Olen levittänyt noin 2 cm Kiilto kuituvahvistettua tasoitetta kylpyhuoneen vesiputkien päälle eilen. (20 säkkiä á 20kg á 219kr/st):blushing:

Tarvitsen levittää vielä 3-4 cm tasoitetta ennen kuin kaikki on valmista.

Eihän ole väärin vaihtaa tasoitevalmistajaa lopuille kerroksille, jos jo laitettu saa kuivua pari päivää?

Byggmax veloittaa 169kr/ 25kg, mikä on huomattavasti halvempaa......

Olen käyttänyt Byggmaxin tasoitemassaa kerran töissä ja siellä oli suuria kovia kokkareita siinä (satunnaisuus) ja paljon rajoituksia siitä, miten sai ja ei saanut tehdä. Käytän muuten LIPin tasoitetta, joka on täysin erinomaista. Luulen kuitenkin, että se on melko kallis.

Paul-Staffanstorp
lajsiiwan sanoi:
Olen käyttänyt Byggmaxin tasoitemassaa kerran työpaikalla ja siellä oli suuria kovia kokkareita siinä (sattuma) ja paljon rajoituksia siitä, miten sai ja ei saanut tehdä. Muuten käytän LIPsin tasoitemassaa, joka on todella hyvää. Melko kallista luulen kuitenkin..
Mielestäni se maksaa pari sataa kruunua per säkki, mutta se on hyvä käyttää ja usein saa sen, mistä maksaa...

Lopulta harvoin säästyy niin monta kruunua, kun valitsee halvan tuntemattoman merkin mielestäni.

Käytän aina LIPsin märkätiloissa ja joskus ostan jotain halpaa, jos kyseessä on vain täyttö jossain, missä se ei ole niin väliä.

Juuri LIP:n tuotteita on voinut ostaa jo pitkään sigro.se:stä. Kun vertailin tuotteita useita vuosia sitten, olivat hinnat todella hyvät verrattuna siihen, mitä yksityishenkilönä voi ostaa tavallisesta kaupasta. Miten tilanne on nyt, en oikein tiedä. Lisäksi onhan se kätevää, kun voi saada lavan toimitettuna kotiovelle muutamalla sadalla kruunulla....

• Tykkään
stenbyggahus10
  • Laddar…
Olen kokeillut eri valmistajien tasoitteita ja pidän Mapein edullisesta tasoitteesta, jota myydään Hornbachissa. Se ei tosin ole nopeammin kuivuva, mutta olen käyttänyt sitä vain kellarissa, missä kuivumisprosessi on toisarvoinen. Jos aikoo laittaa vedeneristeen muutaman päivän sisällä, se on eri juttu. Jos taas on aikaa odottaa hitaammin kuivuvaa, säästää paljon valitsemalla hitaan tasoitteen.

K-rauta myy Maxit 4310 Fibre flow -tasoitteen hintaan 139 kr säkki (25 kiloa). Myös hitaasti kuivuvaa. Myös tästä tasoitteesta pidän.

Sen sijaan en ole kovin ihastunut Maxitsin fixeihin. Liian hiekkainen. Siinä Mapein tuotteet ovat valovuoden edellä - yhtä lailla kuin PCI ja Sopro. Jos on tiukka budjetti, mielestäni myös tässä Hornbach myy ihan ok Mapei-fixiä. Ei mitään ylellistä, mutta hyvä hinta/suorituskyky.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Byggo_
  • Laddar…
Hornhachilla on hyvät hinnat Mapei standardituotteille.
Mapein hieman ylellisempi kiinnityslaasti ja tasoite ovat todella uskomattoman hyviä. Eivät myöskään erityisen kalliita, noin viisikymmentä lisää per säkki tai jotain.

Paul-Staffanstorp
Se, mitä monissa tapauksissa pitäisi miettiä, on että jos erilaisia takuita haluaa, on tärkeää käyttää saman merkin tuotteita läpi koko rakenteen...

Ei siis pitäisi pohjustaa lattiaa Höganäsin primerilla ja sitten tasoittaa Mapein tasoitteella, sitten vesieristää Lipsin VS30:lla ja käyttää Cascosin kulmasuojia ja nauhoja...

Ehkä olin vähän liioitellut, mutta uskon, että ymmärrätte vihjeen... ;-)

Vedeneristysjärjestelmät ja kiinnitys pitäisi olla samalta valmistajalta. Mitä tasoitetta käytetään, on luultavasti vapaa valinta?!

