1 413 lukukertaa ·
11 vastausta
1k lukukertaa
11 vastausta
Putsattu kellarinseinät, mutta sitten mitä?
Olen puhdistanut kellarin seiniä Serpo 135:llä. Yksi ulko- ja yksi sisäseinä. Kun vetää käden seinän yli, joistakin paikoista murenee hieman hiekkaa. Haluaisin maalata seinät, mutta en tiedä voinko vain aloittaa?
Eikö Serpo-pussin päällä ollut kuivumisaikaa ennen maalausta? Ulkoseiniä maalataan yleensä maalilla, joka päästää kosteuden läpi, sellaista pitäisi tietää oikeassa maalikaupassa. Muuten katso Serpo-valmistajan kotisivu, juuri erilaisten laastien käytössä olen löytänyt paljon hyvää tietoa valmistajilta. Hiukan hiekkaa irtoaa rappausseinistä, jos niitä ei pintakäsitellä millään.
Vielä parempi on maalata kalkkimaalilla. Se on huomattavasti halvempaa ja täysin erinomainen kosteuden läpäisyssä. Hyvin raikasta. Luulen myös, että se estää hiekan luisumisen. Vinkki: osta kalkkimaalia Sto:sta. Luulen, että sitä voi sävyttää muihinkin väreihin kuin valkoiseen, jos niin haluaa.
Ei, sinun ei tarvitse harjata. Mutta anna sen kuivua kuukausi tai mieluiten kaksi. Erityisesti nyt, kun ulkona on kosteaa. Ulkona olevat saat maalata keväällä, kun on ollut kuivaa viikon ajan tai niin. Käytä maalia, joka antaa seinän hengittää, esim. silicat maali.
Klikkaa tästä vastataksesi