelevyyn), johon hän on asentanut spotvalot.
Kuitenkin se ei ole tarpeeksi syvällä huolimatta siitä, että reikä on koko peitelevyn läpi, puuttuu vielä noin 3 mm.
Mitä minun täytyy nyt tehdä, on jollain tavalla viistää 3 mm seuraavaan levyyn, joka on peitelevyn päällä, vahingoittamatta ympäristöä.
Minulla ei ole suoraan 60 mm poranterää, miten teen tämän helpoiten?
Olen miettinyt, että kaivertaisin manuaalisesti jollain, kuulostaako se järkevältä?
Kuitenkin se ei ole tarpeeksi syvällä huolimatta siitä, että reikä on koko peitelevyn läpi, puuttuu vielä noin 3 mm.
Mitä minun täytyy nyt tehdä, on jollain tavalla viistää 3 mm seuraavaan levyyn, joka on peitelevyn päällä, vahingoittamatta ympäristöä.
Minulla ei ole suoraan 60 mm poranterää, miten teen tämän helpoiten?
Olen miettinyt, että kaivertaisin manuaalisesti jollain, kuulostaako se järkevältä?
Paul-Staffanstorp
Remontoija
· Skåne
· 8 989 viestiä
Paul-Staffanstorp
Remontoija
- Skåne
- 8 989 viestiä
Oletko todella varma, että nuo spotit on tarkoitettu tuollaiseen upotukseen?
Normaalisti ne spotit, jotka upotetaan yläkaappien alle, ovat 54 mm halkaisijaltaan ja niiden syvyys on vain 12 mm...
Miten johdotus on ratkaistu?
Normaalitapauksessa sahataan ja asennetaan spotit ennen kuin spot-levy kiinnitetään kaappien alle, jotta voi vetää kaapelit kaappien taakse ja ylös niiden päälle, jolloin muuntajat asetetaan katonliitoksen taakse.
Normaalisti ne spotit, jotka upotetaan yläkaappien alle, ovat 54 mm halkaisijaltaan ja niiden syvyys on vain 12 mm...
Miten johdotus on ratkaistu?
Normaalitapauksessa sahataan ja asennetaan spotit ennen kuin spot-levy kiinnitetään kaappien alle, jotta voi vetää kaapelit kaappien taakse ja ylös niiden päälle, jolloin muuntajat asetetaan katonliitoksen taakse.
Kyllä, niiden pitäisi olla upotukseen, upotusmitta on 18 mm, mutta levy (johon nyt olen tehnyt reiän) ei ole enempää kuin 13 tai 14 mm paksu.Paul-Staffanstorp sanoi:
Reiän tekemisen mitta on 60 mm (siis leveys).
Sähköasentaja on jyrsinyt uran ylälevyyn, missä johdot menevät kaapistojen taakse, mikä on erittäin hyvä ratkaisu.Paul-Staffanstorp sanoi:
Selvennys:
Ensimmäinen kansilevy (johon siis on reikä, on 13 tai 14 mm paksu)
Sitten tulee toinen levy, johon en ole vielä tehnyt reikiä, ainoa asia mitä tähän levyyn on tehty, on että sähköasentaja on jyrsinyt urat johdoille.
Mutta mitä teen? Pitäisikö minun yrittää kovertaa muutama mm lisää seuraavasta levystä? Jos niin, miten?
Vai pitäisikö minun luovuttaa ja ostaa uudet spotit (haittapuolena on se, että se maksaa rahaa ja minun pitää kutsua sähköasentaja taas paikalle, mikä ei myöskään ole ilmaista).
Olen katsonut sellaista, mutta näyttää siltä, että reikäsahan keskimmäinen ruuvi menee melko paljon syvemmälle kuin itse 60 mm:n koko on. Onhan siinä riski, että teen reiän koko levyyn, eikä ole siistiä, jos kaapin yläosassa on reikä.mexitegel sanoi:
Se kuulostaa todella hyvältä, jos sen voi ratkaista näin. Mistä löydän sellaisen, jonka halkaisija on 60mm? Mikä niiden nimi on, dosborr? En näytä löytävän siitä paljonkaan tietoa.Marive sanoi:
Hålsåg tuotti monta tulosta. Löysin mm. tämän julasta: http://www.jula.se/halsag-125199Sam_u_El sanoi:
Se löytyy 60 mm:nä hintaan 63 kr.
Kiinnitetäänkö tämä vain tavalliseen poraan yksinkertaisesti?
MUOKKAA: Löysin myös setin biltemasta hintaan 60 kr. En saa suoraa linkkiä, mutta www.biltema.se Tuotenumero 20-178
Kysymys on, voiko borren siellä blokata pois niin, että levyn läpi ei tule suoraa reikää?
Viimeksi muokattu:
Niissä, jotka minulla on, voi säätää keskitysporauksen syvyyttä. Sitä ei voi poistaa kokonaan, koska siihen kiinnitetään porakone. Väliaikaisena ratkaisuna voisi ehkä kääntää keskitysporauksen ja laittaa terävä pää istukkaan saadakseen reikäsahan ilman keskitysporausta.
Se vaikuttaisi siltä, että ostan sen setin Biltemasta ja yritän jollakin tapaa poistaa keskusporausta käytöstä.Sam_u_El sanoi:
Pahimmassa tapauksessa voi katkaista sen niin, ettei se mene kovin syvälle levyyn.
Yläjyrsin, jossa on urajyrsin, ja aja ympäri koko pohjan. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134177137
Sylinteriporanterä ja poraa useita kertoja kunnes pinta on peitetty. http://www.biltema.se/Archive\Product_images\16\Large\16-231_l.jpg
Sylinteriporanterä ja poraa useita kertoja kunnes pinta on peitetty. http://www.biltema.se/Archive\Product_images\16\Large\16-231_l.jpg
Se näyttää hyvin samalta kuin setti, jonka minulla on Clasohlsolta (jossa ei ole juuri 60mm), mutta siinä poranterä on oma kiinnityksensä. Reikäsaha on oma kiinnityksensä, joka asetetaan istukkaan.savio sanoi:
Sehän on mahtavaa, jos itse keskiporaa ei tarvita.mexitegel sanoi:
Ajattelin, että ehkä voisi aloittaa ajamalla 60mm, sitten 54mm, sitten 41mm ja lopuksi 22mm. Sitten otetaan taltta ja poistetaan kaikki reunat väliltä. Kuulostaako se mahdolliselta tekniikalta?