Miten lattia tasoitetaan, en ole varma, mutta oletan, että lattia pohjustetaan ja tasoitetaan saman valmistajan tuotteilla, mutta sen ei välttämättä tarvitse olla sama tasoite kuin alla oleva tasoite.

Kelluttaa lattia tarkoittaa vain sen pohjustamista ja uudelleen kelluttamista niin kauan kuin se on sama valmistaja. Tietysti voi käyttää myös muita valmistajia, mutta silloin ei tunnetusti ole mitään takuita.. :)

lajsiiwan: Kehitä tuota "kuten tiedetysti ei takuita". Saatan olla hieman hidas, mutta mitä takuita tarkoitat?

Oletetaan, että olen ensin tasoittanut LIP:llä. Se ei onnistunut jostain syystä...ehkä hieman epätasaisesti. Ostanko sitten Maxitin pohjusteen ja tasoitteen ja laitan uuden kerroksen päälle. Missä ongelma piilee? Eivätkö Maxitin tuotteet kestäisi? Väittäisikö LIP, että heidän tuotteensa eivät kestä uutta kerrosta omansa päälle?

Luulen - tietämättä - että monissa kiinteistöissä on jo tasoitekerros, jossa ei yksinkertaisesti TIEDETÄ, mikä merkki on kyseessä. Sitten tasoitetaan tuotteella, joka voi olla sama, mutta yhtä todennäköisesti on toinen merkki.

Esimerkkinä voi olla suuri toimisto, joka rakennetaan. Jokainen kerros tasoitetaan pumppuautolla. Merkki voi olla Maxit. Sen jälkeen kylpyhuoneet kilpailutetaan. Laattalaittaja käyttää PCI:n tasoitetta luodakseen kaadot kaikkiin suihkutiloihin. Onko skenaario mahdoton tai kohtuuton? Päättyvätkö jotkin "takuut" olemasta voimassa?

Lopullinen kysymys: Ovatko olettamukseni täysin virheellisiä? Olenhan vain itseoppinut askartelija...

Fasting65 on tietenkin oikeassa, mutta tärkeintä on, ettei yhdistä eri valmistajien tuotteita samaan lattiaan. Esimerkiksi Maxit ruotsalaisessa pakkauksessa ja tuontituote, molemmat "juoksevaa tasoitemassaa", voivat ilmeisesti reagoida voimakkaasti toisiinsa. Silloin oli jatkettu toista lajia toisella. Kuulostaa typerältä, mutta ihmisen kekseliäisyydellä ei ole rajoja.

Mitä tulee hintoihin, ne ovat tunnetusti aina alhaisempia rajan toisella puolella. Jos päättää ryhtyä tee-se-itse-projektiin, voi edullisesti hankkia varastoon yhden tai useamman lavallisen juoksevaa tasoitemassaa valitsemastaan merkistä.

• Mies tasoittaa lattiapintaa työkalulla valoisassa huoneessa, jossa on suuret ikkunat. بازlikle άλαν تş min eğnin yönetimi mitt تبريحة sınırıca حدثت عریقة.
  • Rakennusvaiheessa oleva huone, jossa on tasoitettu betonilattia ja suuret ikkunat. Seinät osittain tiilestä ja betonielementeistä.
Isolde: Minusta on itsestään selvää, että ihmiset eivät sekoita eri merkkien tasoitteita märkänä.

...mutta viimeistä idioottia ei ole vielä syntynyt...

Fasting65 sanoi:
lajsiiwan: Kehitä tuota "tunnetusti ei mitään takuita". Saatan olla hieman hidas, mutta mitä takuita tarkoitat
Tarkoitan, että ei ole mitään takuita siitä, että lopputulos on säkin mukainen, esimerkiksi että molemmat kerrokset eivät tartu yhteen kuten pitäisi jne.

Paul-Staffanstorp
Saatte tehdä aivan kuten haluatte, mutta minä kutsun sitä tyhmyydeksi...

Henkilökohtaisesti en sekoita mitään märkätilassa eri tavaroilla eri toimittajilta ainakaan...
Riippumatta siitä, onko se märkä tai kuiva tila.

Tiedän, että useimmat toimittajat eivät tue, jos ongelma ilmenisi ja osoittautuisi, että on sekoitettu toinen merkki keskelle kaikkea.

Mutta kuten sanottu... tehkää kuten haluatte... se on varmaan parempi... :S

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.